A 2019-es indulás óta közel félezer lelkes, kezdő irodalmár jelentkezett a Starbucks Kávéköltők pályázatára, amelynek célja a nagymúltú magyar kávéházi kultúra és az irodalom viszonyának tovább erősítése. Az idén ötödik alkalommal meghirdetett pályázatot a kávézólánc különleges kampánnyal támogatja, amely már többszázezer érdeklődőhöz jutott el. Az erőteljes online jelenlét mellett a kávézókban limitált kiadású újsággal, hirdetőtáblákkal, valamint versekkel ellátott pohármatricákkal hívja fel a figyelmet a költőpályázatra a márka.
A 2023. február 20-án indult Kávéköltők pályázat idén első alkalommal mutatkozik be olyan átfogó kampánnyal, amelynek célja az irodalom és a kávéházi kultúra szoros kapcsolatának erősítésén túl a Starbucks Magyarország kulturális, közösségi és társadalmi tevékenységeinek szélesebb körben való megismertetése.
Mivel irodalomról van szó, a kávézólánc számára már a tervezésnél fontos szempont volt, hogy ne csak az online térben, hanem az üzletekben, kézbe vehető formában is eljusson az üzenet a célközönségekhez. Ezért az idei kampány központi eleme a limitált kiadású Starbucks Kávéköltők újság lett, amely országszerte elérhető a kávézólánc üzleteiben. Az átadópultra kihelyezett kiadványban az idei felhíváson túl versek, interjúk költőkkel, irodalmi cikkek és keresztrejtvény is található. Mivel az idei pályázat fő témája a „Vissza a természethez” gondolat, a kiadványban nagy hangsúlyt kapott a fenntarthatóság és a zöld kezdeményezések, de az olvasók többet is megtudhatnak például a Munch ételmentőplatformmal és a Közösségi Erdők Alapítvánnyal (MyForest) közösen elért eredményekről.
Az újságon túl az üzletekben hirdetőtáblák hívják fel a figyelmet az idei pályázatra, amelyek a Starbucks Magyarország honlapjára irányítják az érdeklődőket, ahol bővebb információt olvashatnak az irodalmi pályázatról. A kampány részeként országszerte minden vásárláshoz versekkel ellátott pohármatricát kapnak a kávézólánc vendégei. A matricákon az előző év döntős alkotóinak versrészletei, valamint a pályázat szakmai partnere, a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által alapított Csáth Géza-díj két korábbi nyertes költőjének versrészletei olvashatók.
A pályázat népszerűsítésére integrált kampányt indított a Starbucks: a kávézókban található nyomtatott anyagok mellett a kávézólánc honlapját, közösségi oldalait, illetve sajtóközleményeket, egyéb social média aktivitásokat és influencer-együttműködéseket használnak.
„Nagy büszkeség számunkra, hogy a Bánki Benivel, Surányi Lucával és Perjési Laurával való együttműködéseknek köszönhetően már az első héten több mint 50 ezer potenciális érdeklődőt ért el a kampányunk, míg az indulása óta generált közel 100 média- és influenszer-megjelenésnek köszönhetően további többszázezer érdeklődőhöz jutott el a pályázat híre. Üzleteinkből is pozitív visszajelzések érkeztek, vendégeink imádják a Kávéköltők újságot és a pohármatricákat, ami egyértelműen az eladáshelyi promóció sikerességét mutatja” - mondta Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere.
A költészet napján megrendezésre kerülő nagyszabású díjátadó rendezvénynek idén először nem az egyik Starbucks kávézó, hanem a The Workshop ad otthont, ahol Nyári Luca vezetésével egy kerekasztal-beszélgetésen mutatkoznak be az idei év döntősei, a szakmai zsűri pedig a pályázat értékeléséről, kulisszatitkairól fog mesélni.
A Starbucks Kávéköltők irodalmi pályázatára 2023. március 24-éig lehet pályázni, a „Vissza a természethez!” témakörben íródott versekkel, amelyeket a szervezők a starbucks@flowpr.hu e-mail címre várnak. A verseny részvételeinek feltétlei és részletei itt találhatóak.
A pályázatra beérkezett verseket immár ötödik éve Pion István költő, slammer, újságíró, szerkesztő értékeli, aki az esemény 2019-es indulása óta közreműködik a programban. A zsűri 2022-ben két további taggal bővült, Csalár Bencével, nemzetközileg elismert divatújságíróval és kreatív szakemberrel, valamint Seres Lili Hannával, költővel, aki a pályázat szakmai partnerét, a Fiatal Írók Szövetségét képviseli.