- Hirdetés -

Kötelező formabontónak lenni

|

- Hirdetés -

Az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből – állítja Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. Véleménye szerint az out of home-ban a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerése várható.

- Citylightba épített mosolymérő, kiterjesztett valóság, fehérneműpróba okosplakáttal – az elmúlt hónapokban jó néhány különleges megoldással találkozhattunk az outdoor reklámhordozókon. Milyen új fejlesztések, technológiák jelenhetnek meg a közeljövőben?

- A virtuális és a kiterjesztett valóság eszköztárát egyre aktívabban használja a szakma. Mivel minden a személyre szabottságról, az egyediségről szól, a fejlesztések irányát is egyértelműen ez határozza meg, ahogy az eltérő műfajok közös használatában is van még potenciál. Erre jó példa a hagyományos kültéri elemek, például a citylightok összekapcsolása a social platformokkal. A közeljövő egyik nagy kihívása ennek a végtelen variálhatóságnak a gyakorlatba ültetése: hogy egy adott reklám más hatást érjen el, attól függően, hogy milyen nemű, milyen korú, esetleg milyen érdeklődésű ember tekinti éppen meg.

- A különleges technológiát alkalmazó kampányaitok közül melyik volt a kedvenced?

- Az aktuális kedvencem a hologramtechnika. Ezt Magyarországon mi használtunk először outdoor kampányban az HBO Max Batman-filmjének beharangozójához, most pedig az új Heineken-kampány fut ezzel a megoldással. Egy korábbi kedvencem az E.ON számára készített egyedi, zöld megálló, ahol a PlantWave-vel, egy különleges transzformációs eszközzel élő zenévé alakítottuk a növények biorezgését. Ez a megoldás Clio Díjat hozott az ACG Reklámügynökség számára. Ki kell emelnem az AR-megoldásainkat is, amelyeket egyre bátrabban használnak az ügyfeleink és mi magunk is saját kampányainkban, így az Álljon meg a novellára! szépirodalmi pályázatunk eredményhirdetési plakátjain az idén is látható lesz ez a megoldás.

 

- Március elején hoztátok nyilvánosságra a felméréseteket, amelynek egyik meglepő állítása, hogy a közterületi reklám ugyanolyan hatékony a figyelemfelkeltés szempontjából, mint a közösségi média. Szerinted ez minek köszönhető?

- Leginkább annak, hogy az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből. A közterületi reklám hatására – ugyanúgy, mint az internetnél vagy a közösségi médiánál – minden második megkérdezett utánanéz a plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70, illetve 63 százalék), és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre. Éppen ezért az újszerű és innovatív megközelítés ma már nem elég: kötelező formabontónak lenni. Ez mostanában már nem versenyelőny, hanem a versenyképesség és a márkakommunikáció kötelező tartozéka. Ugyanakkor a digitális világban egyre több a tudatos fogyasztó, aki adblockereket használ, míg a közterületen nem lehet kikapcsolni a reklámokat.

- Bár az utóbbi időben egyre több szó esik a sokszínűségről, mégis nagyon alacsony a nők aránya a vállalatvezetők körében. Szerinted mit lehetne tenni azért, hogy változzon a helyzet?

- Azt vallom, hogy az adott pozíciókra a legmegfelelőbb képességű és tudású embert érdemes felvenni. Tehát esélyt kell adni mindenkinek, és ebben szükséges tudatosnak lenni. Még egy „férfias” munkakörben is megjelenhetnek a hölgyek, például nálunk nincs olyan pozíció, amelyből kizárnánk a női jelentkezőket. Sőt, kollégáinkat interaktív tréning keretében oktatjuk a nemek közötti egyenlőség fontosságáról. Jó néhány kutatás bizonyítja, hogy mennyire fontos szerepet töltenek be a hölgyek a menedzsmentben, a nők megértése, empátiája, érzékenyítési képessége eltérő, teljesen más vezetői készségeket használnak. Azért, hogy nagyobb szerepet kapjanak a vezetésben, csatlakoztunk az ezt támogató szervezetekhez. Női felső vezetőként különösen érzem a saját felelősségemet abban, hogy a tudásomat, a tapasztalataimat átadjam és a hölgyek esélyeinek javítására fordítsam. Minden évben szívesen mentorálok ambiciózus fiatal vezetőket.

 

- A Covid visszaszorult, de még nem tűnt el teljesen, a szomszédban zajló háború újabb válságot hozott. Hogyan látod, ebben a helyzetben milyen éve lehet a közterületi reklámpiacnak? Mire számítasz a JCDecaux-nál?

- Az idei számaink kifejezetten biztatónak látszanak. Mivel a trendek szintjén a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerésére számítok az out of home-ban, és ezekben a megoldásokban mi otthonosan mozgunk, biztos vagyok benne, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a piaci igényekből, és óvatos bővüléssel, a terveket tartva zárjuk az évet.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....