- Hirdetés -

Közös platformon

|

- Hirdetés -

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató

– Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség erre?

– Most értünk a két cég fúziójának a végére: bár a vásárlók szemében az edigital.hu sok esetben egy különálló áruház volt, a háttérfolyamataink már tavaly egyesültek. Az Extreme Digital több mint húsz éves, műszaki termékek frontján szerzett tapasztalata már beépült a közös vérkeringésbe. Ez a szakértelem egyesült most az eMAG oldaláról érkező easybox csomagautomata-hálózattal, a fejlett mobilappal és a széles termékportfólióval. Az így négymilliósra bővült kínálatunk kiszolgálásához, az ügyfélélmény magas szintű fenntartásához és hatékony fejlesztéséhezés egy platformon jobb működni, nem beszélve a közös platformra váltás nyomán felszabaduló kapacitások, és hatékonyság növelése, így például a gyorsabb, akár 24 órán belüli országos kiszállításra és kedvezőbb vásárlási feltételekre fordítjuk.

– A GKI Digital legfrissebb adatai szerint 2021-ben is szárnyalt a hazai e-kereskedelmi piac, az eMAG-Extreme Digitalnál mit tapasztaltatok ebből, mennyit nőtt az online forgalom tavaly?

– Az élet tavaly többé-kevésbé visszatért a régi kerékvágásba – mivel nincs már korlátozva a kijárás, a vásárlás is egyszerűbbé vált. Szerencsére sok olyan ügyfelünk van, aki a pandémia alatt megszerette az internetes vásárlást: a cégcsoporton belül ebből az általános termékkategóriákra fókuszáló eMAG és az eMAG Marketplace profitált, melyek forgalma egyaránt több mint harmadával nőtt. Itthon közel négymillió internethasználó szokott online termékeket rendelni, ezt a bázist jelentősen nem lehet már tovább növelni, inkább a meglévő tábor vásárlási gyakoriságának növelése a cél. Ez pedig csak úgy lehetséges, ha megoldjuk, hogy szinte mindent meg lehessen vásárolni nálunk a pelenkától kezdve egészen a rotációs kapáig – ezért is koncentrálunk ilyen erősen arra, hogy minél több kereskedőpartnert csábítsunk a saját piacterünkre.

– A múlt évben is több fizikai üzletet nyitottatok, idén is folytatjátok a fizikai terjeszkedést? Terveitek szerint hol nyílnak majd új boltok?

– A forgalmunk nagyobbik hányada online zajlik, a fizikai üzletek egyfajta márkapontként, garanciális ügyintézőhelyként funkcionálnak – ezért megyei szinten érdemes jelen lennünk velük. A terjeszkedés legfontosabb pillérjét az easybox csomagautomata-hálózat jelenti, amely jelenleg is mintegy 450 helyszínt fed le, év végére pedig terveink szerint hétszáz darab működik majd országszerte a nap 24 órájában felkereshető automatákból. A külföldi tapasztalatok szerint is a csomagautomata jelenti az online vásárlás jövőjét, már csak a környezettudatosság szempontjából is: egyetlen easybox automatában egy feltöltéskor akár hetven rendelést is el lehet helyezni, ennyi címet külön felkeresni jóval hosszabb út megtételével jár.

– Úgy tűnik, 2022 még az előző éveknél is nehezebb lesz, a COVID még mindig velünk van, mellé jött a vágtató infláció, orosz-ukrán háború, várható áruhiány. Hogyan látod, ilyen helyzetben is folytatódhat a piac dinamikus fejlődése? Az adott gazdasági helyzetben várható-e, hogy olyan e-kereskedelmi óriáscégek, mint az Amazon belépnek a régiós piacra?

– A kereskedelem növekedése idén komolyabb kihívás lesz, mint a korábbi években, ezt jelentős részben az áremelkedések hajtják, ami persze nem a fogyasztás növekedését jelenti. Ezzel szemben az online tortaszelet továbbra is nagyobb részt tud kihasitani a kiskereskedelemből, ám ez a tendencia jelentősen nem fog változni: az online fejlődés dinamikájában további két számjegyes növekedéssel kalkulálunk. A jelenlegi orosz-ukrán háborús helyzet igen komoly bizonytalanságot generál a régióban, amely nem igazán kedvez annak, hogy épp egy kis, tízmilliós ország felé nyissanak ezek a rivális vállalatok – persze kizárni sosem lehet semmit. Mi az eMAG-Extreme Digital-nál tovább folytatjuk, amit jópár éve elkezdünk: fejlesztjük tovább a minőségi kiszolgálás fontos pilléreit, ennek része a már említett easybox csomagautomata-hálózat kiépítése, és az, hogy a Marketplace-piacterünkre minél több, és szélesebb termékpalettát biztosító helyi kereskedőt vonzzunk be. Őket kedvezményekkel és komoly online tananyaggal segítjük ahhoz, hogy profi e-kereskedőkké váljanak, amelyek képesek fennmaradni akkor is, ha az amerikai óriás megérkezik.

– Véleményed szerint mi jelenti majd a legnagyobb kihívást számotokra, illetve az egész piac számára 2022-ben?

– Az orosz-ukrán háború pont akkor tört ki, amikor a járványhelyzet már visszaszorult, a krízishelyezettel kapcsolatos bizonytalanság nálunk is érezteti a hatását – óvatosabban költenek a vásárlók. Rengeteg minden múlik majd azon, hogy alakulnak idén az üzemanyagárak – és ez nem csak a kiszállítás költségeit, hanem a termékárakat is befolyásolhatja, ami nemcsak a magyar, hanem az egész régiós e-kereskedelmi piacot érinti. Ahogy már említettem, szerencsére nagyon jól állunk a csomagautomata-hálózatunk kiépítésével, ami nem csak környezetkímélőbb, de kereskedői szempontból költséghatékonyabb kiszállítási megoldás, ami bizonyos fokú “védettséget” biztosít ebben a helyzetben is a vásárlóinknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...