A BrandFestival az idei évtől kiáll a fenntartható növekedés mellett, és arra törekszik, hogy a lehető legkisebb ökológiai lábnyomot hagyja maga után.
A rendezvény arculatának, a közönség bevonását megalapozó újításoknak kiemelt szerepük van az idei BrandFestival-on. A fogyasztói értékváltozások hatására a társadalmilag felelős üzleti magatartás a szakmai események terén is egyre jobban érződik, ezért az idei rendezvény arculatában a ZERO waste filozófia kap kitüntetett figyelmet.
A ZERO waste koncepció jegyében a BrandFestival-on az alábbi elveket érvényesíti:
• Vendégeknek designolt elmosható ÚjraPohárban kínálják a frissítőt, megelőzve az eldobható műanyagpoharakból származó szeméttermelést (A rendezvények hulladékának 60 százalékát teszik ki az egyutas műanyagpoharak).
• Nem használnak szívószálat.
• A felszolgálás porcelántányérokban történik.
• Szelektíven gyűjtik a hulladékot.
• Környezettudatossá teszik a takarítást, amelyről a Zöldövezet takarítócsapata gondoskodik.
• Újrahasznosítható konferenciaeszközöket hoznak létre.
• Újrahasznosított papírt használnak. (100 kg / 40 csomag újrahasznosított papírral 410 kW elektromos energiát és 2650 liter vizet takaríthatnak meg, 2,7 m3-rel kevesebb szemetet termelnek, és megmentenek 1,7 fát.)
A BrandFestival lesz az első marketing- és médiaszakmai rendezvény Magyarországon, ami a ZERO waste útjára lép. A rendezvény ideiglenesen arculatilag is zölddé változik.
Az idei eseményen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat.
A rendezvény egyik fő támogatója, az ecommerce piacon vezető szerepet betöltő Schibsted Hungary (A Jófogás és a Használtauto.hu kiadója) már második éve készít kimutatást arról, hogy a hazai és nemzetközi piactereiken a felhasználók hány tonna szén-dioxidot spóroltak meg azzal, hogy másodkézből vásároltak. Így megspórolva egy termék legyártásához illetve a régi leselejtezéséhez kapcsolatos energiafogyasztást.
2016-ban és 2017-ben a Jófogás felhasználói 400 000 tonna szén-dioxid kibocsátásától óvták meg a Földet csak azzal, hogy használt terméket vásároltak. A vállalat elkötelezetten kiáll a ZERO waste mellett, így a konferencián is erősíti ezt a tudatos vállalását.
Az elmúlt rendezvényeken a majd 550 márkáról szóló, 812 előadást, közel 10.000 résztvevő követte.