Érződik a COVID-járvány miatti korlátozások enyhülése a The Walt Disney Company július 3-án zárult üzleti negyedévének eredményein, a bevétel nagyot ugrott éves összevetésben és sikerült közel egymilliárd dolláros nyereséget összehozni. A cég streaming szolgáltatásaira már közel 174 millióan fizetnek elő.
A 2021-es üzleti év harmadik negyedévében 17,02 milliárd dolláros bevételt ért el a társaság, ez 45 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A két nagy üzletág közül a „Disney Media and Entertainment Distribution” hozta a nagyobb forgalmat, 12,68 milliárd dollárt, ami éves összevetésben 18 százalékos bővülést jelentett. A szórakoztató parkok újranyitása megmutatkozik a számokban is természetesen, a „Disney Parks, Experiences and Products” üzletág a tavalyi, még lezárásokkal nehezített harmadik üzleti negyedévhez képest négyszeresére, 4,34 milliárd dollárra növelte bevételét.
A társaság eredménytermelő képességén is látszik, hogy már kedvezőbb volt a működési környezet, hiszen míg egy évvel ezelőtt még 4,8 milliárd dolláros veszteségről számoltak be, addig a mostani harmadik üzleti negyedévben már 923 millió dolláros profitot értek el.
A cég streaming szolgáltatásai egyre nagyobb bevételt hoznak, a július 3-án zárult három hónapos periódusban 4,26 milliárd dollár volt ez a tétel, ami 57 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. A fejlődés elsősorban az előfizetők számának gyors növekedéséből adódik, míg egy éve 101,5 millió, addig most már 173,7 millió előfizetője volt a Disney+-nak, az ESPN+-nak és a Hulunak. A Disney+ több mint duplájára, 116 millióra növelte ügyféltáborát.