- Hirdetés -

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

|

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi eszközökkel támogatnak jótékony célokat, a felmérésben megkérdezettek közel harmada már a kriptót részesíti előnyben. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje a közelmúltban több millió dollárnyi kriptovalutát utalt át a katasztrófa-sújtotta területeken élő felhasználóinak Marokkóban, Líbiában és Törökországban.

1126 ember megkérdezésével végzett nemzetközi felmérést a Binance nemrég arról, hogyan viszonyulnak az emberek a kriptovalutában történő adományozáshoz. A válaszokból az derült ki, hogy a megkérdezettek közel egyharmada (32%) már a virtuális valutát tartja a legalkalmasabbnak arra, hogy pénzügyi segítséget nyújtson a bajbajutottaknak. 43% továbbra is készpénzben, csekken, hitelkártyával adományoz.

Az elsődleges érv a kriptoeszközök mellett az, hogy a blokklánctechnológia átlátható módszert biztosít az átutalására, ezt 37% nevezte meg előnyként. 32% a hatékonyságot, 28% az elszámoltathatóságot emelte ki. A megkérdezettek 71%-a még soha nem használt digitális pénzt adományozásra, 29% viszont már igen. A Binance platformját – összhangban a korábbi válaszokkal – az átláthatóság és az elszámoltathatóság miatt választja az adományozók 27%-a a tranzakcióik lebonyolítására. Sokat nyom a latban emellett a jótékonykodás célja (26%) és hogy milyen látható eredménnyel jár a segítségnyújtás (18%). A támogatási célok között az első helyen a krízishelyzetekben nyújtott humanitárius segítségnyújtás végzett 22%-kal. Szorosan ez után következett az oktatás (20%) és az egészségügy (19%), mint olyan területek, amelyek nagyban segítenek emelni az emberek életminőségét.

A Binance az utóbbi években maga jelentős támogatást nyújtott a háborútól szenvedőknek Ukrajnában. 10 millió dollárt juttatott el eddig gyorsan, olcsón és biztonságosan olyan embereknek, akiknek azonnali segítségre volt szükségük. 5 millió dollárt adományozott a törökországi földrengések károsultjainak. Korábban 5,7 millió dollárral támogatta a COVID-járvány leküzdését célzó erőfeszítéseket.

„A nemrégiben Marokkóban történt földrengés közelében élő Binance-felhasználók 100 dollár értékben kaptak Bitcoint tőlünk, amihez csak a lakcímüket kellett igazolni. A Marokkóban élő összes többi felhasználó is 10 dollárban részesült, így a segítség eddig mintegy 70 ezer embert ért el az országban, teljes összege pedig 3 millió dollárt tett ki. A nemrégiben zajlott, líbiai tragikus következményekkel járó áradások óta a Binance ezen a területen is elérhetővé tette 100 dolláros Bitcoin-adományát felhasználói számára. A 10 dolláros támogatás pedig Líbiában is jár minden aktív Binance-felhasználónak, függetlenül attól, hogy a katasztrófa által érintett körzetben él-e vagy sem. A líbiai segítségnyújtás mértéke eddig 500 ezer dollár, mintegy 13 ezer embert ért el közvetlenül” –mondta Kiril Khomiakov, a Binance kelet-közép-európai régiójának vezetője

Hozzátette, a kriptovalutákat azért is használják előszeretettel a válságövezetekben adományozásra, mert a hagyományos pénzügyi infrastruktúrák összeomlásakor gyakran az egyedüli lehetőséget jelentik pénzek átutalására. Ráadásul a blokklánctechnológiára alapuló tranzakciók nem ismerik az országhatárokat, teljesen átláthatóak, gyorsan lebonyolíthatók és alacsony a költségük.

A Binance Charity egy nyilvános weboldalon gyűjti az adományokat. Az ide beérkező összes pénzt egy hamarosan megnevezendő civilszervezetnek juttatja el, hogy rajtuk keresztül a pénzügyi segítség minél hamarabb célba érjen. Adományozni ezen a felületen BNB, BTC, ETH, USDC, USDT vagy BUSD valutákban lehet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...