- Hirdetés -

Közös platformon

|

- Hirdetés -

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató

– Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség erre?

– Most értünk a két cég fúziójának a végére: bár a vásárlók szemében az edigital.hu sok esetben egy különálló áruház volt, a háttérfolyamataink már tavaly egyesültek. Az Extreme Digital több mint húsz éves, műszaki termékek frontján szerzett tapasztalata már beépült a közös vérkeringésbe. Ez a szakértelem egyesült most az eMAG oldaláról érkező easybox csomagautomata-hálózattal, a fejlett mobilappal és a széles termékportfólióval. Az így négymilliósra bővült kínálatunk kiszolgálásához, az ügyfélélmény magas szintű fenntartásához és hatékony fejlesztéséhezés egy platformon jobb működni, nem beszélve a közös platformra váltás nyomán felszabaduló kapacitások, és hatékonyság növelése, így például a gyorsabb, akár 24 órán belüli országos kiszállításra és kedvezőbb vásárlási feltételekre fordítjuk.

– A GKI Digital legfrissebb adatai szerint 2021-ben is szárnyalt a hazai e-kereskedelmi piac, az eMAG-Extreme Digitalnál mit tapasztaltatok ebből, mennyit nőtt az online forgalom tavaly?

– Az élet tavaly többé-kevésbé visszatért a régi kerékvágásba – mivel nincs már korlátozva a kijárás, a vásárlás is egyszerűbbé vált. Szerencsére sok olyan ügyfelünk van, aki a pandémia alatt megszerette az internetes vásárlást: a cégcsoporton belül ebből az általános termékkategóriákra fókuszáló eMAG és az eMAG Marketplace profitált, melyek forgalma egyaránt több mint harmadával nőtt. Itthon közel négymillió internethasználó szokott online termékeket rendelni, ezt a bázist jelentősen nem lehet már tovább növelni, inkább a meglévő tábor vásárlási gyakoriságának növelése a cél. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha megoldjuk, hogy szinte mindent meg lehessen vásárolni nálunk a pelenkától kezdve egészen a rotációs kapáig – ezért is koncentrálunk ilyen erősen arra, hogy minél több kereskedőpartnert csábítsunk a saját piacterünkre.

– A múlt évben is több fizikai üzletet nyitottatok, idén is folytatjátok a fizikai terjeszkedést? Terveitek szerint hol nyílnak majd új boltok?

– A forgalmunk nagyobbik hányada online zajlik, a fizikai üzletek egyfajta márkapontként, garanciális ügyintézőhelyként funkcionálnak – ezért megyei szinten érdemes jelen lennünk velük. A terjeszkedés legfontosabb pillérjét az easybox csomagautomata-hálózat jelenti, amely jelenleg is mintegy 450 helyszínt fed le, év végére pedig terveink szerint hétszáz darab működik majd országszerte a nap 24 órájában felkereshető automatákból. A külföldi tapasztalatok szerint is a csomagautomata jelenti az online vásárlás jövőjét, már csak a környezettudatosság szempontjából is: egyetlen easybox automatában egy feltöltéskor akár hetven rendelést is el lehet helyezni, ennyi címet külön felkeresni jóval hosszabb út megtételével jár.

– Úgy tűnik, 2022 még az előző éveknél is nehezebb lesz, a COVID még mindig velünk van, mellé jött a vágtató infláció, orosz-ukrán háború, várható áruhiány. Hogyan látod, ilyen helyzetben is folytatódhat a piac dinamikus fejlődése? Az adott gazdasági helyzetben várható-e, hogy olyan e-kereskedelmi óriáscégek, mint az Amazon belépnek a régiós piacra?

– A kereskedelem növekedése idén komolyabb kihívás lesz, mint a korábbi években, ezt jelentős részben az áremelkedések hajtják, ami persze nem a fogyasztás növekedését jelenti. Ezzel szemben az online tortaszelet továbbra is nagyobb részt tud kihasitani a kiskereskedelemből, ám ez a tendencia jelentősen nem fog változni: az online fejlődés dinamikájában további két számjegyes növekedéssel kalkulálunk. A jelenlegi orosz-ukrán háborús helyzet igen komoly bizonytalanságot generál a régióban, amely nem igazán kedvez annak, hogy épp egy kis, tízmilliós ország felé nyissanak ezek a rivális vállalatok – persze kizárni sosem lehet semmit. Mi az eMAG-Extreme Digital-nál tovább folytatjuk, amit jópár éve elkezdünk: fejlesztjük tovább a minőségi kiszolgálás fontos pilléreit, ennek része a már említett easybox csomagautomata-hálózat kiépítése, és az, hogy a Marketplace-piacterünkre minél több, és szélesebb termékpalettát biztosító helyi kereskedőt vonzzunk be. Őket kedvezményekkel és komoly online tananyaggal segítjük ahhoz, hogy profi e-kereskedőkké váljanak, amelyek képesek fennmaradni akkor is, ha az amerikai óriás megérkezik.

– Véleményed szerint mi jelenti majd a legnagyobb kihívást számotokra, illetve az egész piac számára 2022-ben?

– Az orosz-ukrán háború pont akkor tört ki, amikor a járványhelyzet már visszaszorult, a krízishelyezettel kapcsolatos bizonytalanság nálunk is érezteti a hatását – óvatosabban költenek a vásárlók. Rengeteg minden múlik majd azon, hogy alakulnak idén az üzemanyagárak – és ez nem csak a kiszállítás költségeit, hanem a termékárakat is befolyásolhatja, ami nemcsak a magyar, hanem az egész régiós e-kereskedelmi piacot érinti. Ahogy már említettem, szerencsére nagyon jól állunk a csomagautomata-hálózatunk kiépítésével, ami nem csak környezetkímélőbb, de kereskedői szempontból költséghatékonyabb kiszállítási megoldás, ami bizonyos fokú “védettséget” biztosít ebben a helyzetben is a vásárlóinknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....