- Hirdetés -

Kommunikáció újratöltve

|

Gyorsaság, alkalmazkodás, kreativitás – ez jellemezte leginkább az idei év kihívásaira adott kommunikációs és marketingmegoldásokat. Bár tavasszal a cégek többsége erősen vissza vett az ilyen költéseiből, már visszatértek a hirdetők, amelyek alkalmazkodtak az „új normálishoz”.

Alaposan felforgatta a cégek idei kommunikációs és marketingterveit a járvány, a váratlan helyzet pedig új kihívások elé állította az ügynökségeket is. „Válság idején nem a futószalagon gyártott ötletekre, hanem a stratégiailag jól végiggondolt, precíz, professzionális munkákra van szüksége a vállalatoknak. Ügynökségi szinten pedig minden eddiginél inkább szenior csapatra, magas minőségi munkavégzésre és minőségellenőrzésre” – mutatott rá Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója. Tapasztalatai alapján a karantén első időszakában minden márka teljes mértékben a digitális felületekre és médiumokra próbált összpontosítani.

A gyors és költséghatékony megoldások kerültek előtérbe, tévéreklámok tekintetében sokkal több animált filmmel találkozhattunk, tehát a forma változott, a felület nem. A kora nyári időszaktól kezdődően újra visszaállt a rend, elindultak a produkciós munkák, új közterületi kampányok indultak. „A karantén alatt voltak és lesznek eltolódások az eszközhasználatban, de hosszú távon ugyanazok a tendenciák mutatkoznak majd, legfeljebb a digitális megoldások tárháza szélesedik” – emelte ki Barna Tamás.

Tarol a tévé és az internet

A Wavemaker szakemberei szerint tavasszal és nyáron inkább a branding típusú megjelenések irányába váltottak a hirdetők, az időzítések pedig július-augusztusra tolódtak, médiatípusonként eltérően. „Az első hullám során inkább megérzések alapján dolgoztak a hirdetők, az azóta eltelt idő lehetőséget adott arra, hogy átgondoltan, felkészülten reagáljunk. Így az ősznek a tanulságok alapján tudunk nekimenni” – mondta el Jedlicska Márton, a Wavemaker head of contentje.

Az ügyfeleik, amit lehetett, lemondtak vagy későbbre csúsztattak, amire az egyes médiatípusok is másként reagáltak. „A közterület volt a legrugalmasabb, viszont a tévék már szigorúbban kezelték a helyzetet. A sajtó szenvedte meg a legjobban az egészet” – mondta el Benke Zsuzsanna, a Wavema-ker head of negotiationje. Az ügynökség szakemberei úgy látják, az idén felerősödött az olyan otthoni szórakozási formák fogyasztása, mint Netflix vagy az online videós tartalmak. Mindemellett átértékelődött a tévé otthoni szerepe is. Nem csak lineáris műsorfogyasztásra használtuk, mivel a streaming reális alternatíva lett. Sőt, ezen túllépve több időt töltöttünk a képernyő előtt valamilyen játékélményt szerezve. Felértékelődött a tévés nonspot megoldások szerepe is. „A közösségi életünket is újra kellett drótozni. Az csinálta jól, aki a kommunikációját erre tudta áthangolni, le tudott csapni valami helyzetnek megfelelő tartalommal, mondanivalóval, akár termékkel, gyors reagálássa” – mutatott rá Várvizi Attila, a Wavemaker business unit directora.

Néz Kata, az Omnicom Media Group stratégiai igazgatója úgy látja, a tévé és az internet szerepe fogyasztói szempontból fontosabb lett, mint valaha, így ezek a csatornák hirdetői szempontból is felértékelődtek. „Az enyhítés után csökkentek a számok, de még mindig a korábbi évek átlaga felett maradtak. A tévés és a digitális megoldások esetén várhatóan gyorsabb lesz a »recovery« időszak, az out of home és a sajtó terén éves szinten szignifikáns csökkenés várható az eredetileg becsült 2020-as számokhoz képest. A korlátozások feloldása óta preferáltak azok a megoldások, ahol rövidebb határidőkkel elegendő döntést hozni és szűk határidővel lehet módosítani. A rugalmasság szerepe egyértelműen felértékelődött a Covid hatására. Az utóbbi hónapokban rengeteg szó esik az »új normá-lisról« is, ugyanakkor kommunikációs téren úgy gondolom, hogy inkább a »régi normálisra« próbál visszatérni a világ” – mutatott rá Néz Kata.

„Azokban a tavaszi bizonytalan pillanatokban, amikor mindenki csak találgatott és mérlegelt a hogyan továbbról, a digitális bizonyult a gyorsan tervezhető, megbízható, költséghatékony médiatípusnak. Legkevésbé a tévét, leginkább a nyomtatott sajtót és a közterületet érintette kedvezőtlenül a változás” – emelte ki Csibi Bea, a Havas Village stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor a járvány betört az országba, az azonnali hirdetői megtorpanás a New Land Mediánál is látványos volt: egy hónap alatt 48 médiakampányt mondtak le vagy el sem indítottak. „A járványhelyzet hirdetői szektorokra gyakorolt hatása arányaiban eltér, de szinte alig van ügyfelünk, amelynek ne terveztük volna át valamilyen szinten a kommunikációját. A megtorpanás és a visszaesés mértéke idővel csökkent, és egy proaktív járványhelyzet-adaptációvá alakult” – mondta el Hidvégi Krisztina, a New Land Media médiaigazgatója.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...