- Hirdetés -

Kommunikáció újratöltve

|

- Hirdetés -

Gyorsaság, alkalmazkodás, kreativitás – ez jellemezte leginkább az idei év kihívásaira adott kommunikációs és marketingmegoldásokat. Bár tavasszal a cégek többsége erősen vissza vett az ilyen költéseiből, már visszatértek a hirdetők, amelyek alkalmazkodtak az „új normálishoz”.

Alaposan felforgatta a cégek idei kommunikációs és marketingterveit a járvány, a váratlan helyzet pedig új kihívások elé állította az ügynökségeket is. „Válság idején nem a futószalagon gyártott ötletekre, hanem a stratégiailag jól végiggondolt, precíz, professzionális munkákra van szüksége a vállalatoknak. Ügynökségi szinten pedig minden eddiginél inkább szenior csapatra, magas minőségi munkavégzésre és minőségellenőrzésre” – mutatott rá Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója. Tapasztalatai alapján a karantén első időszakában minden márka teljes mértékben a digitális felületekre és médiumokra próbált összpontosítani.

A gyors és költséghatékony megoldások kerültek előtérbe, tévéreklámok tekintetében sokkal több animált filmmel találkozhattunk, tehát a forma változott, a felület nem. A kora nyári időszaktól kezdődően újra visszaállt a rend, elindultak a produkciós munkák, új közterületi kampányok indultak. „A karantén alatt voltak és lesznek eltolódások az eszközhasználatban, de hosszú távon ugyanazok a tendenciák mutatkoznak majd, legfeljebb a digitális megoldások tárháza szélesedik” – emelte ki Barna Tamás.

Tarol a tévé és az internet

A Wavemaker szakemberei szerint tavasszal és nyáron inkább a branding típusú megjelenések irányába váltottak a hirdetők, az időzítések pedig július-augusztusra tolódtak, médiatípusonként eltérően. „Az első hullám során inkább megérzések alapján dolgoztak a hirdetők, az azóta eltelt idő lehetőséget adott arra, hogy átgondoltan, felkészülten reagáljunk. Így az ősznek a tanulságok alapján tudunk nekimenni” – mondta el Jedlicska Márton, a Wavemaker head of contentje.

Az ügyfeleik, amit lehetett, lemondtak vagy későbbre csúsztattak, amire az egyes médiatípusok is másként reagáltak. „A közterület volt a legrugalmasabb, viszont a tévék már szigorúbban kezelték a helyzetet. A sajtó szenvedte meg a legjobban az egészet” – mondta el Benke Zsuzsanna, a Wavema-ker head of negotiationje. Az ügynökség szakemberei úgy látják, az idén felerősödött az olyan otthoni szórakozási formák fogyasztása, mint Netflix vagy az online videós tartalmak. Mindemellett átértékelődött a tévé otthoni szerepe is. Nem csak lineáris műsorfogyasztásra használtuk, mivel a streaming reális alternatíva lett. Sőt, ezen túllépve több időt töltöttünk a képernyő előtt valamilyen játékélményt szerezve. Felértékelődött a tévés nonspot megoldások szerepe is. „A közösségi életünket is újra kellett drótozni. Az csinálta jól, aki a kommunikációját erre tudta áthangolni, le tudott csapni valami helyzetnek megfelelő tartalommal, mondanivalóval, akár termékkel, gyors reagálássa” – mutatott rá Várvizi Attila, a Wavemaker business unit directora.

Néz Kata, az Omnicom Media Group stratégiai igazgatója úgy látja, a tévé és az internet szerepe fogyasztói szempontból fontosabb lett, mint valaha, így ezek a csatornák hirdetői szempontból is felértékelődtek. „Az enyhítés után csökkentek a számok, de még mindig a korábbi évek átlaga felett maradtak. A tévés és a digitális megoldások esetén várhatóan gyorsabb lesz a »recovery« időszak, az out of home és a sajtó terén éves szinten szignifikáns csökkenés várható az eredetileg becsült 2020-as számokhoz képest. A korlátozások feloldása óta preferáltak azok a megoldások, ahol rövidebb határidőkkel elegendő döntést hozni és szűk határidővel lehet módosítani. A rugalmasság szerepe egyértelműen felértékelődött a Covid hatására. Az utóbbi hónapokban rengeteg szó esik az »új normá-lisról« is, ugyanakkor kommunikációs téren úgy gondolom, hogy inkább a »régi normálisra« próbál visszatérni a világ” – mutatott rá Néz Kata.

„Azokban a tavaszi bizonytalan pillanatokban, amikor mindenki csak találgatott és mérlegelt a hogyan továbbról, a digitális bizonyult a gyorsan tervezhető, megbízható, költséghatékony médiatípusnak. Legkevésbé a tévét, leginkább a nyomtatott sajtót és a közterületet érintette kedvezőtlenül a változás” – emelte ki Csibi Bea, a Havas Village stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója.

Amikor a járvány betört az országba, az azonnali hirdetői megtorpanás a New Land Mediánál is látványos volt: egy hónap alatt 48 médiakampányt mondtak le vagy el sem indítottak. „A járványhelyzet hirdetői szektorokra gyakorolt hatása arányaiban eltér, de szinte alig van ügyfelünk, amelynek ne terveztük volna át valamilyen szinten a kommunikációját. A megtorpanás és a visszaesés mértéke idővel csökkent, és egy proaktív járványhelyzet-adaptációvá alakult” – mondta el Hidvégi Krisztina, a New Land Media médiaigazgatója.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA