- Hirdetés -

Korábban indult a tanszervásárlási láz

|

- Hirdetés -

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is kilőtt. Tízből hat tanszert már csomagautomatába rendeltek a vásárlók, a házhoz szállítással kért termékek aránya jócskán visszaszorult.

Az eMAG-nál az idei nyáron a szokásostól eltérően alakultak az iskolaszerek eladásai: július hónapban másfélszer több ilyen terméket adott el a cég, mint tavaly ilyenkor - az árak emelkedésétől tartva vélhetően sokan hozták előre augusztusról vásárlásaikat.

A füzet, iskolatáska, írószer megy a legjobban

Június elejétől augusztus közepéig a legnagyobb darabszámban füzetet, iskolatáskát, rajzeszközt (színes ceruzát, zsírkrétát, filctollat, festéket, ecsetet, rajzlapot) illetve tolltartót és írószert rendeltek az eMAG.hu-ról. A legnépszerűbb tíz iskolatáska között egyaránt megtalálhatók kifejezetten gyerekeknek szánt, mesefigurás típusok, de laptophordozásra alkalmas, egyetemistáknak ideális típusok is - átlagosan bruttó 11 ezer forint körüli összeget költöttek a vásárlók ezekre idén nyáron.

Nem számítanak klasszikus tanszernek, de a táblagépek eladásai idén júniusban jelentősen kilőttek az eMAG-nál: csaknem 80 százalékkal több tabletet rendeltek tavaly júniushoz képest a vásárlók. Idén nyáron legtöbben a 2021-es iPad alapmodellt vették meg, de a Lenovo, Samsung, Huawei androidos tabletjei is népszerűek - egy tipikus vásárló bruttó 96 ezer forint körüli összeget költött az új eszközre.

Tavaly nyárhoz képest az laptopok eladásai is jóval erősebbek voltak: júniusban közel 50 százalékkal, júliusban pedig több mint 60 százalékkal több noteszgépet rendeltek az eMAG-tól, mint tavaly, pedig akkor is normális mértékben fogytak a gépek. Az eMAG átlagos nyári vásárlója bruttó 220 ezer forintos notebookot választott, többnyire HP, Lenovo, Asus, Apple és MSI modellt. Az okostelefonokból idén nyáron júniusban rendelték a legtöbbet, ekkor ötödével több fogyott, de júliusban is csaknem 10 százalékkal több készülék talált gazdára az eMAG-nál. A tabletekkel ellentétben itt teljes az Android-dominancia a top 10-ben, amit a bruttó 86 ezer forint körüli átlagos eladási ár indokol.

Így érdemes spórolni az iskolásoknak szánt kütyükön:

Tablet: legalább 3GB memóriával és 64GB tárhellyel szerelt gépet érdemes választani, a középiskola második felétől már hasznos lehet, ha a készülék érintőceruzával is használható jegyzeteléshez, rajzoláshoz, bár ez sokszor pluszköltség.

Notebook: windowsos gépet költséghatékonyabb operációs rendszerrel együtt megvenni, 8 GB memória, SSD háttértár ajánlott, hosszabb távra legalább Intel Core i3 vagy AMD Ryzen 3 processzorba érdemes beruházni. A 250 ezer forintnál drágább modellekre kötelező, de olcsóbb modelleket is lehet találni 3 év jótállással.

Okostelefon: itt is érdemes legalább 3GB memóriát és 64GB háttértárat tartalmazó modellt választani, a több kamerás modellek pedig jól jönnek a tartalomgyártáshoz (Instagram, Tiktok), ami a középiskolától felfelé ugyancsak szempont. A feltörekvő ázsiai márkák kínálatában jó ár-érték arányú modelleket találni.

Csomagautomatába kérik a legtöbb tanszert

Tavalyhoz képest 12 százalékkal emelkedett az online bankkártyával kifizetett rendelések aránya, amely az iskolaszer termékkategória esetében már közel 40 százalékot tett ki az eMAG.hu-n eladott termékek esetében. Ennél is komolyabb trendváltozást mutat, hogy míg tavaly nyáron az eMAG-forgalmazású tanszerek esetében még csaknem 70 százalék volt a házhoz szállítással rendelt termékek aránya, ez idén nyárra 22 százalékra csökkent, míg az easybox csomagautomatás átvétel aránya 15 százalékról 65 százalékra nőtt.

A csomagautomatás rendelések arányának ilyen magas növekedése annak köszönhető, hogy csaknem háromszorosára nőtt a hazai easybox-automaták száma, amelyek minden megyében elérhetők. A boltban személyesen átvett tanszerek aránya tavalyhoz hasonlóan 7 százalék.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....