- Hirdetés -

Kismértékben csökkent a cégek száma

|

- Hirdetés -

Kevesebb cég működött Magyarországon 2020 első negyedévében, mint az egy évvel korábbi időszakban, de a csökkenés mértéke nem ugrik ki jelentősen az előző pár év hasonló időszakának adataihoz képest, vagyis a koronavírus-járvány miatti nagy leállás még nem érződik a számokon – derül ki a Bisnode március végi adataiból. Az ágazatok közül csupán egyben nőtt a cégek száma tavalyi adatokhoz képest, területileg viszont egyetlen megye sem volt – beleértve a fővárost is – ahol ne csökkent volna ez az érték.

Két százalékkal csökkent a cégek, húsz százalékkal nőtt a csődök és 57 százalékkal a végelszámolások száma 2020 első negyedévében az egy évvel korábbi értékekhez képest – derül ki a Bisnode cégcsoport adataiból 2020 első negyedévének végén.

Az értékek nem térnek el jelentősen a korábbi évek során megfigyelhető trendtől, vagyis az új típusú koronavírus okozta járvány miatti leállás még úgy tűnik, nem érezteti a hatását. Még korai is lenne ilyet kijelenteni, a járvány gazdasági hatásainak enyhítését célzó gazdasági intézkedések a vizsgált időszak végén léptek életbe, vagyis kevés idő telt el, hogy jelentős befolyással legyenek az értékekre.

A cégek számának csökkenésénektrendjét az is befolyásolta, hogy ugyan kisebb mértékben, mint a tavalyi év hasonló időszakában, de így is 9519 (14% -kal kevesebb mint tavalyi év első negyedévében) szűnt meg, 1306 céget számoltak fel (16% -kal kevesebb mint tavalyi év első negyedévében) és 4200 kényszertörlés történt (5% -kal kevesebb mint tavalyi év első negyedévében) 2020 első negyedévében.

A cégalapítási kedv sem javult tavalyi első három hónaphoz képest: három százalékkal kevesebb új céget hoztak létre. Ez szám szerint alig több mint 7500 új vállalkozást jelent, miközben 9500 másik megszűnt, több mint 1300-at felszámoltak, végelszámolással több mint 4600, kényszertörléssel pedig 4200 cégnek kellett szembenéznie az idei első negyedévben. Csőd mindössze hat esetben indult, ami eggyel több, mint tavaly ilyenkor.

Mindezeket összesítve tavalyhoz képest 7900-zal kevesebb, összesen 486 962 működő cég volt Magyarországon 2020 március végén, a Bisnode adatai szerint.

A cégek száma mindössze egyetlen iparágban – az építőiparban – nőtt, közel 1200-zal, amit 2 százalékos növekedést jelent. Az összes többi ágazatban csökkent a működő cégek száma tavalyi első negyedévhez képest.

Arányait tekintve a legnagyobb mértékű csökkenés két ágazatban regisztrálták: a fafeldolgozás ( 4%) és a papíripar ( 5%) területén , előbbiben összesen 2389 utóbbiban 3388 cég működött. Abszolút értékben a szakmai, tudományos, műszaki tevékenység ágazata szenvedte el a legnagyobb visszaesést: itt 1710-zel kevesebb cég (összesen 80 320 darab, az iparágak közül a legtöbb) volt aktív, mint 2019 első negyedévében. Ez 2 százalékos csökkenést jelent.

A cégalapítási kedv sem buzgott túlságosan egyik ágazatban sem. A legtöbb új céget az építőiparban alapították, de az 1553 új alapítás 12-vel kevesebb, mint 2019 első három hónapjában. Ugyan tizenhárom olyan iparág volt, ahol több új céget alapítottak, mint az előző év hasonló időszakában, de ez a többség esetében alatta marad vagy alig haladja meg a tíz új céget. A többihez képest kiemelkedő emelkedést mutat ezen a téren a szakmai, tudományos, műszaki tevékenység területe, amelyben 906 új céget alapítottak: ez 130-cal több mint a tavalyi hasonló időszakban.

Ez a terület másban is élen állt az első negyedévben: itt szűnt meg szám szerint a legtöbb cég (1329), és itt indult a legtöbb végelszámolás (1318). A legtöbb felszámolás és kényszertörlés ugyanakkor az építőiparban indult: 259 és 661 alkalommal. Csőd útján mindössze négy iparágban szűntek meg cégek: a gépjármű, motorkerékpár kereskedelme, javítása területén egy, textiliparban egy, az építőiparban és a nagykereskedelemben (kivéve: jármű, motorkerékpár) 2-2-t regisztrált a Bisnode.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, kik a hazai közösségi média kedvencei

Átadták az idei JOY Social Media Award (JOY SMA) díjait. Tíz kategória negyven jelöltje egy hónapon át tartó kampányban buzdította szavazásra a követőit, a díj története alatt egymillióan voksoltak kedvenceikre. Díjat kapott többek között...

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA