Kreatív környezet – interjú a WPI régiós vezetőjével

Progresszívek, gyorsan dolgoznak, hatékonyak a közös munkában – sorol néhány indokot Lisa Kettman-Kervinen, miért is választották új magyar partnerüknek a Mediatort. A WPI európai regionális igazgatója azt is elmondta a Marketing&Media magazinnak adott interjúban, hogy tisztában vannak azzal, hogy Magyarországon a politika nagyon rányomja bélyegét a reklám- és médiapiacra, de bíznak abban, hogy a piac dinamikája felülírja ezt a helyzetet.

 

– A közelmúltban érkezett a hír, hogy a Worldwide Partners Inc. (WPI) visszatér Magyarországra. Korábban miért vonultak ki a piacról?

 

– A partnerünk, akivel korábban együtt dolgoztunk, kilépett a hálózatból 2015-ben, így azóta nem voltunk jelen az országban. Nagyon örültünk, amikor a Mediator megkeresett bennünket, hogy csatlakozna a WPI-hoz, mert szerettünk volna visszatérni erre a piacra. Amikor a céghez kerültem, 2006-ban, már voltak partnereink a régióban, és nagyon gyorsan fejlődtünk Kelet-Európában, szinte minden piacon jelen voltunk. Aztán jött a recesszió 2008-ban, és rendkívül kemény időket éltünk meg, többek között az észt és a lett partnerünk is kiszállt. Azt kell mondjam, a magyar partnerünk még viszonylag sokáig kitartott. Lengyelországban végig megmaradt a jelenlétünk, és nagyon örömteli, hogy a korábbi román partnerünk ismét jelentkezett nálunk, hogy visszatérne a hálózatunkba.

 

– Mi szólt a Mediator mellett?

 

– Nagyszerű, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökségről van szó, több ismert márkával dolgoznak együtt. Emellett nagyon progresszívek, gyorsan dolgoznak, és ahogyan én látom, igen energikusak, valamint hatékonyak abban is, ahogyan más partnerekkel együttműködnek.

 

– Milyen tapasztalatokat szerzett a WPI a régióban?

 

– A térségben lévő összes partnerünk nagyon aktív, és a legtöbben rendkívül kreatívak is. Többek között ezért is tölt el örömmel, hogy Magyarország után a román piacon is van esélyünk újra megjelenni. Ebben a régióban én azt látom, hogy megpróbálnak kicsit máshogy gondolkodni az ügynökségek, máshogy kiszolgálni az ügyfeleket. Ez persze adódik abból is, hogy talán a megbízóknak sincs annyi pénzük, mint az Egyesült Államokban, vagy Nyugat-Európában, éppen ezért más, kreatív módszereket kell találni, hogy elérjék a célközönséget, és én úgy tapasztalom, hogy ezt nagyon kreatívan csinálják az itteni ügynökségek.

 

– Magyarországon a politika erősen befolyásolja a reklám- és médiapiac alakulását. Nem tartanak ettől?

 

– Azt remélem, hogy végül a piac dinamikája, a piaci szabályok felülírják ezt a helyzetet. Tudom, hogy a politika rányomja bélyegét a szektorra, de ez valószínűleg csak átmeneti helyzet.

 

– Milyen előnyei vannak a hálózati modellnek?

 

– A WPI jövőre lesz 80 éves, és a működési modellünket talán úgy lehetne érzékeltetni, hogy olyan, mint egy feje tetejére állított holdingcég. Ahogy említettem, van központunk és vannak regionális vezetőink, mint például én, de mi nem irányítunk hanem abban segítünk, hogy minél gördülékenyebb legyen a kapcsolattartás a partnerügynökségek között, és egyéb háttértámogatási tevékenységet is végzünk. Valamennyi partnernek egyenlő részesedése van a hálózatban – ez a lehetőség nyitott a Mediator számára is –, és az együttműködési lehetőségek révén nagyjából háromezer szakember tudásához és tapasztalatához kap hozzáférést, aki csatlakozik hozzánk.

 

– A közeljövőben milyen trendek határozzák meg a marketingpiacot?

 

– Azt gondolom, hogy a marketing egyre fragmentáltabb lesz. Az ügynökségek nagyon specializáltak, nem jellemző, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtanak. Az ügyfelek egyre inkább a kreativitást keresik, és ez nagyon fontos lesz. Azt látjuk, hogy a big datáról átállunk a small datára, egyre inkább személyre szabott, perszonalizált információra van igény. Emellett a történetmesélés, illetve a márkaépítés is felértékelődik.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.