- Hirdetés -

Kilőttek az albérletárak

|

- Hirdetés -

Jelentős emelkedés történt a fővárosban a lakásbérleti díjakban az elmúlt három év során, de a drágulás nem egyformán érintette az egyes városrészeket, az új és a régebbi építésű otthonokat, illetve az egy- és a többszobás lakásokat. A pesti panelek messze infláció alatt drágultak, míg a belvárosi, új építésű stúdiók és a zöldövezeti családi otthonok jó befektetésnek bizonyultak – egyebek mellett ez is kiderül Magyarország vezető lakóingatlan-fejlesztője, a Cordia, valamint a legnagyobb ingatlanhirdetési portál, az ingatlan.com közös adatgyűjtéséből.

2020. januárja óta az egyszobás lakások átlagos bérleti díja 25%-kal, a kétszobásaké 34%-kal, míg a háromszobásaké 37%-kal emelkedett Budapesten. A drágulás eredményeként idén májusban a bérlőknek már jellemzően 4.500 forintot kellett fizetni egy négyzetméterért a fővárosban. Fajlagosan a legdrágább bérleménynek a pesti oldalon található egyszobás lakások számítanak (4.700 Ft/m2), míg a legolcsóbbak a budai kétszobás lakások (3.260 Ft/m2).

Drágulnak az új építésű lakások is

A legtempósabb drágulást a fővárosban a két- és háromszobás, új építésű lakások mutatták fel: három év alatt mintegy 50%-kal nőtt az átlagos havi bérleti díj, a kisebb ingatlanok esetében 277.000, a nagyobbaknál 420.000 forintra. Összehasonlításul: a Cordia és az ingatlan.com gyűjtése alapján a fővárosban a háromszobás lakások között a legdrágábbnak az I. kerületi, luxus, ill. panorámás otthonok számítanak, itt az átlagos havi bérleti díj megközelíti a 900.000 forintot.

A pesti panellakások tulajdonosai kevésbé örülhetnek, hiszen ebben a kategóriában az újszerű ingatlanok bérleti díja messze az infláció alatt emelkedett: az egy- és háromszobásoké mintegy 8%-kal, 137.500, illetve 215.000 forintra, a kétszobásoké 21%-kal 180.000 forintra.

A VIII. kerületben a Corvin-negyed viszi a prímet

A VIII. kerület sztárja egyértelműen a Corvin-negyed, ezen belül is az új építésű stúdiólakások. Ezek átlagos bérleti díja – bőven felülmúlva az egyszobás kategória budapesti drágulási ütemét – a másfélszeresére emelkedett a hároméves időszakban, így 2023. májusában elérte a 245.000 forintot, miközben a kerület kevésbé felkapott környékein egy régebbi építésű, egyszobás tégla lakás ennél 90.000 forinttal kerül kevesebbe. A Corvin-negyed szignifikánsan magasabb árfekvése a nagyobb otthonok esetében is érvényes: egy új építésű kétszobás lakás átlagosan 300.000 forint fölötti áron adható ki, a negyeden kívül pedig már csak 225.000 forintért.

A IX. kerület dinamikusan fejlődő részén, a Ferenc körút - Üllői út - Könyves Kálmán körút - Soroksári út által határolt Középső-Ferencvárosban is megfigyelhető a Corvin-negyedhez hasonló tempós bérletidíj-növekedés. Idén májusban egy újszerű stúdiólakást havonta átlagosan 210.000, egy új építésű kétszobás lakást közel 300.000 forintért lehetett kibérelni: itt három év alatt másfélszeresére nőttek az árak. Ezen a környéken a legolcsóbbnak szintén a régi építésű tégla lakások számítanak. Ezekből az egyszobások átlagosan havi 150.000 forintba kerülnek, miután három év alatt csak 15%-kal drágultak, de a háromszobások bérleti díja ennél is kisebb mértékben emelkedve érte el a 264.000 forintos szintet az ingatlan.com adatai alapján.

„Az adatokból világosan látszik, hogy az inflációval gyakran csak a jó környéken található, új vagy újszerű lakások bérleti díja tudta felvenni a versenyt, miközben a régebbi építésű, kevésbé kedvelt lokációkban található, magasabb rezsijű otthonok esetében reálértéken számottevő csökkenés következett be” – hívta fel a figyelmet Görög Áron, a Cordia értékesítési igazgatója.

A zöldövezetben a nagyobb lakásokat keresik a bérlők

A XIII. kerület kiemelkedően népszerű negyedében, a Váci út - Róbert Károly körút - vasút - Bulcsú utca által határolt Lőportárdűlőn a kétszobás, új építésű lakások tulajdonosai jártak a legjobban, hiszen itt három esztendő alatt közel 60 %-kal ugrott az átlagos havi bérleti díj, amely immár eléri a 284.000 forintot. Valamivel kisebb mértékben, de szintén jelentősen nőtt az új építésű stúdiólakások (198.000 forint) és háromszobás otthonok (358.000 forint) bérleti díja is.

A pesti oldal egyik kedvelt zöldövezetében, a XIV. kerületben a nagyobb méretű lakások drágulása volt a meghatározóbb, így a háromszobás, újszerű otthonok átlagos havi bérleti díja közel 60 %-kal emelkedve elérte a 302.000 forintot. A tágasabb zuglói lakások iránti igényt jól jelzi az a kerületi sajátosság, hogy az egy négyzetméterre vetített bérleti díj tekintetében a régebbi építésű lakások utolérték az újszerűeket, hiszen a legnagyobb ingatlanhirdetési portál statisztikája mindkét típus esetében hajszállal 4000 forint feletti fajlagos árat mutat.

„A bérleti díjak alakulásán is tetten érhető, hogy Budapest különböző városrészeiben más-más bérlői igények formálják a piacot. A belső kerületekben az egyetemek, irodák, turisztikai célpontok közelsége miatt a kisebb lakások iránt nagyobb a kereslet, míg a nagyobb méretű, családi otthonok inkább a kertvárosias övezetekben számítanak slágernek, amiben a Covid-időszak tanulságai is közrejátszanak” – kommentálta az adatokat Görög Áron. Hozzátette: „a bérleti díjak azt is pontosan megmutatják, hogy kiemelkedő hozamot lehet elérni a Cordia minőségi otthonaival. A Belső-Erzsébetvárosban például a kétszobás lakásokat átlagosan 262.000 forintért lehet kiadni, míg az általunk jegyzett Grand'Or épületében a hasonló méretű otthonokat 335.000 forintért kínálják a tulajdonosok. Hasonló a helyzet a Középső-Ferencvárosban is, itt az Universo projektünkben közel 300.000 forint a kétszobás lakások havi lakbére, szemben a környékbeli, hasonló nagyságú, újszerű és új építésű otthonok 250.000 forintos átlagával.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....