Stratégiai és menedzsmenti témák, valamint a marketing eszközoldala is terítékre kerül majd az idei Marketing Summit konferencián, melynek előkészületeiről Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke mesélt a Business Lounge június 21-ei adásában. A műsor második felében pedig Simon Krisztián, a Marketing&Media főszerkesztője egyenesen Cannes-ból jelentkezett be, hogy beszámoljon a Cannes Lions reklámfesztiválról.
Szeptember 14-én rendezik meg az idei Marketing Summitot, ami „a marketingszakma és az üzleti élet csúcstalálkozója”, fogalmaz Hinora Ferenc, eloszlatva a tévhitet, hogy az esemény csak marketingeseknek szólna. A helyszín – a Várkert Bazár – pedig a szakma jelentőségét sugallja, hiszen az üzleti döntéshozatalon túl már „a társadalmi és a környezeti kihívások kezelésében is szerepe van a marketingnek”.
A szakember elárulta, hogy az idei Summiton a Synergy Arénában „a fókusz a szinergiákra helyeződik át”, vagyis arra, hogy a növekedés érdekében egy adott szervezeten belül hogyan tudnak egymással együttműködni a különböző területek. A másik terem az Intelligence Aréna nevet viseli majd, ahol „elsősorban a digitális technológiák, a mesterséges intelligencia lesz terítéken”. Külföldön dolgozó magyar szakemberek és a hazai top marketingvezetők is előadnak majd az eseményen, a szervezők olyan páros előadásokkal is készülnek, ahol a cégvezető a marketing döntéshozóval együtt jelenik meg, illetve marketingvezérelt vállalatok is bemutathatják majd módszereiket.
A tavalyihoz képest változás, hogy idén külön díjátadó est keretében fogják megünnepelni a díjazottakat. Itt adják át többek között a Signature 40 és a TOP50 elismeréseket, az MMSZ életmű-díját. „Fontos megmutatni a jó példákat, mert az másokat is inspirál” – tette hozzá Hinora, aki szerint a szakmai díjak segítenek minket az eligazodásban.
Az adás Simon Krisztián bejelentkezésével folytatódott, a Marketing&Media főszerkesztője a Cannes Lions reklámfesztiválról és az idei reklámfilmes termésről mesélt. „Az egész város tele van reklámügynökségi arcokkal”, tizenkét-tizenháromezer ember tette tiszteletét Cannesban, mellettük pedig a világ legnagyobb márkái is. Mindennap vannak díjátadók, melyekről egy többszáz fős zsűri dönt, de nemcsak reklám- és rövidfilmek versenyeznek, hanem vannak többek között print, online kategóriák is. A nyertesek esténként vörös szőnyegen vonulnak fel ügyfeleikkel, hogy átvehessék a Bronz, Ezüst és Arany Oroszlánokat, a győzelemre viszont nagyon kicsi az esély, akkora a verseny.
Szó esett arról is, hogy a fenntarthatóság a fesztiválon is óriási téma, és már nem elég, ha egy cég csak érintőlegesen törődik a témával, mert a fogyasztó megérzi, észreveszi a greenwashingot. A másik fontos kérdés, amivel a Cannes Lions foglalkozik, hogy „megváltoztatja-e a kreatív iparágat a mesterséges intelligencia”? A téma rengeteg előadáson előjön, például olyan szempontból, hogy vajon helyettesítő vagy kiegészítő technika lesz, és egyáltalán: kell-e félnünk tőle?
A beszélgetésből kiderült még többek között, hogy hogyan változott a szakma megítélése és maga a Marketing Summit 1991 óta és milyen a hangulat, milyen témájú előadások voltak a Cannes Lions fesztiválon? A teljes adás itt hallgatható meg.