A múlt év végén már 139 millió előfizetője volt a Netflix-nek, a társaság egy év alatt több mint 28,6 millió ügyféllel tudta növelni táborát. A cég az első negyedévben további 8,9 millió új előfizetőre számít, megközelítve ezzel a 150 milliós határt.
A világ talán legismertebb és legnépszerűbb streaming videószolgáltatója igen jó évet zárt tavaly a most közzétett üzleti jelentése szerint. Az árbevétele 2017-hez képest több mint négymilliárd dollárral nőtt, megközelítve a 15,8 milliárd dollárt. A cég még látványosabb előrelépést produkált a nyereségesség vonatkozásában, mivel üzleti eredmények majdnem duplájára, 1,6 milliárd dollárra bővült, míg profitja 1,2 milliárd dollár volt tavaly, vagyis több mint kétszerese a 2017-esnek.
A társaság előfizetői tábora is jelentős mértékben bővült, igaz ez főként az Egyesült Államokon kívüli felhasználók növekvő érdeklődésének volt köszönhető. Az Egyesült Államokban egy év alatt 5,67 millió új előfizetőt gyűjtöttek, míg a világ többi részén 22,94 milliót. A cég tájékoztatása szerint az idei első negyedévben közel 9 millió új előfizetővel számolnak.
A Netflix az elmúlt évben a korábban közölt információk szerint mintegy 8 milliárd dollárt fordított saját tartalom előállítására, és a pénzügyi adatok nyilvánosságra hozásakor adott tájékoztatás szerint idén még ennél is nagyobb összeget költenek erre.
Ugyanakkor az is látszik, hogy a meglévő és érkező riválisok – az Amazon Prime mellé idén jön a Disney streaming szolgáltatása és az Apple is hasonló megoldáson dolgozik -, lépésre késztetik a Netflix-et is. A társaság a héten jelentette be, hogy az Egyesült Államokban 1, illetve két dollárral emeli a különböző előfizetések havi díját.