- Hirdetés -

Kreatívügynökségek vezetői eredményekről és kihívásokról – 2. rész

|

A legnagyobb full service és kreatívügynökségek vezetőit is megkérdeztük arról, hogyan értékelik a számokat és mit várnak a jelen kihívásaitól. Ami látszik, hogy senki nem unatkozik, és ahogy eddig, úgy most is van bőven változás.

 

Felpezsdítette a cég életét

Biró László, Mediator, ügyvezető-tulajdonos

Sikeres év

Mind üzleti, mind szakmai értelemben sikeres volt a Mediator számára. Az új ügynökségi márka és a vadiúj iroda felpezsdítette a cég életét, a fesztiváldíjak és az M-listás helyezésünk szakmai sikerekről árulkodnak, az üzleti eredményünkkel pedig az elhúzódó globális krízis tükrében elégedettek lehetünk.

Egyetlen dolgot tehetünk

Mindezek ellenére még több küzdelmet várok, igaz, a Mediator már számtalan helyzetben bizonyította, hogy ha kell, akkor felvesszük a kesztyűt. A globális gazdaság idei előrejelzései nem sok jót ígérnek, több olyan szektorban, amelyekben az ügyfeleink révén érdekeltek vagyunk, szintén kedvezőtlenek a várakozások, a hirdetők sok esetben kivárnak. Ilyenkor egyetlen dolgot tehetünk: még magasabb minőségben dolgozunk és még hatékonyabb megoldásokat nyújtunk az ügyfeleink számára.

Egyre több MI

Az idei év azért is meghatározó, mert több mint százfős ügynökségként elértük azt a szintet, ahol szabad szemmel is jól látható vállalatként ugyanazt a frissességet és kreativitást nyújtanunk, amely eljuttatott minket idáig. A hatékonyságunk növelése érdekében a munkafolyamatokban egyre több ponton alkalmazzuk az MI-t és az automatizációt, hogy a lényegre, a minőségi alkotómunkára még nagyobb fókusz jusson. Az idén ez a munka tovább folytatódik, és bízom benne, hogy az eddigi befektetéseink meghozzák a gyümölcsüket.

 

Jobb évet várok

Rókusfalvy Gábor, Roxer, ügyvezető igazgató

Múlt

Összességében egy nagyon nehéz, hullámzó éven vagyunk túl. Egy nagyon gyenge első fél év után egy borzasztóan erős második következett, amit nehéz volt kapacitással lekövetni.

Jelen

Az idén már egy kiegyensúlyozottabb, a tavalyinál kiszámíthatóbb és jobb évet várok.

Jövő

A szakképzett, tapasztalt munkaerő továbbra is problémát jelent, nagyon sokan a freelance oldalt választották az alkalmazotti lét helyett. Még mindig nem sikerült minden megnövekedett terhet továbbhárítani az ügyfelek felé, így a jövedelmezőségi szint is rosszabb, mint korábban.

 

Tovább tudtunk erősödni

Hinora Bálint, Positive Adamsky, group managing director

Szervezeti bővülés

Egy nagyon jó és sikeres éven vagyunk túl, amelyet a nemzetközi terjeszkedésünk és a minőségbiztosítási garanciák kidolgozása dominált, több szervezeti és folyamatbeli pontosítással, bővüléssel. Ez a pénzügyi számainkon is látszódik, mert amellett, hogy árbevételben is tudtunk növekedni, az eredményességünk emelkedett a leginkább, ami az értékteremtési fókusz mellett a hatékonyságra is visszavezethető. Az ügynökségi csoportunk erősségében, a stratégiaalkotásban is tovább tudtunk erősödni, 2023-ban rekordmennyiségű anyagot, brandaktivációt adtunk át.

Nagy hajrá

Most, hogy 2024 első fél évét látjuk, már látható az idei esztendő körvonala. Erőteljesen fejlődik a digitális és PR-ügynökségünk, valamint a szektor specifikus egészségiparra szakosodott tagügynökségünk is, és az integrált, kreatív lábunk is szépen tartja magát, de a nagy hajrá még előttünk van.

Nemzetközi terjeszkedés

Mindig kihívás a nagyon beállt és kompetitív magyar piacon ügyfélportfóliót bővíteni, legalábbis azon a szinten, ahol mi vagyunk, mert hozzánk hasonló nagy ügynökségektől lehet elvenni ügyfeleket tendereken. Ezért is dolgozunk gőzerővel a nemzetközi terjeszkedésen, valamint invesztálunk a szakmai fejlődésünkbe. Az idén lesz egy nagy székházmegújulásunk is arculati facelifttel és szervezeti erősítéssel, működésimodell-váltással, de ezekről hírt adunk majd akkor, amikor már túl vagyunk az előkészületeken.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...