- Hirdetés -

Kriptopénzkiadó automatákon dolgoznak a bankok

|

- Hirdetés -

A világcégek egyre gyarapítják digitális szolgáltatásaikat, keresve ügyfeleik kegyeit, akik viszont arra vágynak, hogy minél gyorsabban tudják intézni mindennapos ügyeiket. Szeretnék, hogy mindig a kezük ügyében legyenek azok a dokumentumok, engedélyek, igazolások, amelyekre szükség lehet. „A digitális szolgáltatások terjedésével és kiszélesedésével párhuzamosan az ügyfelek egyre érzékenyebbek arra, hogy személyes adataik a lehető legnagyobb biztonságban legyenek” – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, aki szerint a bankok úttörő szerepet töltenek be a digitális személyazonosítás és adatvédelem terén.

A világon minden nagy cég arra készül, hogy a harmadik generációs internet által kínált új megoldások – köztük a blokklánc-technológia - segítségével újabb és újabb digitális szolgáltatásokat vezessen be, vagy költözzön ilyen új, innovatív platformokra. Van olyan nemzetközi pénzintézet, mely sok világcéghez hasonlóan levédette márkáját a metaverzumban, ahol banki ügyfélteret és kriptopénzkiadó automatákat is kíván üzemeltetni. Ugyanez a bankóriás egyben egy digitális személyazonosító- és tárcamegoldást is kifejleszt, melynek segítségével a felhasználók maguk dönthetnek arról, hogy milyen adatokkal azonosítják magukat egy-egy internetes alkalmazásban, majd később a metaverzumban. Eközben a flamand közjegyzői kamara azon dolgozik, hogy az ingatlanok adásvételekor 24 órán belül megtörténjen az előszerződések közjegyzői okiratba foglalása. A holland közszolgálati műsorszóró egy médiaügynökséggel összefogva olyan adattárcát fejleszt, amely minden korábbinál nagyobb adatbiztonságot garantál a felhasználóknak. A szupervédett adatok egyben személyre szabott és valóban hasznos reklámok célzott eljuttatását is lehetővé teszik.

 

Itt az adat – hol az adat

 

Ahogy gyarapszik a felhasználók kényelmét segítő digitális megoldások száma, úgy növekednek az aggályok is: kinek a kezébe kerülnek, hogyan és mire használják a felhasználók azonosítására szolgáló adatokat. Az internetezők egyre tudatosabbak: nem csak hangzatos válaszokat várnak, hanem garanciákat is arra, hogy adataik nem kerülnek illetéktelen kezekbe. Mindeközben azért azt is szeretnék, ha a különféle internetes megoldásokat, mobilapplikációkat minél egyszerűbben vehessék igénybe – anélkül, hogy rengeteg különféle azonosítót, jelszót és PIN-kódot kellene megjegyezniük. Különösen igaz ez az úgynevezett „decentralizált fizetési megoldások” terén, illetve a metaverzumban.

Az Európai Unió azon dolgozik, hogy a tagállamokban egységes adattárolási és védelmi szabályok alakuljanak ki, az adatokat pedig az Unió bármely tagországában fel lehessen használni. „Eggyel közelebb kerültünk a közös európai digitális személyazonosító rendszerhez, amióta az Európai Bizottság februárban közzétette, hogy a szoftverfejlesztőknek milyen közös szabványokra kell tekintettel lenniük és milyen elvárásoknak kell megfelelniük” – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Készül az európai adattárca

Az uniós állampolgárok és cégek azonosító adatai egységes szabvány szerint kerülnének az EUDI Wallet nevű, fokozottan védett mobilapplikációs adattárcába, amelyek segítségével könnyen be tudnak lépni a különféle internetes szolgáltatásokba, illetve ebben tárolhatják például a gépjárművezetői engedélyüket, a végzettségüket igazoló okleveleik másolatát, vagy akár társadalombiztosítási azonosítószámukat, betegségük kórelőzményét. Németh Balázs szerint az EUDI Wallet próbaverziói akár már 2023 nyarán elérhetőek lesznek. A legtöbb aggály és elvárás azonban az adatok „bombabiztos” védelmével kapcsolatban fogalmazódik meg, mivel a mobiltelefon tulajdonosának minden érzékeny adata elérhetővé válik az okostelefonján keresztül – amit viszont elveszíthet, vagy ellophatnak tőle.

Németh Balázs nem zárja ki, hogy elsőként a mobilbankok válnak majd egyfajta „mindenes” adattárcává, hiszen az ügyfél és a bank közötti bizalmi kapcsolat már kialakult. „Adatbiztonság terén a bankok értelemszerűen élen járnak, hiszen a mobilbanki applikációk terén ügyfeleik érzékeny személyes és pénzügyi adatait őrzik meglehetős biztonságban” – mondja az innovációs szakember. Márpedig az ügyfelek egyre inkább azt igénylik, hogy egyetlen mobilapplikáción keresztül, egyetlen azonosítási folyamattal minél több ügyüket tudják minél kevesebb idő alatt elintézni. Ezért költöztek be előbb a banki tranzakciók, aztán a befektetési, majd immár a biztosítási szolgáltatások is a K&H mobilbankjába. Olyan, mintha a páncélszekrényt költöztetnénk be a telefonunkba, minden pénzügyi adatunkat biztonságban tudhatjuk, bármikor elérhetjük. Különösen amióta Kate, a személyes digitális asszisztens közérthetően segíti a szerteágazó digitális szolgáltatások közötti tájékozódást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...

Felével nőtt az első hat hónapban az e-autók iránti kereslet

Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég elemzéséből. A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....