Csaknem hárommilliárd dollárért vásárolta fel a Time magazin kiadóját a Meredith kiadóvállalat. Az ügylethez a Koch-testvérek nyújtottak anyagi támogatást.
A megállapodás létrejöttéről a The New York Times című napilap tudósított internetes kiadásában. A lap információi szerint a megállapodást vasárnap este véglegesítették a két kiadóvállalat vezetői. Az adásvétel pontos összege 2,8 milliárd dollár – írja beszámolójában az MTI.
Az iowai székhelyű Meredith Corporation, amelynek az országos és a helyi nyomtatott sajtóban, valamint a digitális médiában és helyi televíziózásban jelentős érdekeltségei vannak, ezzel megszerezte a Time magazint, a Fortune című gazdasági lapot, a Sports Illustrated című sportlapot és a People magazint is. A médiaóriás 2013 óta immár harmadszor próbálkozott a Time és a hozzá tartozó lapok megvásárlásával, de nem volt rá elég pénze. Most sem lett volna, ám az Egyesült Államok közismert milliárdos testvérpárja, Charles és David Koch egyik – tőkefejlesztéssel foglalkozó – cége révén 650 millió dollárral „beszállt” az üzletbe.
A Meredith vezetősége vasárnap este kiadott közleményében azt szögezte le, hogy a Koch-testvérek nem vesznek részt a cég igazgatótanácsában, és nem lesz befolyásuk sem a Meredith üzletpolitikájára, sem pedig a szerkesztőségek irányvonalára. A kiadóvállalat állásfoglalása szerint Kochék beruházása mindössze a Meredith üzleti ereje, stratégiája és alkalmassága iránti bizalom kifejeződése.
Elemzők szerint egyébként a Meredith eddig teljesen más profilú lapokat adott ki: elsősorban családi és női magazinokat, és lapjaiban, valamint televíziós műsoraiban kevéssé foglalkozott politikával és az üzleti élettel. A cég székhelye sem egy drága manhattani palotában van, hanem Des Moines városában, amely Iowa fővárosa.
A magazinokat kiadó médiacégek nyomtatott lapjai egyébként az utóbbi években – az internetes média erősödésével párhuzamosan – egyre több olvasót veszítenek, így alig képesek talpon maradni. Az elsősorban férfiaknak szóló lapokat készítő Rodale kiadót nemrégiben vásárolta fel a Hearst, júliusban a The Atlantic magazin is új többségi tulajdonosra lelt Steve Jobs özvegye személyében, a valaha az ellenkultúra fellegváraként számon tartott Rolling Stone magazin pedig most keres vevőt.
- Hirdetés -
Közel hárommilliárd dollárért kelt el a Time kiadója
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat
2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -