
Régi, bevált és új, izgalmas formátumok is megjelentek az RTL képernyőin idén ősszel, de vajon mi alapján dől el, hogy mit nézhetünk esténként a csatornán? Erről Kónya Gergő és Verebély Marcell, az RTL kreatív vezetői meséltek a Business Lounge december harmadikai adásában. Aniot Dávid, a McDonald’s márka és fogyasztói kapcsolatok vezetője, Próbáld Attila, a Feat reklámügynökség alapító ügyvezetője pedig Effie-díjas zseniális kampányukról beszélgettek.
Friss adat, hogy globálisan a tévéidő 57%-át még mindig a lineáris formátumok teszik ki, míg a streaming 43 százalékot, utóbbi egyre növekszik előbbi kárára. Magyarországon is látható ez a trend, azonban sokkal lassabb a folyamat, mint nemzetközi szinten. „A hosszútávú jövő a streamelésé lesz és a digitális tartalomfogyasztásé” - tartja Kónya Gergő. „Ha megfelelően izgalmas, érdekes, jó minőségű tartalmat tudunk előállítani, akkor azt még mindig sokan fogyasztják lineáris tévében” - mondta Verebély Marcell.
A szakember aztán részletezte, hogy bizonyos szempontból három részre oszthatók a szórakoztató műsorok: vannak azok, amelyeknél csak a kötelező elemeket magyarosítja a gyártó, vannak, amelyeken folyamatosan alakítanak (ilyen az X-Faktor), és vannak a saját fejlesztésű műsorok (ide tartozik a jövőre érkező Éttermek csatája). „A tartalomgyártás már nem egy megérzés, rengeteg adatunk van arról, hogy kik és milyen hosszan nézik” - mondta Kónya Gergő, hozzátéve, hogy az adatok elemzése folyamatos náluk is, az eredményekből pedig hosszútávú következtetéseket vonnak le, amelyek segítségével magabiztosabban tudnak választani a formátumok közül.
Szó esett arról is, hogy a tartalom érdekessége azután dől csak el, hogy már adásba került, de az RTL mindig szeret újdonságokkal kísérletezni, ilyen volt az idei őszi Most Wanted is, ami holland licensz alapján készült el. A műsorral kapcsolatban sokan firtatják, hogy mennyire volt megrendezett, ezzel kapcsolatban azt mondták, ha így lenne, „a verseny hitelessége veszne el.” Ugyanígy az X-Faktornál sem lenne értelme manipulálni a szavazást, hiszen a csatorna érdeke is, hogy a nézők használják az alkalmazásokat, kövessék a műsort - ha nem a kedvencük marad bent, ez nem fog megtörténni.
A 2025-ös hazai Effie Platina díjat a McDonald’s The VR Mekis kedvence kampánya nyerte, mely kifejezetten a gamerekre fókuszált. Ennek kapcsán Aniot Dávid, a McDonald’s márka és fogyasztói kapcsolatok vezetője, arról beszélt, hogy hogyan tervezhet egy márka hosszútávú platformot.
„Tervezni mindig könnyű, de az, hogy egy platform platform marad-e, vagy az első kampány után megáll, az mindig az adott hatékonyság függvénye”. A szóban forgó koncepció már bizonyított Amerikában, lényege, hogy mindenkinek van egy mekis kedvence, ez alól a hírességek sem kivételek. Az ezt népszerűsítő idei kampányban pedig nehéz dolga volt a Feat-nek, mert „a gamereknél kritikusabb közeget nemigen találni Magyarországon vagy a világon” - tette hozzá Próbáld Attila. A reklámfilm egy hack volt, amelyben úgy tűnt, mintha a The VR egy videójátékot tesztelne, amiben saját karaktereikkel rátalálnak a McDonald’s kedvenceikre. Mi több, a reklám élő adásként jelent meg a Twitchen.
Milyen arányban kerül képernyőre saját ötletből született műsor és licensztermék? Miért térnek vissza a „retro” tehetségkutatók? Milyen easter eggeket rejtettek el The VR kampányában a gamereknek? Kiderül a Business Lounge legfrissebb adásából.











