- Hirdetés -

Korábban indul a diákmunka szezon

|

- Hirdetés -

Idén korábban indul be a diákmunka idény, így a vállalatoknak most kell lépniük ahhoz, hogy kisebb létszámú munkaerőt vagy akár nagyobb tömegeket tudjanak mozgósítani a nyári szabadságolás idejére. A diákmunkások számára a logisztikai, valamint a gyártás szektor is szinte azonnali munkát tud biztosítani. Az éledező vendéglátóipar csak mérsékelten tudja felvenni a diákokat, míg a gyorséttermek továbbra is tartják kiemelt pozíciójukat.

Ahogy a tavalyi évben is, most is elmaradnak a szóbeli érettségi vizsgák, így a frissen végzett diákok egy hónappal előbb kezdenek bele a nyárba, ezáltal a nyári munkavállalásba is. A fiatalok munkájára és lelkesedésére nem csak igény, hanem szükség is van különböző területeken.

Az éledező vendéglátóipar csak mértékkel tudja felszívni a diákmunkásokat

Habár a teraszok és a benti fogyasztás már éledezik, a pandémia és a kijárási korlátozások hatására a vendéglátóhelyek munkaközössége változásokon ment keresztül. A hosszú szünet következtében egyes esetekben főállású felszolgálók elbocsátására kényszerültek, akik közül időközben más területen helyezkedtek el, és koránt sem biztos, hogy feltétlenül tervezik a vendéglátóiparba való visszatérést.

„Még így is, hogy bizonyos szinten csökkent a vendéglátóipari egységekbe jelentkező szakemberek száma, nem a diákmunkások fogják feltölteni a pályát váltó felszolgálók helyét. Az éttermek esetében mindig szükség van egy szakképzett és tapasztalt magra, akik összességében látják át a feladatokat és a folyamatok működését. A diákok azonban kiválóan tudnak kisegítő pozícióban érvényesülni, ezzel kitöltve a hiányzó réseket. Ezzel együtt a gyorséttermekben is számos, esetenként nagyobb felelőséggel járó feladatban is kipróbálhatják magukat.” – magyarázza Virág Viktor, a MADS – Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja.

Azok a szektorok, ahová a diákmunkások érettségi után a leggyorsabban elhelyezkedhetnek:

gyorséttermek

nagy kávézóláncok

logisztikai szektor

gyártás szektor

A tömeges nyári szabadságolások miatt kieső munkaerőt most kell elkezdeni pótolni

Az eddigi évektől eltérően idén már májusban berobbanhat a diákmunka szezon. A tapasztalat azt mutatja, hogy az egész évben meglévő igény általában júniusban csúcsosodik, ekkor veszik fel a legnagyobb diákmunkás tömegeket a vállalatok. Ugyan a nagy céges rendezvényekkel, családi napokkal, valamint a fesztiválokkal nem tudnak ebben az évben tervezni, de a szabadságoltatás lebonyolítását és az ideiglenesen kieső munkaerő hiányát pótolniuk kell. Ez kiemelten igaz a logisztikai, valamint a gyártó szektorban működő cégeknél, akik a korábbi években is rendszeresen foglalkoztattak diákmunkásokat ebben az időszakban.

A diákmunkások foglalkoztatása már bevett gyakorlat a cégek körében, hiszen járulékmentes és csak az elvégzett munka után kötelesek fizetni. A költséghatékonyság mellett pedig időt is nyernek, hiszen a teljes toborzási, valamint adminisztrációs feladatok is áthárulnak a diákmunkát közvetítő félre. A vállalatoknak most azt kell szem előtt tartaniuk, hogy miként szeretnének nagy tömegeket mozgósítani, a későbbiekben pedig miként szándékoznak értékesíteni a diákévek alatt kialakult pozitív munkakapcsolatokat és kinevelni a következő generációt.

A gyorséttermek még mindig az élmezőnyben vannak

Az általános munkaerőpiaci helyzet meghatározza a nem tipikus foglalkoztatási formákat is, mint amilyen a diákmunka is. A gyorséttermek eddig is jelentős mértékben éltek ezzel a lehetőséggel, és a vírushelyzet ideje alatt felvirágzó házhoz rendelési kedvnek köszönhetően sikeresen tartotta a számát a gyorsétterméknél diákmunkát vállaló fiatalok foglalkoztatottsága. A pandémia elején tapasztalt lassú visszaesést a szektor még tavaly nyár elején ledolgozta, és mára már nem csak, hogy az eddigiekhez megszokott számokat hozza, de még növekszik is. Ezáltal a gyorséttermi láncok továbbra is nagy felvevő piacot jelentenek a diákmunkások számára.

A fiatalok számára ezek az állások nem csak pénzkereseti lehetőséget jelentenek, de elindítja őket a munkaszocializáció útján, segíti a felelősségvállalást, mindamellett, hogy kommunikációs, feladatmegoldó és más releváns készségeiket is fejleszti életük ezen szakaszában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA