- Hirdetés -

Kolosi Péter: bőven van még tartalék a tehetségkutatókban

|

Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra – nyilatkozta a TV2-vel vívott csatájukról a Marketing&Media magazinnak Kolosi Péter. Az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója azt is elárulta, hogy miért nem szeret újabban részleteket elárulni a terveikről.

 

– Történt olyan az őszi tévés szezon eddigi részében, ami akár pozitív, akár negatív értelemben meglepetés volt számodra?

 

– A Survivor esetén tudtam, hogy jó nézettsége lesz. Az X-Faktornál viszont nem számítottam arra, hogy ennyire jól fog teljesíteni. Magas nézőszámot vártam, de azt nem gondoltam, hogy egy tehetségkutató műsorral még el lehet érni 38 százalékos közönségarányt.

 

– A Survivor első hete azért egy kissé ijesztően alakulhatott, hiszen napról napra vesztett a nézőszámából. Az nem volt egy parázós időszak?

 

– Nem volt parázós, mert már akkor is tudtam, hogy a következő hetekben nőni fog a műsor nézettsége. Az első heti adatokban szerepet játszott, hogy a nyár utolsó napjaiban még kevesebben ültek 19 órakor a képernyő előtt. Ezért ismételtük meg az őszi szezon első heteiben vasárnaponként az összes adást, mert akkor el tudtunk érni olyanokat is, akik hétköznap nem látták az epizódokat. Ráadásul egy reality nézettségének mindig fel kell épülnie, különösen akkor, ha civilek és nem celebek szerepelnek benne.

 

– A műsorstruktúra terén arra kell valahogy reagálnotok, hogy a TV2 hétfőre rakja a Ninja Warriort és eltolja a hétköznapi műsorait egészen szombatig?

 

– Nem hiszem, hogy erre nekünk kellene bármit is lépnünk. Különösen azért nem, mert érzésem szerint ezt az egészet azért találták ki, hogy a Ninja Warrior ne kerüljön azonos napra az X-Faktorral. Ezt egyébként a részükről nem tartom olyan forradalmi újításnak, mint amit ők gondolnak róla, nálunk is volt arra példa, hogy hétköznap adtunk heti nagyszabású műsort.

 

– Tavaly szeptember végén kezdődött az X-Faktor. Az idén miért tértetek vissza, a régebbi évadoknál már alkalmazott, három héttel korábbi kezdésre?

 

– Jó okunk volt rá, de ez ki fog derülni az őszi szezon későbbi részében.

 

– Van még az X-Faktorban egy újabb évad, vagy jövőre már a Got Talent kerül ismét képernyőre?

 

– Még van bőven tartalék a tehetségkutatókban, arról pedig korai lenne beszélni, hogy mi lesz jövő ősszel… Most még a szokottnál is kevesebbet tudok mondani a terveinkről, mert a TV2 újabban szinte csak azt nézi, hogy mi mit csinálunk, és ehhez próbálják igazítani a struktúrájukat. Jellemző, hogy még a plakátjaikra sem írnak kezdési időpontokat. Nem szeretném őket abban segíteni, hogy jobban képbe kerüljenek.

 

– Ennyire kiéleződött a verseny a csatornák között?

 

– Nyilván élesebb a verseny, de nem is számítottunk másra. Az RTL Klub korábbi években elért előnye nemcsak a csatorna teljesítményéből, hanem a TV2 gyenge szerepléséből is adódott. A jelenlegi helyzet nem olyan, amire még soha nem lett volna példa. Néhány évvel ezelőtt hasonlóan éles volt a verseny a két csatorna között, pedig akkoriban a közönségarány terén magasabb számokat értek el a televíziók, mégsem volt sokszor nagyobb a különbség, mint most.

 

– Az viszont a konkurencia segítése nélkül is tudható-e már, hogy a fikciós sorozatokból érkeznek-e újabb évadok?

 

– Igen, a Válótársakból és A mi kis falunkból is készült egy-egy újabb évad, és újdonságként kerül majd képernyőre a Tanár című sorozatunk első szériája.

 

– Bejelentettétek a Való világ újabb évadának indulását. Az RTL II nem lett túlzottan Való világ-függő csatorna? Az nem probléma, hogy akkor ér el a csatorna igazán jó nézettséget, ha van napi valóságshow?

 

– Az RTL II-re ez nem igaz, hiszen már 2015-ben, amikor gyakorlatilag nem volt Való világ – hiszen februárban véget ért – emelkedett a csatorna nézettsége, de az idén is tovább nőtt. Épp fordított a helyzet, régebben nagyon Való világ-függő volt az RTL II, és ma már nem az.

 

– Akkor miért kell Való világot indítani?

 

– Azért, mert nem az volt a cél, hogy ne legyen Való világ, hanem az, hogy napi valóságshow nélkül se essen vissza a nézettsége. Ezt a feladatot pedig nagyon jól teljesítette a csatorna. Ehhez kellettek olyan műsorok, mint a Konyhafőnök Junior vagy éppen a Hagyjál főzni. Azt se felejtsük el, hogy a hónap végén indul az RTL II-n az Oltári csajok című új magyar telenovellánk is.

 

Heszler Róbert

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...