- Hirdetés -

Kitart a lendület az e-kereskedelemben

|

A következő években kitart a hazai e-kereskedelmi piac lendülete Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke szerint. A szakember a Marketing&Media magazinnak nyilatkozva elmondta azt is, sok hazai webshopnak komoly technológiai fejlesztéseket kell megvalósítania, ha fenn akar maradni.

– Majdnem pont egy éve választottak meg az Ecommerce Hungary elnökévé. Mi volt az elmúlt időszak legfontosabb tapasztalata?

– Talán az, hogy mekkora a pörgés ezen a területen, és kár volt kiszállni ebből 2011-ben. Alapító tagja voltam a szervezet elődjének, a SzEK.org-nak 2005-ben, majd 2008 és 2011 között alelnöke is. Ezt követően szünetet tartottam az egyesületi munkában, és tavaly tértem vissza. A G’Roby révén persze benne vagyok az e-kereskedelemben (Nagy Sándor a G’Roby ügyvezetője is – a szerk.), de azon keresztül egy viszonylag szűkebb területre volt rálátásom. Most pedig érzékelem, hogy mennyire megkerülhetetlenné vált ez a szegmens. Ugyanakkor azt is el kell mondanom, hogy szerintem már nincs értelme külön e-kereskedelemről beszélni, hanem van a kereskedelem és az online annak az egyik csatornája. Az evolúció pedig nem áll meg, szerintem a jövő az lesz, hogy pár év alatt teljesen átalakul a kereskedelmi tevékenység.

– Bár eltérő számokat közölnek a piackutatók arról, hogy mekkora a hazai e-kereskedelmi piac, az egyértelmű, hogy dinamikus a növekedés. Mi pörgeti a szegmenst, és szerinted meddig tartható a lendület?

– Egyértelműen a két éve tapasztalható magasabb költési hajlandóság pörgeti az online forgalmat. A KSH-adatokból is látjuk, hogy többet tudnak költeni az emberek. Emellett tudatosabban osztjuk be az időnket és a pénzünket, erre pedig az online kereskedelem nagyon jó alternatívát kínál. Az e-kereskedelmi portálok egyre jobban kiszolgálják a fogyasztókat olyan megoldásokkal, mint az intelligens termékajánlás, a mobilra optimalizált felületek vagy az applikációk, a fizetési módok széles köre – ezzel pedig időt spórolnak az emberek. A gyors növekedés szerintem a következő öt évben még biztos fenntartható, hiszen itthon 5-6 százalék körül van az online részesedése a teljes kiskereskedelmi forgalomból, miközben Európa nyugati felén 10 százalék körüli értékeket mérnek, vagyis bőven van még hova fejlődni.

– Az adatokból az is kiderül, hogy tavaly már 400 milliárd forintot költöttek el a külföldi webshopokban a magyarok. Van félnivalójuk a hazai e-kereskedőknek?

– Önmagában attól, hogy átterelődik a forgalom, szerintem nem kell félni, az viszont tény, hogy azzal, hogy a magyar fogyasztók bát rabban rendelnek külföldi webáruházakból, megismerik az ottani szolgáltatási színvonalat, és azt elvárják itthon is. Aki pedig ezt nem tudja hozni, az nagyon hamar szembesülhet azzal az igazsággal, hogy a másik webáruház csak egy kattintásra van, akár egy nagy globális szereplő is.

– Mi jelenti a legnagyobb kihívást az ágazat számára?

– A logisztika mellett azt emelném ki, hogy sok magyar webshopnak nagyon komoly technológiai fejlesztésbe kell fognia, ha fenn akar maradni.

– Mi volt az idén a fő célkitűzés az Ecommerce Hungary számára és mik a tervek jövőre?

– A tisztújításra egy programmal készültem, amelynek fontos része volt, hogy intenzívebb kommunikációt folytassunk, sokkal több szakmai rendezvény legyen és összességében még több hasznot hozzunk a szakmának. Ennek a koncepciónak fontos része volt a weboldal megújítása, ami megtörtént. A februári és a nyári konferenciákat megszerveztük, pozitívak voltak a visszajelzések, persze azért lehet még jobban is csinálni. A célom, hogy jövőre még jobbak legyenek ezek a rendezvények. Emellett szeretném folyamatosan megmozgatni a tagságot, hallatni a szavunkat. A hároméves program része, hogy nyissunk a kormányzat felé, aktívabb szerepet vállaljunk a jogszabályalkotásban. Ennek most zajlik az előkészítése, és remélem, hogy jövő tavasszal már arról is beszámolhatunk, hogy ezen a területen is sikereket értünk el.

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...