
2025 legyen az olvasás éve! – hirdette meg a Libri, és az akció keretében minél több könyv elolvasására buzdítanak. Ehhez többek között egy új, világirodalmi podcastsorozattal, irodalmi sétákkal, offline könyvklubbal is igyekszik hozzájárulni a könyvkereskedő. Az olvasásnépszerűsítő akcióba az év során nagykövetek is bekapcsolódnak, 2025 végén pedig a Libri adataiból az is kiderül, hogy az elolvasott oldalak száma alapján meg tudjuk-e együtt kerülni a Földet.
A 18-69 év közöttiek 42 százaléka egyáltalán nem olvas könyveket, 37 százalékuk hetente 5 órát vagy ennél kevesebbet olvas, 9,6 százalékuk pedig igazi könyvmoly, vagyis hetente 6-10 órát tölt olvasással – derül ki a Libri 2024-es reprezentatív felméréséből. A könyveket és az olvasást népszerűsítendő a könyvkereskedő egy egész éven át tartó akciót hirdet 2025-re.
A kampány keretében a libri.hu/olvasaseve weboldalon elindult „Az év olvasása” kihívás, melyben a csatlakozók saját maguk rögzíthetik az elolvasott oldalak számát – ebből az adatból pedig 2025 végére az is kiderülhet, hogy az oldalakat egymás mellé képzelve körbeérnénk-e a Földet. Az összesített oldalszámokat az átlagos könyvlapméret alapján a könyvkereskedő hónapról hónapra kilométerekre váltja, így az érdeklődők az év során végig nyomon követhetik majd az olvasók „közösen megtett útját”. A kihíváshoz csatlakozók között a Libri havonta ajándékcsomagokat sorsol ki, a résztvevők pedig az év végén az olvasás éve akció fődíját is megnyerhetik.
Az egész éven át tartó akcióval a Libri egyszerre szeretné megszólítani azokat, akik egyáltalán nem, vagy csak ritkán vesznek könyvet a kezükbe, ugyanakkor még több olvasásra biztatnák az igazi könyvmolyokat is.
„Az olvasás évében is az a legfőbb célunk, hogy minél többen kapjanak kedvet a könyvek világához – mondja Ludvig Orsolya Stefanie, a Libri marketing- és kommunikációs igazgatója – Nem számít, hogy milyen olvasmányt veszünk a kezünkbe: legyen az lektűr, szépirodalom, tudományos kötet, életrajz, az olvasás örömét és jótékony hatásait mindenkinek ajánljuk. Most arra hívjuk az olvasók közösségét, hogy velünk együtt rögzítsék is az elolvasott oldalak számát.”
Az év során a Libri változatos és izgalmas aktivitásokkal és programokkal készül: az évfordulós magyar szerzők életéhez és műveihez kapcsolódó irodalmi sétákat szervez, elindítja a „20 perc könyvklub” offline változatát, ugyanakkor új, a világirodalom kevésbé ismert, izgalmas könyveit és újdonságait bemutató podcastsorozatot is készít.
Az olvasás éve kampányhoz időről időre nagykövetek is csatlakoznak – az év elején Viszkok Fruzsi tartalomgyártó osztotta meg olvasási szokásait, ugyanakkor a Libri a következő hónapokban más ismert szereplők bevonását is tervezi.