A kereskedelmi célcsoportnál nagyon közel járt egymáshoz az RTL és a TV2 a mögöttünk álló héten. Célcsoporttól függően az X-Faktor és a Dancing with the Stars volt a hét legnézettebb műsora.
Egész szoros volt múlt héten a nézettségi verseny az RTL és a TV2 között, legalábbis a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben. A 18-49 éveseknél az RTL nyert, de mindössze 0,2 százalékpont előnnyel. A 18-59 éveseknél pedig a TV2-é volt a hét, 0,7 százalékponttal magasabb közönségaránnyal, mint amit az RTL elért. Főműsoridőben a teljes lakosságnál szokás szerint kényelmes előnnyel végzett az élen a TV2, ahol a teljes napon is, mindhárom főbb célcsoportnál.
A komplett portfóliókat nézve az RTL Magyarország nyert főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél is, előbbieknél 1,6 százalékpontot, utóbbiaknál 0,6 százalékpontot tett ki az előnyük a TV2 Csoport előtt. A többi összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,7 | 17,3 | 13,4 |
RTL | 14 | 13 | 13,6 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,1 | 13,3 | 10 |
RTL | 8,8 | 8 | 8,5 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,9 | 25,0 | 22,9 |
RTL Magyarország | 20,4 | 17,6 | 20,4 |
AMC Networks | 6,4 | 6,0 | 6,4 |
MTVA | 5,0 | 9,5 | 3,9 |
Network4 | 3,5 | 4,7 | 2,6 |
Warner Bros.Discovery | 3,0 | 3,4 | 2,7 |
Antenna Entertainment Group | 2,6 | 2,2 | 2,4 |
Paramount Global | 2,3 | 1,9 | 2,9 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,4% / 12,5% (14,5% / 11,8%)
Tények Plusz – 12,3% / 10,2% (11,6% / 9,4%)
Séfek séfe – 16% / 15,8% (14,9% / 14%)
Kőgazdag fiatalok – 8,7% / 8,5% (8,6% / 8,1%)
RTL
Híradó – 18,1% / 15,8% (16,5% / 13,6%)
Fókusz – 12,3% / 11,5% (10,6% / 10,1%)
Nyerő Páros – 13,4% / 12,7% (13,9% / 13,4%)
A mi kis falunk – 7,3% / 7,6% (korábbi héten a Gyertek át: 9,9% / 10,1%)
A hétköznapi eredmények között mindkét csatorna találhat örömteli és szomorkodásra okot adó fejleményeket is. A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó egész komoly fölénnyel verte a Tényeket. A TV2-s Séfek séfe az elmúlt hetekben folyamatosan erősödött és a múlt hetet már kimondottan jó átlagos share-rel zárták. Ezzel párhuzamosan az RTL-es Nyerő Párosnál csökkentő tendenciát látni, most már kicsivel a főműsoridős csatornaátlag alatt teljesített a műsor.
A TV2-n a Kőgazdag fiatalokra továbbra sem kaptak rá a nézők, aligha lesz ebből új évad. Az RTL a főműsoridő végére bedobta örök jolly jokerét, A mi kis falunk ismétlését. Kicsit furcsa húzás ez az év legfontosabb tévés szezonjában, és mintha már kopna a sorozat ismétléseinek korábbi szuperereje, ahogy a fenti heti átlagokból látható.
Szombaton az X-Faktor idei első élő adása és a Dancing with the Stars feszült egymásnak. Az RTL-es tehetségkutató mindhárom fő célcsoportnál jobb közönségarányt ért el, mint a TV2 táncos műsora. Az X-Faktor share-je a 18-49 éveseknél 27,4 százalék, a 18-59 éveseknél 25,6 százalék, a teljes lakosságnál kerek 20 százalék volt. A Dancing with the Stars ugyanennél a háromnál 12,4 százalékot, 14 százalékot és 19,5 százalékot hozott össze. Utóbbinál, tehát a teljes lakosságnál egyébként a Dancing nézettsége (751 ezer), magasabb volt, mint az X-Faktoré (707 ezer). Összefoglalva: a fiatalabb nézői csoportoknál jóval erősebb az X-Faktor, a teljes lakosságnál viszont nagyjából hasonlóan teljesített a két produkció.
Vasárnap a Megasztár a 18-49 éveseknél 14,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 17 százalékos, a teljes lakosságnál 19,9 százalékos share-t ért el. Az RTL-en az Álarcos énekes közönségaránya 18,5 százalék, 17,9 százalék és 16,4 százalék volt. Ezek egész jó eredmények, viszont az RTL-en ezt követte a Hell Boxing Kings, ami mérsékelt érdeklődéssel futott: az említett három célcsoportnál 9,8, 9,4 és 9,1 százalék volt a közönségaránya.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél ugyanaz volt a hét legnézettebb műsora, ami már hetek óta, azaz az X-Faktor. A tehetségkutató 342 ezer és 467 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál viszont a Dancing with the Stars vonzotta a legtöbb, 751 ezer nézőt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 467 832 | 25,6 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 400 299 | 17,9 |
MEGASZTÁR | TV2 | 313 431 | 17,0 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 305 231 | 17,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 302 776 | 14,7 |
HÍRADÓ | RTL | 301 961 | 16,0 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 295 395 | 14,9 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 281 481 | 16,1 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 274 880 | 14,0 |
TÉNYEK | TV2 | 247 918 | 16,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 751 051 | 19,5 |
TÉNYEK | TV2 | 738 369 | 21,8 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 720 141 | 16,4 |
X-FAKTOR | RTL | 707 259 | 20,0 |
MEGASZTÁR | TV2 | 699 756 | 19,9 |
HÍRADÓ | RTL | 694 242 | 21,1 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 660 457 | 18,4 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 632 816 | 15,0 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 595 653 | 15,7 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 530 904 | 13,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 342 295 | 27,4 |
ÁLARCOS ÉNEKES | RTL | 282 790 | 18,5 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 208 900 | 17,3 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 189 733 | 14,0 |
MEGASZTÁR | TV2 | 185 879 | 14,8 |
NYERŐ PÁROS | RTL | 184 536 | 14,0 |
HÍRADÓ | RTL | 174 757 | 14,2 |
DANCING WITH THE STARS | TV2 | 165 176 | 12,4 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 156 323 | 13,7 |
FÓKUSZ | RTL | 145 716 | 13,3 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás