- Hirdetés -

Közös platformon

|

- Hirdetés -

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató

– Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség erre?

– Most értünk a két cég fúziójának a végére: bár a vásárlók szemében az edigital.hu sok esetben egy különálló áruház volt, a háttérfolyamataink már tavaly egyesültek. Az Extreme Digital több mint húsz éves, műszaki termékek frontján szerzett tapasztalata már beépült a közös vérkeringésbe. Ez a szakértelem egyesült most az eMAG oldaláról érkező easybox csomagautomata-hálózattal, a fejlett mobilappal és a széles termékportfólióval. Az így négymilliósra bővült kínálatunk kiszolgálásához, az ügyfélélmény magas szintű fenntartásához és hatékony fejlesztéséhezés egy platformon jobb működni, nem beszélve a közös platformra váltás nyomán felszabaduló kapacitások, és hatékonyság növelése, így például a gyorsabb, akár 24 órán belüli országos kiszállításra és kedvezőbb vásárlási feltételekre fordítjuk.

– A GKI Digital legfrissebb adatai szerint 2021-ben is szárnyalt a hazai e-kereskedelmi piac, az eMAG-Extreme Digitalnál mit tapasztaltatok ebből, mennyit nőtt az online forgalom tavaly?

– Az élet tavaly többé-kevésbé visszatért a régi kerékvágásba – mivel nincs már korlátozva a kijárás, a vásárlás is egyszerűbbé vált. Szerencsére sok olyan ügyfelünk van, aki a pandémia alatt megszerette az internetes vásárlást: a cégcsoporton belül ebből az általános termékkategóriákra fókuszáló eMAG és az eMAG Marketplace profitált, melyek forgalma egyaránt több mint harmadával nőtt. Itthon közel négymillió internethasználó szokott online termékeket rendelni, ezt a bázist jelentősen nem lehet már tovább növelni, inkább a meglévő tábor vásárlási gyakoriságának növelése a cél. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha megoldjuk, hogy szinte mindent meg lehessen vásárolni nálunk a pelenkától kezdve egészen a rotációs kapáig – ezért is koncentrálunk ilyen erősen arra, hogy minél több kereskedőpartnert csábítsunk a saját piacterünkre.

– A múlt évben is több fizikai üzletet nyitottatok, idén is folytatjátok a fizikai terjeszkedést? Terveitek szerint hol nyílnak majd új boltok?

– A forgalmunk nagyobbik hányada online zajlik, a fizikai üzletek egyfajta márkapontként, garanciális ügyintézőhelyként funkcionálnak – ezért megyei szinten érdemes jelen lennünk velük. A terjeszkedés legfontosabb pillérjét az easybox csomagautomata-hálózat jelenti, amely jelenleg is mintegy 450 helyszínt fed le, év végére pedig terveink szerint hétszáz darab működik majd országszerte a nap 24 órájában felkereshető automatákból. A külföldi tapasztalatok szerint is a csomagautomata jelenti az online vásárlás jövőjét, már csak a környezettudatosság szempontjából is: egyetlen easybox automatában egy feltöltéskor akár hetven rendelést is el lehet helyezni, ennyi címet külön felkeresni jóval hosszabb út megtételével jár.

– Úgy tűnik, 2022 még az előző éveknél is nehezebb lesz, a COVID még mindig velünk van, mellé jött a vágtató infláció, orosz-ukrán háború, várható áruhiány. Hogyan látod, ilyen helyzetben is folytatódhat a piac dinamikus fejlődése? Az adott gazdasági helyzetben várható-e, hogy olyan e-kereskedelmi óriáscégek, mint az Amazon belépnek a régiós piacra?

– A kereskedelem növekedése idén komolyabb kihívás lesz, mint a korábbi években, ezt jelentős részben az áremelkedések hajtják, ami persze nem a fogyasztás növekedését jelenti. Ezzel szemben az online tortaszelet továbbra is nagyobb részt tud kihasitani a kiskereskedelemből, ám ez a tendencia jelentősen nem fog változni: az online fejlődés dinamikájában további két számjegyes növekedéssel kalkulálunk. A jelenlegi orosz-ukrán háborús helyzet igen komoly bizonytalanságot generál a régióban, amely nem igazán kedvez annak, hogy épp egy kis, tízmilliós ország felé nyissanak ezek a rivális vállalatok – persze kizárni sosem lehet semmit. Mi az eMAG-Extreme Digital-nál tovább folytatjuk, amit jópár éve elkezdünk: fejlesztjük tovább a minőségi kiszolgálás fontos pilléreit, ennek része a már említett easybox csomagautomata-hálózat kiépítése, és az, hogy a Marketplace-piacterünkre minél több, és szélesebb termékpalettát biztosító helyi kereskedőt vonzzunk be. Őket kedvezményekkel és komoly online tananyaggal segítjük ahhoz, hogy profi e-kereskedőkké váljanak, amelyek képesek fennmaradni akkor is, ha az amerikai óriás megérkezik.

– Véleményed szerint mi jelenti majd a legnagyobb kihívást számotokra, illetve az egész piac számára 2022-ben?

– Az orosz-ukrán háború pont akkor tört ki, amikor a járványhelyzet már visszaszorult, a krízishelyezettel kapcsolatos bizonytalanság nálunk is érezteti a hatását – óvatosabban költenek a vásárlók. Rengeteg minden múlik majd azon, hogy alakulnak idén az üzemanyagárak – és ez nem csak a kiszállítás költségeit, hanem a termékárakat is befolyásolhatja, ami nemcsak a magyar, hanem az egész régiós e-kereskedelmi piacot érinti. Ahogy már említettem, szerencsére nagyon jól állunk a csomagautomata-hálózatunk kiépítésével, ami nem csak környezetkímélőbb, de kereskedői szempontból költséghatékonyabb kiszállítási megoldás, ami bizonyos fokú “védettséget” biztosít ebben a helyzetben is a vásárlóinknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....