Hatalmas ugrást hozott az idei év a hazai online kereskedelemben, a BrandMania stábja pedig a legnagyobb piaci szereplőket faggatta az eddigi tapasztalatokról és arról, hogy mit várnak az év végétől. Az RTL Klub magazinműsorában a nagy kiskereskedelmi láncok, illetve a rendezvényszervezői piac képviselői is beszámolnak arról, milyen évük volt.
Ha maradnak a jelenlegi trendek, akár 30 százalékos növekedés is jöhet az idén a hazai online kiskereskedelmi forgalomban – többek között erről beszélt a BrandMania stábjának Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. A második negyedév rekordmértékű, 47 százalékos bővülést hozott, de az év vége is 30-40 százalékkal erősebb lehet a tavalyinál. A szakértő szerint ha nem lesz drámai változás, akkor a logisztikai háttér bírja majd a terhelést, azonban ha be kell zárni a boltokat, vagy jelentősen korlátozni a nyitvatartást, akkor az ugrásszerűen megnövekvő forgalom már okozhat gondokat.
A BrandMania legújabb adásában megszólalt Várkonyi Balázs, az Extreme Digital – eMAG ügyvezető igazgatója, aki nem csak az idei tapasztalatokról beszélt, de elárulta azt is, hogy a karácsonyi időszak azért is nagyon fontos számukra, mert sokan ilyenkor próbálják ki először a webes vásárlást és később velük bővül majd a rendszeres online vevők bázisa.
Szánthó Balázs, a Media Markt ÁRKÁD és Aréna áruházigazgatója elmondta, hogy a vírushelyzet idében széthúzta a karácsonyi vásárlásokat és arról is beszámolt, hogy többen vásárolnak online, mint korábban. Hunyady Beatrix, az Euronics marketingvezetője a növekedés érzékeltetésére elárulta, hogy voltak idén olyan hétvégék, amikor az egy évvel korábbihoz képest megduplázták az online forgalmukat.
Öri Gergely, a Modell és Hobby Kft. – Játéknet Webáruház ügyvezető igazgatója az online játékpiaci trendekről beszélt a stábnak. Varga Eszter, a TESCO-GLobal Áruházak Zrt. kommunikációs menedzsere pedig elmondta, hogy Húsvét során arra is volt példa, hogy a tavalyi karácsonyt meghaladó számban voltak kiszállítások az üzletláncnál., illetve beszélt a terjeszkedési terveikről is.
A BrandMania legújabb adásában a hazai kiskereskedelmi piac több jelentős szereplőjének képviselője is megszólalt, az idei tapasztalatokról, illetve az év végi várakozásokról számoltak be. A műsor foglalkozott a könyvpiac helyzetével, a hatalmas ütést kapott rendezvényszervezői piaccal és a nézők azt is megtudhatták, hogy mi most az egyik legfontosabb törekvés a hazai pezsgőpiacon.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti az RTL Klubon szombat délelőtt, vagy az RTLMoston ide kattintva.