- Hirdetés -

Kizöldülő médiaeszközök – interjú Samu Tímeával

|

- Hirdetés -

Akár természetbarát anyagok használatáról, akár újrahasznosíthatóságról van szó, évek óta tudatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyekkel érdemben csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat – mondja Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója, aki beszél arról is, hogy az out of home (OOH) piacot érintő szigorítások mennyire fogják érinteni a termékkínálatukat.

A hagyományos plakátok kihelyezése összességében rengeteg papírt, ragasztót igényel. Az ország minden részére el kell juttatni a plakátokat, így ez jelentős üzemanyag-felhasználással is együtt jár. A környezetvédelem, a környezettudatosság mennyire fontos a JCDecaux-nál?
– A tevékenységeinket 2009 óta olyan teljesítménymutatók alapján hangoljuk össze, amelyekkel maximálisan érvényre tudjuk juttatni a zöld szempontokat, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot. Mára fenntartható és innovatív utcabútorok és szolgáltatások üzleti modellünk alapjává váltak. Akár természetbarát anyagok használatáról, akár újrahasznosíthatóságról van szó, évek óta tudatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyekkel érdemben csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat. Büszkék vagyunk arra, hogy a Morgan Stanley befektetési bank értékelése szerint a JCDecaux fenntarthatósági szemléletét tekintve messze saját iparági átlaga feletti teljesítményt nyújt.

– A gyakorlatban ez miben mutatkozik meg?
– Magyarországon már két éve megújuló energiából biztosítjuk az energiafogyasztásunkat. Ez az arány a teljes csoport szintjén 91 százalék volt 2020-ban, a cél 2022-ra a 100 százalék elérése. A célként kitűzött 70 százalékos hulladék-újrahasznosítási arányt csoport szinten két éve felülteljesítjük. A szén-dioxid-kibocsátásunkat több mint 60 százalékkal csökkentettük 2017 és 2020 között. Tudatos odafigyeléssel, szisztematikus felkészüléssel elkerülhető a pazarlás. Ez a működésünk összes elemére érvényes, akár ragasztóanyagról, akár papírmennyiségről, akár üzemanyagról van szó.

– Rengeteg buszvárót hoztak létre és üzemeltetnek országszerte. Ezeket mennyire lehet az adott város, vagy településrész megjelenéséhez szabni?
– A JCDecaux-nál több mint 100 designer dolgozik azon, hogy a közösségi tereken mindig a városképbe illeszkedő utcabútorok jelenjenek meg. Magyarországon „moduláris” típust használunk: ez több-kevesebb tagból áll, könnyen hozzáigazítható a területi igényekhez, keskeny peronra is jól telepíthető. Az üvegtető UV-védelmet biztosít, a zöld várók pedig még árnyékot is adnak nyáron. Ennél is többet tud a JCDecaux Csoport újgenerációs zöld buszmegállója, a Filtreo: ez képes csökkenteni a városi levegő szennyezettségét, miközben természetes hűtéssel könnyíti meg a várakozók életét. Magyarországon több mint 3000 buszmegállót telepítettünk, ezeket üzemeltetjük és karban is tartjuk őket. Az újonnan telepítettek USB töltőt és wifi kiépítési lehetőséget is kapnak, ezáltal az adott település okosváros programjába is be lehet őket kapcsolni. Fontos szempont, hogy ezek az önkormányzatoknak egy fillérjébe sem kerülnek, a JCDecaux viszont több mint kétmilliárd forintot fordított új buszmegállók magyarországi telepítésére az elmúlt három évben.

– Egyre több digitális eszközük van, viszont úgy sejtem, hogy ezeknek az energiaigénye magasabb. Ez valóban így van?
– Az új digitális eszközök nem feltétlenül fogyasztanak több energiát a hagyományosaknál. Kifejezetten környezetkímélőnek és takarékosnak fejlesztették őket – ez a zöld vonulat az OOH mindennapjait is egyre erőteljesebben határozza meg. Ráadásul, ahogyan az imént már említettem, van rá mód, hogy az eszközök energiaigényét egyre nagyobb mértékben elégítsük ki megújuló forrásokból. Ugyanakkor arról sem feledkezhetünk meg, hogy a digitális eszközök többsége távolról irányítható, azaz nem igényel személyes megjelenést minden alkalommal, amikor új tartalmat helyezünk el rajta. Ezzel pedig időt, energiát és üzemanyagot takarítunk meg. Egy következő lépés pedig az lehet, amikor egy napelemmel működtetett digitális eszközünk már több energiát tud előállítani, mint amennyit elhasznál, és az így megtermelt többlet máshol lesz felhasználható, de ez még a távoli jövő zenéje.

– Jövőre választási év lesz. Ez elvileg jó is lehet a piacnak, hiszen azért némi extra költés biztosan megjelenik az out of home eszközöknél is. Viszont hallottam már olyat is, hogy egyes piaci hirdetők inkább kerülik a kampányidőszakokat a közterületen. Ilyenkor melyik hatás az erősebb?
– Ezt előre képtelenség megmondani. Kétségtelen, hogy létezik egyfajta interferencia ilyenkor a politikai és az üzleti szféra között, de tudunk olyan megoldásokat, amelyekkel ez nem okozhat problémát. El lehet különíteni egymástól ezt a két világot a hirdetésekben is annyira, hogy ne zavarják egymás köreit. Sok múlhat a majdani kampány intenzitásán és hangnemén is, hiszen mindkettő akár külön-külön is ölthet olyan mértéket, ami zavaró lehet egyes hirdetőknek, és ezért inkább távol maradnak ebben az időszakban

– A törvény értelmében 2023 végéig lehet használni a klasszikus, 12 négyzetméteres óriásplakátokat, utána ezeket el kell bontani. Ez már biztosnak tekinthető, vagy esetleg még lobbizik a szakma azért, hogy ezt ne kelljen meglépni?
– Nem tudom megmondani, módosítják-e ismét a határidőt vagy sem, de az biztos, hogy mi fel vagyunk készülve a változásra. Van erre számos nemzetközi jó példa: lehet kevesebb, de igényesebb eszközzel innovatívabb kampányokat megvalósítani 9 négyzetméteres hirdetési felületeken is. Mi azt valljuk, hogy a kevesebb néha több. A médiazaj óriási, a helyzetet pedig tovább rontja a rengeteg illegális felület. A problémát inkább abban látom, hogy részben azért néznek ki így a városok, mert hiányzik az elfogadott törvények végrehajtása. Maximálisan egyetértek a törvényhozók azon szándékával, hogy legyen rendezettebb, letisztultabb az utcakép. De mindenekelőtt meg kell tisztítani a várost az illegális felületektől.

– Számoljunk azzal, hogy ez meg is valósul. Ebben az esetben 2024-től kezdődően mennyire fog másként kinézni a JCDecaux out of home termékkínálata, mint most?
– A termékkínálatunkkal mindig az aktuális igényeket követjük, illetve igyekszünk meg is előzni őket az innovációkkal. A törvénynek megfelelő, 9 négyzetméteres citylight board eszközök például már részei a portfóliónknak, legközelebb Bécsben lehet velük találkozni. Az előbb volt már róla szó, hogy a digitális vonal mennyire erősödik, ami a hagyományos termékek fokozatos visszaszorulásával jár. A digitális eszközök exponenciális térnyerésével komplex, minőségi az online térhez hatékonyan kapcsolódó kommunikációt tudunk megvalósítani a partnereink számára. A JCDecaux csoport árbevételének negyede már ma is digitális eredetű. Ezen belül az utcabútor vagyis a digitális citylight 46 százalékot képvisel, a másik jelentős 40 százalék pedig a transzport, metró és repterek. Az elmúlt négy évben megduplázódott a digitális penetráció és töretlenül növekszik: Angliában például a bevételeink 65 százaléka már digitális bevétel, és az Egyesült Államokban is átlépte az arány az 50 százalékot – nem is kérdés, hogy ez a jövő.

Az interjú nyomtatott Marketing & Médiában olvasható változatában Samu Tímeát megkérdeztük a pandémiás helyzet piaci hatásáról és az idei, valamint 2022-es várakozásaikról is. Elmondja azt is, hogy felülírhatja-e a terveiket a járvány harmadik hulláma.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....