Kolosi Péter: bőven van még tartalék a tehetségkutatókban

Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra – nyilatkozta a TV2-vel vívott csatájukról a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója azt is elárulta, hogy miért nem szeret újabban részleteket elárulni a terveikről.

 

– Történt olyan az őszi tévés szezon eddigi részében, ami akár pozitív, akár negatív értelemben meglepetés volt számodra?

 

– A Survivor esetén tudtam, hogy jó nézettsége lesz. Az X-Faktornál viszont nem számítottam arra, hogy ennyire jól fog teljesíteni. Magas nézőszámot vártam, de azt nem gondoltam, hogy egy tehetségkutató műsorral még el lehet érni 38 százalékos közönségarányt.

 

– A Survivor első hete azért egy kissé ijesztően alakulhatott, hiszen napról napra vesztett a nézőszámából. Az nem volt egy parázós időszak?

 

– Nem volt parázós, mert már akkor is tudtam, hogy a következő hetekben nőni fog a műsor nézettsége. Az első heti adatokban szerepet játszott, hogy a nyár utolsó napjaiban még kevesebben ültek 19 órakor a képernyő előtt. Ezért ismételtük meg az őszi szezon első heteiben vasárnaponként az összes adást, mert akkor el tudtunk érni olyanokat is, akik hétköznap nem látták az epizódokat. Ráadásul egy reality nézettségének mindig fel kell épülnie, különösen akkor, ha civilek és nem celebek szerepelnek benne.

 

– A műsorstruktúra terén arra kell valahogy reagálnotok, hogy a TV2 hétfőre rakja a Ninja Warriort és eltolja a hétköznapi műsorait egészen szombatig?

 

– Nem hiszem, hogy erre nekünk kellene bármit is lépnünk. Különösen azért nem, mert érzésem szerint ezt az egészet azért találták ki, hogy a Ninja Warrior ne kerüljön azonos napra az X-Faktorral. Ezt egyébként a részükről nem tartom olyan forradalmi újításnak, mint amit ők gondolnak róla, nálunk is volt arra példa, hogy hétköznap adtunk heti nagyszabású műsort.

 

– Tavaly szeptember végén kezdődött az X-Faktor. Az idén miért tértetek vissza, a régebbi évadoknál már alkalmazott, három héttel korábbi kezdésre?

 

– Jó okunk volt rá, de ez ki fog derülni az őszi szezon későbbi részében.

 

– Van még az X-Faktorban egy újabb évad, vagy jövőre már a Got Talent kerül ismét képernyőre?

 

– Még van bőven tartalék a tehetségkutatókban, arról pedig korai lenne beszélni, hogy mi lesz jövő ősszel… Most még a szokottnál is kevesebbet tudok mondani a terveinkről, mert a TV2 újabban szinte csak azt nézi, hogy mi mit csinálunk, és ehhez próbálják igazítani a struktúrájukat. Jellemző, hogy még a plakátjaikra sem írnak kezdési időpontokat. Nem szeretném őket abban segíteni, hogy jobban képbe kerüljenek.

 

– Ennyire kiéleződött a verseny a csatornák között?

 

– Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra. Az RTL Klub korábbi években elért előnye nemcsak a csatorna teljesítményéből, hanem a TV2 gyenge szerepléséből is adódott. A jelenlegi helyzet nem olyan, amire még soha nem lett volna példa. Néhány évvel ezelőtt hasonlóan éles volt a verseny a két csatorna között, pedig akkoriban a közönségarány terén magasabb számokat értek el a televíziók, mégsem volt sokszor nagyobb a különbség, mint most.

 

– Az viszont a konkurencia segítése nélkül is tudható-e már, hogy a fikciós sorozatokból érkeznek-e újabb évadok?

 

– Igen, a Válótársakból és A mi kis falunkból is készült egy-egy újabb évad, és újdonságként kerül majd képernyőre a Tanár című sorozatunk első szériája.

 

– Bejelentettétek a Való világ újabb évadának indulását. Az RTL II nem lett túlzottan Való világ-függő csatorna? Az nem probléma, hogy akkor ér el a csatorna igazán jó nézettséget, ha van napi valóságshow?

 

– Az RTL II-re ez nem igaz, hiszen már 2015-ben, amikor gyakorlatilag nem volt Való világ – hiszen februárban véget ért – emelkedett a csatorna nézettsége, de az idén is tovább nőtt. Épp fordított a helyzet, régebben nagyon Való világ-függő volt az RTL II, és ma már nem az.

 

– Akkor miért kell Való világot indítani?

 

– Azért, mert nem az volt a cél, hogy ne legyen Való világ, hanem az, hogy napi valóságshow nélkül se essen vissza a nézettsége. Ezt a feladatot pedig nagyon jól teljesítette a csatorna. Ehhez kellettek olyan műsorok, mint a Konyhafőnök Junior vagy éppen a Hagyjál főzni. Azt se felejtsük el, hogy a hónap végén indul az RTL II-n az Oltári csajok című új magyar telenovellánk is.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.