- Hirdetés -

Közeleg a régió legfontosabb szoftverfejlesztői- és tech fesztiválja

|

Idén május 27. és június 4. között rendezik meg Craft Conference eseményt, ami 2014 óta a régió legjelentősebb szoftverfejlesztési- és technológiai trendekkel foglalkozó szakmai rendezvényévé nőtte ki magát. Többek között az Amazon, az eBay, a Google, a Microsoft és az Oracle vezető nemzetközi szakemberei világítanak rá a legfrissebb tech- és szoftverfejlesztési trendekre, illetve kihívásokra.

Az idén első alkalommal online megrendezett konferenciát és egyéb kapcsolódó rendezvényeket a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja, a CraftHub csapata szervezi. A korábbi években fizikailag is Budapesten megrendezett szakmai eseményen mintegy 2.000-2.200 magyar és nemzetközi IT szakember, főként szoftverfejlesztő szokott részt venni.

A Craft Conference sikerét annak köszönheti, hogy az elsők között kínál olyan komplex szemléletű, a szoftverfejlesztés globális nagyágyúit felvonultató szakmai fórumot, mely versenyképes kihívója az öt-tízszeres áron elérhető nyugat-európai rendezvényeknek. „A Craft Conference elsőszámú célkitűzése az, hogy a fejlesztők naprakész tudást kapjanak arról, hol tart ma a szakma, mindezt olyan elismert előadóktól, akik valóban a „terepen” dolgoznak nap mint nap. Óriási utat tettünk meg az elmúlt 7 éveben: 2014-ben 900 résztvevővel, 3 színpaddal indítottunk, aztán már nem volt megállás. A COVID előtti utolsó „élő” eseményünkön közel 2.200 szakmabelivel találkozhattunk, míg legutóbbi online eseményünket a világ 31 országából követték figyelemmel” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

Adrian Cockroft (Amazon), Angie Jones (Applitools), Randy Shoup (eBay), Jessica Kerr (Jessitron LLC), Scott Hanselman (Microsoft) – csak néhány elismert név a Craft konferencia sokszínű előadói gárdájából. A globális nagyvállalatok stratégiai szemléletű szakmai vezetői mellett olyan szakemberek is megosztják tudásukat, akik ma is feltűrt ingújjal gyúrják a kódokat az íróasztal mögött. Az előadások főként három témakörre épülnek: azonnal hasznosítható, kézzelfogható támpontot adnak ahhoz, hogyan tud valaki még jobb programozóvá válni; bemutatják a legfrissebb nemzetközi trendeket, technológiákat, fejlesztői eszközöket (pl. blockchain, serverless computing); illetve a hatékony vezetés és csapatépítés fogásaiba is beavatják a résztvevőket. Hogyan lehet kiemelkedően teljesítő fejlesztői csapatot irányítani a Harvard Egyetem oktatója szerint? Milyen szoftvertesztelési stratégiákat javasol egy sikeres torontói tanácsadó cég vezetője? A témák iránt mélyebben érdeklődő fejlesztők a változatos tematikájú workshopokra is megválthatják a jegyüket.

A Craft konferenciára a korábbi évek tapasztalatai alapján elsősorban a már néhány éves gyakorlattal rendelkező szoftverfejlesztőket várják, akik jellemzően 100-500 fős vállalkozásoktól érkeznek, de képviseltetik magukat a több mint 10 000 fős multik és a kisebb cégektől érkező szakemberek is. Az iparági sajátosságokból adódóan többnyire férfiak látogatják az eseményt, de a CraftHub a diverzitás növelését is célul tűzte ki: ingyenes részvételi lehetőséget sorsoltak ki a női jelentkezők között, az ún. “equality” belépő pedig egy férfi és női kolléga számára biztosít jelentős kedvezményt. Azért is érdemes csatlakozni a Craft közösséghez, mert az előadások anyaga a résztvevők számára az esemény után is elérhető lesz.

A konferenciához kapcsolódóan idén először egy nagyszabású hackathon-t is szerveznek: a CraftHack-re több száz fejlesztő jelentkezését várják a szervezők szerte Európából és a világ minden tájáról, a jövőben pedig a tervek szerint egyfajta hibrid, online-offline eseményként lesz állandó kísérője a Craft konferenciának. A hackathon kihívásai a CraftHub rendezvényeinek tematikájához kapcsolódik majd, a kész projekteket bemutató 2 perces videó, valamint a forráskód leadására pedig két napjuk lesz a fejlesztőknek. Az egyes kihívások bajnokai 500 eurót vihetnek haza, a hackathon nagydíjának győztese pedig 2500 euróval gazdagodik, de a közönség is kiválaszthatja az általa legjobbnak ítélt csapatot az esemény online felületén. A résztvevők tehát bemutatkozhatnak a nagyvállalati szakemberekből álló zsűrinek, illetve megmutathatják tehetségüket olyan együttműködő partnereknek is, akik az általuk érdekesnek vélt, kiválasztott projekteknek saját inkubációs programjaikon belül nyújtanak majd támogatást és mentorálást.

A Craft Conference gyémánt fokozatú szponzora az Evosoft, amely nem csak anyagilag és szakmailag támogatja az eseményt, de a rendezvényre épített stúdiónak is helyet ad újonnan megnyitott székházában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...