- Hirdetés -

Krízisálló értéket teremt az ESG

|

- Hirdetés -

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer kialakításának küszöbén állnak, melyet egységesen kell követnie a vállalatoknak.

„Bár a befektetők nagy része számára egyelőre az energiahatékonyság és az épületek tanúsítása a legfontosabb, ezek önmagukban nem garantálják a cégek és az ingatlanok fenntarthatóságát, ha például nincs a széndioxid kibocsátás csökkentésére számszerűsíthető és hatásos cél megfogalmazva” – hívta fel a figyelmet Horváth Áron, a CBRE Fentarthatóságért felelős vezetője. A szakértő szerint egyre többen ismerik fel, hogy a látszatmegoldások helyett mérhetőségre lenne szükség. „A fenntarthatóság a vonzó és néha greenwashing-gyanús beszámolókból eljutott az adatokkal alátámasztott célok és auditált teljesítmény korába, ami a vállalatok, eszközök finanszírozhatóságát is befolyásolhatja” - jelentette ki a szakember, aki arra is emlékeztetett, hogy a jelenlegi állás szerint a klímaváltozás elleni intézkedések megközelítőleg sem fogják elérni a nemzetközi szerződésben is lefektetett 1,5°C fokos maximális felmelegedési célt. Ez pedig áradásokkal és extrém hőhullámokkal is járhat, amelyek súlyos következményei az emberiséget és a gazdaság szereplőit egyaránt érintik.

A fenntarthatósági törekvések mérhetősége a jövőben egyre nagyobb jelentőséggel fog bírni, erre jelenleg a sokak által elfogadott és egyik legkézenfekvőbb megoldást az épületek minősítése jelenti, mind az irodák, mind a logisztikai ingatlanok területén. „Az épületek zöld minősítése továbbra is kiemelten fontos a hazai befektetők és a bérlők számára, de nemzetközileg egyre magasabbak az elvárások, jól mutatja ezt, hogy a régióban a Kitűnő (Excellent) BREEAM minősítésű ingatlanok feltörekvőben vannak (38 százaléka az összes minősítésnek), míg Magyarországon a hasonló minősítésű épületek száma 9 százalékot tesz ki. A magasabb igényszint hozzánk is hamarosan elér” – mondta Horváth Áron.

A panelbeszélgetésekben Kibédi Varga Lóránt, a CBRE ügyvezető igazgatója mellett Báthory Balázs, a Market Építő Zrt. vezérigazgató-helyettese, Szentpály Ágnes a CBRE ingatlanvagyon-kezelési igazgatója és Pascal Steens, az Nhood vezérigazgatója vett részt. A szakértők egyetértettek abban, hogy valós, rendszerszintű változás egyedül a vállalatokon belülről indulva érhető el, amelynek része a teljes értéklánc, azaz a beszállítók és az üzleti partnerek edukálása is. „A cél, hogy az épületek zöld minősítése egy belső igény legyen a vállalatok életében, és ne egy címke, amit külső nyomásra illik megszerezni” – állapították meg a panelbeszélgetésben résztvevők.

„A jelenlegi energiaipari kihívások kapcsán általános tapasztalat, hogy gyakran hiába állnak rendelkezésre adatok az energiafogyasztással kapcsolatban, ezeket az adatokat a legtöbb cég nem tudja megfelelően elemezni és felhasználni az energiahatékonyság növelése érdekében” – mondta Szentpály Ágnes a CBRE ingatlanvagyon-kezelési igazgatója.

A CBRE által a konferenciát megelőző felmérésben1 adott válaszok szerint egyre nagyobb jelentőséget kap a fenntarthatóság, mint az üzleti siker záloga (válaszok 48 százaléka), míg a törvényi megfelelés továbbra is meghatározó, főleg a növekvő elvárások fényében (válaszok 52 százaléka). Ugyanakkor a vállalatok szélesebb körű folyamatainak integrálásában van hova fejlődni, a megkérdezettek 48 százaléka állítja, hogy semmiféle ESG követelményt nem állít beszállítóival szemben és ugyanekkora arányban az ESG átláthatóvá tétele irányába sem tesznek lépéseket.

A beszélgetés kitért az alternatív megújuló energiaforrásokra is. A geotermikus vagy a szélenergia – a szabályozási korlátozások miatt – továbbra is kihasználatlanok maradnak, miközben a fenntarthatósági célok elérésének gyorsítását a szabályozás és engedélyeztetési eljárások nem mindig ösztönzik. A panelbeszélgetésben résztvevők egyetértettek abban, hogy szorosabb együttműködésre van szükség a piaci szereplők és a szabályzók között.

A kerekasztal legfontosabb tanulságaként a résztvevők megállapították, ha 2050-re valóban nulla energiafelhasználású világot szeretnénk, a piaci szereplőknek egységesen, a nemzetközi stratégiát is szem előtt tartva kell haladéktalanul fellépnie.

Ez a törekvés megegyezik a CBRE azon elköteleződésével, hogy a Climate Pledge közösség részeként a párizsi klímaegyezmény által kijelölt célhoz képest tíz évvel korábban, 2040-re érjék el a nettó nulla károsanyag-kibocsátási szintet. Ez az elköteleződés nem csak a CBRE saját működéséből, de a befektetők és a bérlők megbízásából működtetett ingatlanokból származó károsanyag-kibocsátást, valamint az ellátási láncokra vonatkozó közvetett kibocsátásokat is magába foglalja

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....