- Hirdetés -

Kínában erősít a BMW

|

- Hirdetés -

A vállalatcsoport a jövőben Nagy-Britanniával párhuzamosan, a hálózatról tölthető gépkocsik legnagyobb piacának számító Kínában is beindítaná a károsanyag-kibocsátástól mentes MINI-k tömegtermelését.

A BMW Group előrehaladott tárgyalásokat folytat a MINI márka globális sikertörténetének továbbfejlesztéséről, amelynek középpontjában egy új együttműködési megállapodás áll. A brit prémiumgyártó folyamatos stratégiai fejlődésének hosszú távú fenntartásához vezető kulcspont a jövőbeni, tisztán elektromos meghajtású MINI modellek sorozatgyártásának megosztása a márka otthonát jelentő Nagy-Britannia és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között, a BMW Group ezért a napokban egy „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Miközben a brit prémiumgyártó oxfordi létesítménye 2019-ben megkezdi az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell tömegtermelését, az új, Kínában megkötendő együttműködési megállapodás is a MINI károsanyag-kibocsátástól mentes jövőképe melletti egyértelmű elköteleződést tükrözi.

A vállalatcsoport előtti következő lépés most az elképzelhető együttműködési megállapodás részleteinek kidolgozása és a partnerség olyan alapvető kérdéseinek tisztázása, mint például a gyártási helyszín kijelölése vagy a teljes beruházás felek közötti megosztásának kontraktusa. A BMW Group maximálisan elkötelezett Kínában működő aktuális értékesítési hálózata továbbfejlesztése mellett, így e téren egyáltalán nem tervezi új infrastruktúra kiépítését.

A MINI márkát övező stratégiai fejlesztéstől függetlenül a BMW Group a jövőben még tovább bővíti kínai partnere, a Brilliance oldalán kiépített és a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozásnak megágyazó, rendkívül sikeres együttműködését. Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek. Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.

A BBA az elmúlt években kulcsfontosságú szereplőként járult hozzá ahhoz, hogy Kína és az ázsiai régió a BMW legnagyobb piacává érjen, és mint ilyen, a MINI Kínában tervezett stratégiai fejlesztése előtt is ékes példaként szolgál. 2017-ben csak Kínában hozzávetőlegesen 560 000 darab új BMW modell talált gazdára, amely több, mint a bajor prémiumgyártó második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítménye. A MINI értékesítési tabelláján Kína tavaly a negyedik legnagyobb piacként zárta az évet, körülbelül 35 000 új gépkocsi értékesítésével, amely ugyancsak a brit prémiumgyártó globális növekedésében rejlő potenciált erősíti.

A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának sikeres stratégiai bővítése egyetlen vezérelv mentén fekszik: a gyártás a piac igényeihez igazodik. Annak ellenére, hogy a BMW folyamatosan bővíti jelenlétét legnagyobb piacain, így például Kínában is, a vállalat németországi üzemeinek terhelése mit sem csökken. Sőt mi több, 2007 és 2017 között a Németországban készülő BMW modellek száma jóformán 25 százalékkal, mára éves szinten mintegy 1,15 millió darabra emelkedett. Eközben a BMW teljes tömegtermelésének közel felét a bajor prémiumgyártó Németországon kívüli autógyártó üzemei végzik.

Egy hasonló mértékű stratégiai gyarapodás anélkül gyorsítaná fel a MINI márka folyamatos fejlődését, hogy egy pillanatra is megkérdőjeleződne a BMW Group Nagy-Britannia iránti abszolút elköteleződése. Az elmúlt években a vállalatcsoport kimagasló beruházásokkal erősítette meg jelenlétét a szigetországban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Magyar szakemberek forradalmasítják a bankolást

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén Európa első blokklánc alapú neobankja, a BENKER. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott neobank, a BENKER új világrendet hoz a pénzügyek világában:...

Consumer spending in TikTok grew 77% last year

https://www.warc.com/content/feed/consumer-spending-in-tiktok-grew-77-last-year/en-GB/5173

Disney is putting a Disney Plus exec in charge of Hulu

https://www.theverge.com/2022/1/19/22892271/disney-plus-hulu-reorganization-joe-earley-michael-paull-rebecca-campbell

Bank of America profit beats estimates on loan growth, M&A boost

https://www.reuters.com/markets/europe/bank-america-profit-beats-estimates-loan-growth-ma-boost-2022-01-19/
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA