- Hirdetés -

Közösségeket díjazott a Telenor

|

Két kimagasló közösségi erővel bíró társaság nyerte a Telenor Együtt/tér című pályázatát. A felhívás szerint olyan kisközösségek pályázhattak közösségi tér kialakítására, akik összefogásuk és közös értékteremtés révén vannak hatással környezetükre. A 177 beérkezett pályázat közül győzteseként az agárdi Szitakötő Vízi- és Extrémsport Egyesület és a Zabszalma Alapítvány gazdagodhatott egy-egy különleges faépítménnyel, melynek megépítésében a Hello Wood nyújtott szakmai támogatást.

A Zabszalma Alapítvány eltérő fejlődésű, főként autista gyerekek fejlesztését segíti többek között lovas terápia segítségével. Hisznek abban, hogy a korai fejlesztésben, amellyel egy-egy nehéz kezdet, elakadás is behozható, a lovak a legjobb segítőik. Zuglói lovardájukban fejlesztő foglalkozásokat tartanak, családi napokat, speciális táborokat szerveznek. A fejlesztéseken túl közösséget építenek, segítik a szülőket, helyet adnak csoportos találkozóknak, megbeszéléseknek, és sokszor a szülinapokat is náluk tartják, mert máshol nem szívesen fogadják az eltérő fejlődésű, „furcsa” gyerekeket.

Az Együtt/tér pályázat keretében egy kör alakú, jurtára emlékeztető épületet terveztek meg és építettek fel a lovarda területén. Az új közösségi tér biztonságos környezetet jelent, ahol a szülők, gyerekek, szakemberek nyugodtan le tudnak ülni terápia előtt és után, ahol van lehetőség a konzultációra, a gyerekek felmérésére, vagy akár tornára, játékra is. Korábban mindez esőben, hóban, tűző napon a szabadban történt, így az új építmény minőségi ugrást jelent a program komfortosabb működtetésében.

A 2017-ben alakult Szitakötő Vízi- és Extrémsport Egyesület célja a vízi- és extrémsportok népszerűsítése a Velencei-tó térségében, a fiatalok mozgásra való ösztönzése, a tehetségek gondozása. Az edzések mellett táborokat, sportrendezvényeket szerveznek, és büszkék arra, hogy az elmúlt években nagyrészt önerőből, különösebb támogatás nélkül sokaknak adták át a mozgás örömét. A megpályázott közösségi teret a Velencei-tó népszerű, agárdi szabadstrandjára álmodták meg. A közösség évek óta ezen a helyszínen találkozik, hogy képezzék, fejlesszék magukat a vízi sportokban és a helyszínen minden érdeklődőnek lehetőséget biztosítanak ezen sportok kipróbálására.

A pályázat keretében – a helyi önkormányzat beleegyezésével – létrejött bázis egy olyan frekventált helyszín, ami napközben sportolásra ad lehetőséget, nyáresténként pedig kulturális programokat terveznek, mint például kertmozi, élőzene. A Szitakötő agárdi bázisán sportoktatás, tehetséggondozás és közösségi sportprogramok kapnak majd helyet, illetve az egyesület eszközeinek tárolására is alkalmas, ami nagyban megkönnyíti a nonprofit szervezet nyári munkáját.

“A bázis deszkái egyesületünk életében “a világot jelentő deszkák”. Eddig nem volt állandó helyünk, csak sportrendezvényeken, spontán közösségi alkalmakkor találkozhattak velünk az érdeklődők. Az állandó közösségi tér létrejötte lehetőséget ad számunkra arra, hogy az általunk képviselt, helyben űzhető vízi- és extrémsportokat (windsurf, kitesurf, sup, longboard) színvonalas formában ismertessük meg másokkal. Várunk mindenkit a kezdőktől a haladókon át, egészen a versenyzőkig. A jelenlegi bázis helye már évek óta a közösségünk magjának találkozóhelye, és most végre fedél is van a fejünk felett” – mondta el Orova Zita, a Szitakötő Egyesület egyik alapítója.

De mi is az az Együtt/tér, amire 177 pályázat érkezett?

Legyen szó színpadról, stégről, játszótérről vagy kutyás akadálypályáról, egy közös tér sokat jelenthet azoknak a közösségeknek, akiket egy hobbi, az együtt sportolás vagy egy jó cél megvalósítása hoz össze. A közösség teremtő erejét felszínre hozó Együtt/tér pályázat apropóját a Telenor aktuális reklámkampánya adta, amely arra az alapigazságra épül, hogy az emberek együtt mindig többre mennek: az aktuális akcióban ugyanis baráti ajánlás révén mindketten mobilos kedvezményekhez jutnak. A Telenor az egyedi faépítményeiről, installációiról ismert Hello Wood alkotóközösséget hívta segítségül, hogy egy közös pályázattal összetartó kisközösségeket támogasson. Mintaprojektként, és a leendő pályázók számára inspirációként a Fehérvári Rugby Club közösségének épített egyedi fa lelátót a mobilszolgáltató.

Az Együtt/tér pályázatra 177 pályázat érkezett a legkülönfélébb ötletekkel, mint kerékpártároló, hála-park, mobil-színpad, játszótér, közösségi télikert vagy csűr. Végül a zsűri döntése alapján a Szitakötő Egyesület és a Zabszalma Alapítvány számára épült fel egy-egy új közösségi tér.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...