- Hirdetés -

Kötelező formabontónak lenni

|

Az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből – állítja Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. Véleménye szerint az out of home-ban a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerése várható.

- Citylightba épített mosolymérő, kiterjesztett valóság, fehérneműpróba okosplakáttal – az elmúlt hónapokban jó néhány különleges megoldással találkozhattunk az outdoor reklámhordozókon. Milyen új fejlesztések, technológiák jelenhetnek meg a közeljövőben?

- A virtuális és a kiterjesztett valóság eszköztárát egyre aktívabban használja a szakma. Mivel minden a személyre szabottságról, az egyediségről szól, a fejlesztések irányát is egyértelműen ez határozza meg, ahogy az eltérő műfajok közös használatában is van még potenciál. Erre jó példa a hagyományos kültéri elemek, például a citylightok összekapcsolása a social platformokkal. A közeljövő egyik nagy kihívása ennek a végtelen variálhatóságnak a gyakorlatba ültetése: hogy egy adott reklám más hatást érjen el, attól függően, hogy milyen nemű, milyen korú, esetleg milyen érdeklődésű ember tekinti éppen meg.

- A különleges technológiát alkalmazó kampányaitok közül melyik volt a kedvenced?

- Az aktuális kedvencem a hologramtechnika. Ezt Magyarországon mi használtunk először outdoor kampányban az HBO Max Batman-filmjének beharangozójához, most pedig az új Heineken-kampány fut ezzel a megoldással. Egy korábbi kedvencem az E.ON számára készített egyedi, zöld megálló, ahol a PlantWave-vel, egy különleges transzformációs eszközzel élő zenévé alakítottuk a növények biorezgését. Ez a megoldás Clio Díjat hozott az ACG Reklámügynökség számára. Ki kell emelnem az AR-megoldásainkat is, amelyeket egyre bátrabban használnak az ügyfeleink és mi magunk is saját kampányainkban, így az Álljon meg a novellára! szépirodalmi pályázatunk eredményhirdetési plakátjain az idén is látható lesz ez a megoldás.

 

- Március elején hoztátok nyilvánosságra a felméréseteket, amelynek egyik meglepő állítása, hogy a közterületi reklám ugyanolyan hatékony a figyelemfelkeltés szempontjából, mint a közösségi média. Szerinted ez minek köszönhető?

- Leginkább annak, hogy az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből. A közterületi reklám hatására – ugyanúgy, mint az internetnél vagy a közösségi médiánál – minden második megkérdezett utánanéz a plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70, illetve 63 százalék), és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre. Éppen ezért az újszerű és innovatív megközelítés ma már nem elég: kötelező formabontónak lenni. Ez mostanában már nem versenyelőny, hanem a versenyképesség és a márkakommunikáció kötelező tartozéka. Ugyanakkor a digitális világban egyre több a tudatos fogyasztó, aki adblockereket használ, míg a közterületen nem lehet kikapcsolni a reklámokat.

- Bár az utóbbi időben egyre több szó esik a sokszínűségről, mégis nagyon alacsony a nők aránya a vállalatvezetők körében. Szerinted mit lehetne tenni azért, hogy változzon a helyzet?

- Azt vallom, hogy az adott pozíciókra a legmegfelelőbb képességű és tudású embert érdemes felvenni. Tehát esélyt kell adni mindenkinek, és ebben szükséges tudatosnak lenni. Még egy „férfias” munkakörben is megjelenhetnek a hölgyek, például nálunk nincs olyan pozíció, amelyből kizárnánk a női jelentkezőket. Sőt, kollégáinkat interaktív tréning keretében oktatjuk a nemek közötti egyenlőség fontosságáról. Jó néhány kutatás bizonyítja, hogy mennyire fontos szerepet töltenek be a hölgyek a menedzsmentben, a nők megértése, empátiája, érzékenyítési képessége eltérő, teljesen más vezetői készségeket használnak. Azért, hogy nagyobb szerepet kapjanak a vezetésben, csatlakoztunk az ezt támogató szervezetekhez. Női felső vezetőként különösen érzem a saját felelősségemet abban, hogy a tudásomat, a tapasztalataimat átadjam és a hölgyek esélyeinek javítására fordítsam. Minden évben szívesen mentorálok ambiciózus fiatal vezetőket.

 

- A Covid visszaszorult, de még nem tűnt el teljesen, a szomszédban zajló háború újabb válságot hozott. Hogyan látod, ebben a helyzetben milyen éve lehet a közterületi reklámpiacnak? Mire számítasz a JCDecaux-nál?

- Az idei számaink kifejezetten biztatónak látszanak. Mivel a trendek szintjén a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerésére számítok az out of home-ban, és ezekben a megoldásokban mi otthonosan mozgunk, biztos vagyok benne, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a piaci igényekből, és óvatos bővüléssel, a terveket tartva zárjuk az évet.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...