Az idén több mint 48 milliárd dollárt költhetnek sportszponzorációra a márkák világszerte, a költéseket jelentősen megdobja a tokiói olimpia. A legnagyobb piac az Egyesült Államok, ahol a nagy profiligák kapják a teljes összeg több mint negyedét.
Az elmúlt évtized leggyorsabb növekedését hozhatja az idei év a sportszponzorációban a WARC Sports Sponsorship Investment jelentése szerint. A teljes költés elérheti a 48,4 milliárd dollárt, ami 5 százalékos bővülést jelent 2019-hez képest.
A növekedésben meghatározó szerepet játszik az idei nyári olimpia, amit Tokióban rendeznek meg. Az esemény várhatóan közel 6 milliárd dollárnyi bevételre számíthat a szponzoroktól, közülük a legnagyobb rendezvény legnagyobb partnerei, mint a Coca-Cola és a P&G 1,95 milliárd dollárt költhetnek majd, ami duplája a négy évvel ezelőttinek. A japán szponzoroktól – Canon, Asahi, Fujitsu, stb. – pedig 3,33 milliárd dollár érkezhet, ami négyszerese annak, amit a riói játékok szervezői a brazil cégektől kaptak.
A legnagyobb sportszponzorációs piac Észak-Amerika, ahol idén 18,8 milliárd dollárt költhetnek el a márkák erre a célra. Ennek túlnyomó része, 82,5 százaléka az Egyesült Államokban realizálódik, ahol a nagy profi ligák – az NFL, az NBA és a prfoi baseball liga, az MLB – az ottani sportszponzoráció valamivel több mint negyedét húzza be.
Európában 5 százalékos bővülés várható idén éves összevetésben, ez 12,9 milliárd dolláros költést jelent. A német a legnagyobb piac és kontinensünkön természetesen a foci a szponzorok kedvence, az általuk fizetett összeg közel 40 százaléka érkezik ebbe a sportágba.
A WARC elemzése foglalkozik az e-sporttal is, a tanulmány szerint idén 795 millió dollárnyi szponzor pénzre számíthat ez a terület, ami éves összevetésben 23,1 százalékos bővülést jelent.