- Hirdetés -

Kivárnak a vevők az ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

Ahogy egész Budapesten, úgy a XIX. és XX. kerületben is megtorpant az ingatlanpiac az elmúlt hónapokban. A szakértők feltételezése szerint ebben elsősorban a július 1-jei CSOK-változások miatti vevői kivárás játszott közre.

„Az eladási árak nem emelkedtek tovább az elmúlt hónapokban, igaz esés sem következett be” – mondta Lendvainé Pető Zsuzsanna, a Balla Ingatlan XIX. és XX. kerületi irodájának szakmai vezetője. „Habár a magas árak miatt sokat szeretnének alkudni a vevők, ebbe az eladók a legtöbbször nem mennek bele, így csak minimális alkukkal találkozni. És sok esetben inkább lemondanak az eladásról a tulajdonosok, ha az általuk elképzelt árakon nem tudják értékesíteni ingatlanjukat. Az értékesítési idők közben érezhetően egyre hosszabbak” – tette hozzá a szakértő.

A vevők most leginkább az olcsóbb, közepes méretű családi házakat keresik, aminek az az oka, hogy ezek az ingatlanok jelenleg annyiba kerülnek, mint egy 50-60 négyzetméteres újépítésű lakás. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos, jó állapotú, 90-120 négyzetméteres családi házat a XX. kerületben most 35-50 millió forintért meg lehet vásárolni. Márpedig ilyen összegért legfeljebb csak egy fele ekkora újépítésű ingatlant kapnának a vevők – hangsúlyozta Lendvainé Pető Zsuzsanna.

Ha valaki családi ház helyett inkább a lakások piacán néz körül, akkor 28-30 millió forintos hirdetési áron találhat közepes méretű panellakásokat a két kerületben, melyek értékesítési ára 25-27 millió forint. Kivételek persze akadnak, vagyis vannak akik a reális árnál jóval magasabb összegért hirdetik meg lakásukat, míg mások a valós piaci ár közelében.

A legnagyobb kereslet egyébként Kispesten még mindig a Wekerle-telep és a Kertváros iránt mutatkozik, mivel mindkettő kulturált, csendes városrész. Ez persze érezhető az árakban is: a Wekerlén 30 millió forint alatt csak nagyon rossz állapotú, egy 45-49 négyzetméteres lakásokat lehet kifogni. Egy beépített tetőteres, 75-80 négyzetméteres ingatlan ára jelenleg 40-50 millió forint között alakul a városrészben.

Pesterzsébeten Gubacsipuszta számít a legfelkapottabbnak, ami szintén annak köszönhető, hogy csendes környék, kulturált lakóközösséggel, akár a családi házas, akár a lakótelepi részéről van szó. Ami az árakat illeti, az ingatlanközvetítő elmondása szerint nagyjából olyan szinten járnak, mint Kispest-Kertvárosé: jelenleg éppen egy 64 négyzetméteres, extrán felszerelt, gyönyörű kis házat árul 48 millió forintért. „A környéken egyébként sok új ház épül, de akadnak sorházak is, melyek itt nagyon népszerűek. Ezek kéz alatt el is kelnek, úgyhogy az értékesítési árakat nem is lehet igazán pontosan tudni” – tette hozzá a szakértő.

A vevőknek egyre nagyobb része egyébként lakhatási célból vásárol a dél-pesti ingatlanpiacon, az ingatlanközvetítők ma már csak ritkán találkoznak befektetőkkel. Ennek oka, hogy nem találni olyan olcsó lakást, melyet érdemes lenne úgy felújítani, hogy haszonnal tovább is lehessen adni.

Ugyanakkor a lakáskiadással nincsenek gondok, hiszen a bérleti díjak továbbra sem mérséklődnek és nagy a kereslet a bérlakások iránt. Még a XIX. és XX. kerületekben sem nagyon lehet 100 forint alatt kiadó lakást találni, akármilyen kicsi is legyen az. Egy 40-45 négyzetméteres lakás bérleti díja jelenleg, átlagosan, minimum 120 ezer forint havonta.

Ugyanakkor a hitelfelvételeknél is némi csökkenést érzékel Ledvainé Pető Zsuzsanna, bár azt elképzelhetőnek tartja, hogy ebben valamiképpen közrejátszanak a nyári szabadságolások. Megfigyelései szerint nem mutatkozott túl nagy kereslet az új CSOK-hitel és babaváró hitel iránt sem, habár azt nem tartja kizártnak, hogy a nyár végén, ősszel azért több lesz az érdeklődő.

Várakozásai szerint az utolsó nyári hónap már nem hoz változást az új támogatások iránti keresletet, és a teljes ingatlanpiaci forgalmat tekintve, ugyanakkor ősszel ismét bővülhet a vevők száma, ugyanakkor további áremelkedést már nem tart valószínűnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....