Egyértelmű célunk, hogy ne csak magyar piaci relevanciáink legyenek, és ebben sikerült előrelépnünk – mondta el a Marketing&Media magazinnak Hinora Bálint. A Positive Adamsky group managing directora beszélt arról is, hogy milyen évük volt tavaly, milyen kihívásokat lát a piacon és mire számít idén.
- Milyen terveket fogalmaztatok meg 2023-ra, mennyire sikerült megvalósítani ezeket?
- A Positive Adamsky számára a 2022-es év mérföldkő volt, hiszen csoportszinten átléptük a nettó 3 milliárd forintos árbevételt. A tavalyi évre azt a célt tűztük ki, hogy ezt az eredményt, volument megtartsuk, és ezt sikerült elérni, pedig a külső körülmények most sem voltak a segítségünkre. Továbbra is kihívást jelent a minőségi munkaerő megtalálása, a szervezetbe integrálása és megtartása. A több mint 100 fős főállású csapatunk fejlesztése komoly feladat számunkra. Az egészségiparra szakosodott tematikus ügynökségünk is szép fejlődésen ment keresztül.
- Hogyan álltok a nemzetközi terjeszkedéssel?
- A múlt évben komoly lépéseket tettünk a nemzetközi piacra lépésben, nyertünk 16 országos kreatív tendert és egyre több megbízás érkezik külföldi piacokról. Egyértelmű célunk, hogy ne csak magyar piaci relevanciáink legyenek, és ebben sikerült előrelépnünk.
- Mire számítasz ebben az évben?
- Nagy a verseny a nagy ügynökségek között, competitive piacról van szó, ahol a piac mérete és a megrendelői kör nem bővül, sőt, sok tekintetben szűkül. Ezért kihívás az ügyfélportfólió fejlesztése, valamint a munkaerőkérdés 2024-ben, ami a következő években is velünk marad. Nem számolunk támogató külső környezettel sem. Így úgy tekintünk a 2024-es évre, mint a 2023-asra, folyamatosan azon dolgozunk, hogy a minőségbiztosításunkat és a szakmai munkáinkat erősítsük.