- Hirdetés -

Kötelező formabontónak lenni

|

- Hirdetés -

Az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből – állítja Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. Véleménye szerint az out of home-ban a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerése várható.

- Citylightba épített mosolymérő, kiterjesztett valóság, fehérneműpróba okosplakáttal – az elmúlt hónapokban jó néhány különleges megoldással találkozhattunk az outdoor reklámhordozókon. Milyen új fejlesztések, technológiák jelenhetnek meg a közeljövőben?

- A virtuális és a kiterjesztett valóság eszköztárát egyre aktívabban használja a szakma. Mivel minden a személyre szabottságról, az egyediségről szól, a fejlesztések irányát is egyértelműen ez határozza meg, ahogy az eltérő műfajok közös használatában is van még potenciál. Erre jó példa a hagyományos kültéri elemek, például a citylightok összekapcsolása a social platformokkal. A közeljövő egyik nagy kihívása ennek a végtelen variálhatóságnak a gyakorlatba ültetése: hogy egy adott reklám más hatást érjen el, attól függően, hogy milyen nemű, milyen korú, esetleg milyen érdeklődésű ember tekinti éppen meg.

- A különleges technológiát alkalmazó kampányaitok közül melyik volt a kedvenced?

- Az aktuális kedvencem a hologramtechnika. Ezt Magyarországon mi használtunk először outdoor kampányban az HBO Max Batman-filmjének beharangozójához, most pedig az új Heineken-kampány fut ezzel a megoldással. Egy korábbi kedvencem az E.ON számára készített egyedi, zöld megálló, ahol a PlantWave-vel, egy különleges transzformációs eszközzel élő zenévé alakítottuk a növények biorezgését. Ez a megoldás Clio Díjat hozott az ACG Reklámügynökség számára. Ki kell emelnem az AR-megoldásainkat is, amelyeket egyre bátrabban használnak az ügyfeleink és mi magunk is saját kampányainkban, így az Álljon meg a novellára! szépirodalmi pályázatunk eredményhirdetési plakátjain az idén is látható lesz ez a megoldás.

 

- Március elején hoztátok nyilvánosságra a felméréseteket, amelynek egyik meglepő állítása, hogy a közterületi reklám ugyanolyan hatékony a figyelemfelkeltés szempontjából, mint a közösségi média. Szerinted ez minek köszönhető?

- Leginkább annak, hogy az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből. A közterületi reklám hatására – ugyanúgy, mint az internetnél vagy a közösségi médiánál – minden második megkérdezett utánanéz a plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70, illetve 63 százalék), és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre. Éppen ezért az újszerű és innovatív megközelítés ma már nem elég: kötelező formabontónak lenni. Ez mostanában már nem versenyelőny, hanem a versenyképesség és a márkakommunikáció kötelező tartozéka. Ugyanakkor a digitális világban egyre több a tudatos fogyasztó, aki adblockereket használ, míg a közterületen nem lehet kikapcsolni a reklámokat.

- Bár az utóbbi időben egyre több szó esik a sokszínűségről, mégis nagyon alacsony a nők aránya a vállalatvezetők körében. Szerinted mit lehetne tenni azért, hogy változzon a helyzet?

- Azt vallom, hogy az adott pozíciókra a legmegfelelőbb képességű és tudású embert érdemes felvenni. Tehát esélyt kell adni mindenkinek, és ebben szükséges tudatosnak lenni. Még egy „férfias” munkakörben is megjelenhetnek a hölgyek, például nálunk nincs olyan pozíció, amelyből kizárnánk a női jelentkezőket. Sőt, kollégáinkat interaktív tréning keretében oktatjuk a nemek közötti egyenlőség fontosságáról. Jó néhány kutatás bizonyítja, hogy mennyire fontos szerepet töltenek be a hölgyek a menedzsmentben, a nők megértése, empátiája, érzékenyítési képessége eltérő, teljesen más vezetői készségeket használnak. Azért, hogy nagyobb szerepet kapjanak a vezetésben, csatlakoztunk az ezt támogató szervezetekhez. Női felső vezetőként különösen érzem a saját felelősségemet abban, hogy a tudásomat, a tapasztalataimat átadjam és a hölgyek esélyeinek javítására fordítsam. Minden évben szívesen mentorálok ambiciózus fiatal vezetőket.

 

- A Covid visszaszorult, de még nem tűnt el teljesen, a szomszédban zajló háború újabb válságot hozott. Hogyan látod, ebben a helyzetben milyen éve lehet a közterületi reklámpiacnak? Mire számítasz a JCDecaux-nál?

- Az idei számaink kifejezetten biztatónak látszanak. Mivel a trendek szintjén a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerésére számítok az out of home-ban, és ezekben a megoldásokban mi otthonosan mozgunk, biztos vagyok benne, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a piaci igényekből, és óvatos bővüléssel, a terveket tartva zárjuk az évet.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....