A múlt évet 48,9 milliárd forintos árbevétellel zárta a TV2 Média Csoport Zrt., ez éves összevetésben 6 százalékos bővülést jelentett. A társaság nyeresége csökkent, a bérköltség pedig több mint 400 millió forinttal nőtt.
A TV2 Csoport adózott eredménye 2021-ben 3,4 milliárd forint volt, hasonló szintű, mint a 2020-as 3,9 milliárd forint. A televíziós társaság stabil eredményében komoly szerepet játszott a disztribúciós bevételek emelkedése, az elmúlt években végrehajtott költséghatékonysági intézkedéssorozat, illetve a vállalat finanszírozási hátterének restrukturálása – közölte a cég.
Az emelkedő bérköltségek és a kihívásokkal teli munkaerőpiaci környezet mellett is kiemelt prioritás volt a TV2 Csoport 2021-ben, hogy megőrizze a munkahelyeket, amit sikerült is megvalósítani: a 2020-as évhez hasonlóan 2021-ben is átlagosan 356 kolléga dolgozott a csoportnál teljes munkaidőben. A bérköltség a múlt évben 4,03 milliárd forint volt a cégnél, míg egy évvel korábban 3,6 milliárd forint volt.
„A tavalyi évet még erőteljesen meghatározta a koronavírus-járvány és annak gazdasági hatásai, a második félévben ugyanakkor már a fellendülés egyértelmű jeleit tapasztaltuk. A kihívások ellenére 2021-ben is jelentős szakmai sikereket tudtunk elérni az eredményes gazdálkodásunkra, illetve a csoportnál felhalmozódott tudásra építve. Így az év során sikeresen folytatódott a Planet TV integrálása a TV2 Csoport működésébe, megerősítettük a kábelportfóliónkat, miközben a TV2 Play streaming szolgáltatásunk bevezetésével elkezdtük kiépíteni az új, digitális lábunkat” – nyilatkozta Vaszily Miklós, a médiavállalat elnöke.
„Kifejezetten sikeres évünk volt tavaly: egyhuzamban 2021 volt a második év, amelyben a TV2 volt a legnézettebb csatorna a 4+, illetve a 18-49 éves korosztályokban Magyarországon, miközben a TV2 Csoport teljes csatornaportfóliója is megtartotta vezető szerepét mindhárom kiemelt célcsoport tekintetében. 2021-ben gyakorlatilag minden hazai gyártású műsorunk visszatért a képernyőre. A 2021-es év kiemelt sikerének tartjuk a TV2 streaming szolgáltatásának, a TV2 Play-nek az elindulását, amely egy év alatt egy jól meghonosodott VOD platformmá, valamint pénzügyileg is profitábilissá vált. Mindez számomra azt mutatja, hogy jó stratégiát követtünk azzal, hogy a hagyományos televíziós kínálatunk fenntartása és erősítése mellett egy felhasználóbarát és emberközeli digitális platformot is építettünk” – tette hozzá Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.