- Hirdetés -

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

|

- Hirdetés -

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az itt meghallgatható beszélgetésben szó esett többek között az egóharc esélyéről, a külföldi piacról, tudásmegosztásról is.

Az INTREN és a JabJab a Google egyes nagyvállalati termékeinek egyedüli hazai viszonteladója, és jó ideje működnek már párhuzamosan ugyanazon az értékek mentén, és ugyanazon szolgáltatások fejlesztésével, ebből következően gravitáltak egymás felé. Bobály Mihály szerint 15 év alatt kiderült, hogy az értékeik közösek, egyformát gondolnak a világról. „Van, aki szerint a tudásmegosztás veszélyt jelent a saját üzletére”, ő és Gandera Balázs azonban mindketten regionális Google trénerek voltak, és tanították a konkurens ügynökségeket. „Nem veszély, ha a piac többet tud” – mondja Bobály.

Évek óta figyelik a Magyar Reklámszövetség reklámtortáját, ami azt mutatja, hogy Magyarországon az elmúlt években „a digitális költés bőven megugrotta az összes többi költést”. Tíz éve még csak követendő példaként állt előttük az angol és amerikai piac, ahol a digitális szektor nagyobb, mint a tévés, ma már azonban akkora méretűre nőtt a hazai digitális piac, hogy ez nemcsak az itthoniaknak lehet izgalmas, hanem külföld számára is.

A közös munkájukra való igényt többféleképp indokolták, Gandera szerint sok lehetőséget láttak abban, hogy a két vállalat szakemberei együtt dolgozzanak tovább és „olyan feladatokat vállaljanak, amikre Magyarországot csak a nemzetközi cégek képesek”. De nyomott még a latban, hogy a „szakmai tudás folyamatos fejlesztése közösen sokkal könnyebb”. Bobály pedig elmondta, hogy a JabJab specialista cégként indult, két szakterülettel foglalkoztak, de mindenhonnan azt hallották, hogy a tanácsadó, generalista életmód a jövő. A beszélgetésből az is kiderült, hogy bár sokan így vélhetik, de „nincs egóharc” köztük.

Szó esett arról is, hogy a covid-járvány meggyorsította a digitalizációt, és ebben a felgyorsult, inflációtól terhelt világban kell helytállnia a cégnek. „A makrogazdasági környezet a vízhőmérséklet, nekünk pedig úszni kell, haladni a part felé” – fogalmaz Gandera.

Miért volt szükségük pénzügyi befektetőre, mi vonzza őket a külföldi ügyfelek és piac felé, és hogyan tervezik a terjeszkedést a határon túlra? Itt hallgatható meg a teljes adás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ügyfél a MITTE-nél

A DVM-Greenfield a MITTE-t választotta kommunikációs ügynökségének.A MITTE feladatai a logó és weboldal elkészítése, valamint a sajtómenedzsment és a LinkedIn profil kezelése. Az ügynökség korábban már számos hasonló projekt arculattervezéséért és brandépítéséért felelt, úgy,...

Hatalmas bulit ígér idén a Sziget

A világ legismertebb party brand-jei váltják egymást „házigazdaként” a Sziget legnagyobb elektronikus party helyszínén, a mintegy 10 ezer főt befogadni képes BOLT Party Arénában. Augusztus 7-12. között érkezik az őrületes performanszairól ismert elrow, a...

Ügynökségeket választott a Borsodi

Sikeresen lezárultak Borsodi Sörgyár ügynökségi feladatokra korábban kiírt tenderei. A vállalat munkáltatói márka és ahhoz kapcsolódó közösségi média stratégiájának kidolgozásában „A Hatodik Szék” kreatív ügynökség lesz a Borsodi partnere, míg a sörgyár külső kommunikációs...

Fontos megállapodást kötött a Huawei

Globális szabadalmi keresztlicenc-megállapodást kötött a Huawei Technologies az Amazonnal és a kínai Vivo okostelefon-gyártó céggel. Az új partnerségek a szellemi tulajdon értékének kölcsönös elismerését jelentik a vállalatok között, valamint az iparág együttműködését tükrözik a...

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Az AutoWallis Csoport megállapodott a Geely Auto Group által gyártott, új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról 8 közép-kelet-európai országban. A kínai Geely Csoport a világ egyik legnagyobb autógyártója, élen jár az autóipari innovációkban,...

Mit jelent pontosan a mesterséges intelligencia szabályozása?

Az Európai Parlament a mai napon elfogadta a mesterséges intelligencia (MI) szabályzásáról szóló uniós rendeletet. A várhatóan még idén tavasszal életbe lépő jogszabályt megszegő vállalatok a jövőben akár 35 millió eurós (több mint 13...
Next Top Model TV2 nézettség

Felforgatta-e a nézettségi erőviszonyokat a TV2 új műsora?

Next Top Model Hungary címmel új műsort indított a múlt héten a TV2. Megnéztük, mennyire volt sikeres az első adás, illetve azt is, hogyan alakult összességében a múlt heti nézettségi verseny. Eléggé kicentizve, de két...

Postarendelet – kisegíti a webshopokat a Packeta

Március 28-tól a postai szolgáltatásokról szóló kormányrendelet módosítása értelmében a webáruházaknak kötelező az MPL szolgáltatását is elérhetővé tenni vásárlóik számára. Mivel a Packeta széles, 33 országra kiterjedő nemzetközi partnerhálózata mellett itthoni szállítókkal, így az...

Ezt érdemes tudni az adóbevallásról

Elérhetővé váltak a NAV által elkészített SZJA-bevallási tervezetek, amelyeket idén is a magánszemélyeknek kell kiegészíteni, ha olyan jövedelmekkel és fizetési kötelezettségekkel rendelkeznek, amelyek nem szerepelnek a NAV nyilvántartásában. Bár a bevallási határidő a pünkösdi...

Tudjuk, mit nézel húsvétkor: új sorozatok, friss évadok, ütős meccsek

A hónapban érkezik az apokaliptikus eseményeket feldolgozó Elveszve a paradicsomban a Direct One-ra, aminek minden része elérhető lesz a Direct Now appban, így a CANAL+ más sikeres sorozatai mellett akár ezt is egyben ledarálhatod....
- Hirdetés -