- Hirdetés -

Kötelező formabontónak lenni

|

- Hirdetés -

Az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből – állítja Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. Véleménye szerint az out of home-ban a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerése várható.

- Citylightba épített mosolymérő, kiterjesztett valóság, fehérneműpróba okosplakáttal – az elmúlt hónapokban jó néhány különleges megoldással találkozhattunk az outdoor reklámhordozókon. Milyen új fejlesztések, technológiák jelenhetnek meg a közeljövőben?

- A virtuális és a kiterjesztett valóság eszköztárát egyre aktívabban használja a szakma. Mivel minden a személyre szabottságról, az egyediségről szól, a fejlesztések irányát is egyértelműen ez határozza meg, ahogy az eltérő műfajok közös használatában is van még potenciál. Erre jó példa a hagyományos kültéri elemek, például a citylightok összekapcsolása a social platformokkal. A közeljövő egyik nagy kihívása ennek a végtelen variálhatóságnak a gyakorlatba ültetése: hogy egy adott reklám más hatást érjen el, attól függően, hogy milyen nemű, milyen korú, esetleg milyen érdeklődésű ember tekinti éppen meg.

- A különleges technológiát alkalmazó kampányaitok közül melyik volt a kedvenced?

- Az aktuális kedvencem a hologramtechnika. Ezt Magyarországon mi használtunk először outdoor kampányban az HBO Max Batman-filmjének beharangozójához, most pedig az új Heineken-kampány fut ezzel a megoldással. Egy korábbi kedvencem az E.ON számára készített egyedi, zöld megálló, ahol a PlantWave-vel, egy különleges transzformációs eszközzel élő zenévé alakítottuk a növények biorezgését. Ez a megoldás Clio Díjat hozott az ACG Reklámügynökség számára. Ki kell emelnem az AR-megoldásainkat is, amelyeket egyre bátrabban használnak az ügyfeleink és mi magunk is saját kampányainkban, így az Álljon meg a novellára! szépirodalmi pályázatunk eredményhirdetési plakátjain az idén is látható lesz ez a megoldás.

 

- Március elején hoztátok nyilvánosságra a felméréseteket, amelynek egyik meglepő állítása, hogy a közterületi reklám ugyanolyan hatékony a figyelemfelkeltés szempontjából, mint a közösségi média. Szerinted ez minek köszönhető?

- Leginkább annak, hogy az outdoor már nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz, így remekül ki lehet vele tűnni a mezőnyből. A közterületi reklám hatására – ugyanúgy, mint az internetnél vagy a közösségi médiánál – minden második megkérdezett utánanéz a plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a rajta látható weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70, illetve 63 százalék), és ők minden tekintetben aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre. Éppen ezért az újszerű és innovatív megközelítés ma már nem elég: kötelező formabontónak lenni. Ez mostanában már nem versenyelőny, hanem a versenyképesség és a márkakommunikáció kötelező tartozéka. Ugyanakkor a digitális világban egyre több a tudatos fogyasztó, aki adblockereket használ, míg a közterületen nem lehet kikapcsolni a reklámokat.

- Bár az utóbbi időben egyre több szó esik a sokszínűségről, mégis nagyon alacsony a nők aránya a vállalatvezetők körében. Szerinted mit lehetne tenni azért, hogy változzon a helyzet?

- Azt vallom, hogy az adott pozíciókra a legmegfelelőbb képességű és tudású embert érdemes felvenni. Tehát esélyt kell adni mindenkinek, és ebben szükséges tudatosnak lenni. Még egy „férfias” munkakörben is megjelenhetnek a hölgyek, például nálunk nincs olyan pozíció, amelyből kizárnánk a női jelentkezőket. Sőt, kollégáinkat interaktív tréning keretében oktatjuk a nemek közötti egyenlőség fontosságáról. Jó néhány kutatás bizonyítja, hogy mennyire fontos szerepet töltenek be a hölgyek a menedzsmentben, a nők megértése, empátiája, érzékenyítési képessége eltérő, teljesen más vezetői készségeket használnak. Azért, hogy nagyobb szerepet kapjanak a vezetésben, csatlakoztunk az ezt támogató szervezetekhez. Női felső vezetőként különösen érzem a saját felelősségemet abban, hogy a tudásomat, a tapasztalataimat átadjam és a hölgyek esélyeinek javítására fordítsam. Minden évben szívesen mentorálok ambiciózus fiatal vezetőket.

 

- A Covid visszaszorult, de még nem tűnt el teljesen, a szomszédban zajló háború újabb válságot hozott. Hogyan látod, ebben a helyzetben milyen éve lehet a közterületi reklámpiacnak? Mire számítasz a JCDecaux-nál?

- Az idei számaink kifejezetten biztatónak látszanak. Mivel a trendek szintjén a személyre szabottság, az innovatív megoldások további térnyerésére számítok az out of home-ban, és ezekben a megoldásokban mi otthonosan mozgunk, biztos vagyok benne, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a piaci igényekből, és óvatos bővüléssel, a terveket tartva zárjuk az évet.

Kalocsai Magdolna

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....