Közel 70 ezres forgalom az AAA Auto-nál

A régió egyik legnagyobb használtautó-kereskedési hálózata, az AAA AUTO csoportszinten 69 ezer használt autót értékesített 2016-ban. A társaság a jövőben tovább növeli telephelyeinek számát és bővíti az eladásra kínált gépkocsik mennyiségét.

 

A 2016-os értékesítési adatok alapján az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus voltak a legnépszerűbb modellek Magyarországon az AAA kínálatából – derül ki a cég közleményéből. „Az AAA AUTO Csoport összesen 69 ezer gépkocsit adott el 2016-ban, ami 9,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Büszkék vagyunk rá, hogy sikerült ennyire megközelítenünk a 70 ezer autó/év lélektani határt” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International ügyvezető igazgatója. Az AAA AUTO Csoport a harmadik negyedév mindhárom hónapjában havonta több mint 6000 gépkocsit értékesített 2016-ban, amivel új rekordot állított fel.

 

Az AAA AUTO a következő időszakban is folytatja a növekedést: mind a kínált autók mennyiségét, mind telephelyeinek számát tekintve. A vállalat jelenleg összesen 40 telephelyet üzemeltet Magyarország, Csehország, Lengyelország és Szlovákia területén, és 2017-ben továbbiak megnyitását tervezi. „Ez a piaci növekedéstől és a működési területeinkre jellemző relatív kilátásoktól függ” – tette hozzá Karolína Topolová. Az AAA AUTO által eladásra kínált használt autók napi állománya a négy országban együttesen 14 ezer körül mozgott tavaly, amiből a magyarországi napi kínálat megközelítőleg ezer gépkocsi volt.

 

A napi szintű értékesítési adatai alapján az AAA AUTO összesített elemzést készített Közép-Európa legnépszerűbb használtgépkocsi-márkáiról. 2016-ban Magyarországon az Opel, a Suzuki és a Ford volt a három legkeresettebb márka a használtautó-vásárlók körében, míg az AAA AUTO többi piacán a Škoda, a Volkswagen és a Ford voltak a legnépszerűbbek. Magyarországon 2015-höz hasonlóan 2016-ban is az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus volt a három legnépszerűbb modell. Az Astra népszerűségében volt némi visszaesés 2015-höz képest, ugyanakkor a két másik modell 2016-ban még népszerűbbé vált. Tavaly a Ford megelőzte a Volkswagent Magyarország legnépszerűbb márkái között – csak az Opel és a Suzuki volt keresettebb nála.