Tovább bővül a Wallis által külföldön forgalmazott új autók köre, miután a Wallis Automotive Europe (WAE) megállapodott a Ssangyong dél-koreai autómárka forgalmazásáról a cseh- és szlovák piacokon. A WAE által eddig Magyarországon és Romániában forgalmazott márka értékesítése világszerte dinamikusan bővül, miután formavilága megújult az eddig is kiemelkedő technológiai színvonal fenntartása mellett. A WAE a mostani megállapodástól árbevételének 5-10 százalékos bővülését várja, és párhuzamosan dolgozik az általa képviselt márkák további piacokra történő bevezetésén, valamint új márkák megszerzésén. A Wallis tavasszal jelentette be, hogy a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt-ben történő befolyásszerzéssel tőzsdére lép a négytagú autós vállalatcsoportja, melynek a WAE is tagja.
A Wallis Automotive Europe (WAE) az általa képviselt négy autómárka közül ezúttal a Ssanyong-gal fűzte szorosabbra a kapcsolatát: mostantól Csehországban és Szlovákiában is exkluzív importőre az egyik vezető dél-koreai márkának, melyet 2012 óta Magyarország mellett Romániában is forgalmaz. A már több mint 25 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkező WAE ezzel a lépéssel jelentősen erősíti nemzetközi pozícióját.
Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a cseh és a szlovák piac nem ismeretlen a Wallis számára, a Ssangyong piaci bevezetése, az értékesítés felfutása ezért gyorsan haladhat. Ezzel a lépéssel a cég négy, egymással szomszédos országban fogja forgalmazni a márkát, mely az értékesítéshez kapcsolódó működés hatékonyságát is jelentősen javítja, hiszen Budapestről a meglévő kapacitásokkal hasonló méret mellett tudnak immáron több mint kétszer akkora piacot kiszolgálni. A négy ország újautó-piaca dinamikusan bővül: idén várhatóan közel 700 ezer autót helyeznek forgalomba, melyből a csehek és a szlovákok 285 és 100 ezer, a magyarok 145, míg a románok 130 ezer darabbal veszik ki a részüket. A WAE a magyar és román piacon 2018-ban várhatóan 400 Ssangyongot, 2 éven belül a négy piacon együtt pedig 1000-et meghaladó számú autót értékesíthet. Andrew Prest kiemelte, hogy a felfutást követően csak a két új piac 2-3 éven belül 5-10 százalékkal növelheti a WAE árbevételét, melyet a további organikus növekedés és az esetleges újabb országok és márkák megszerzése tovább bővíthet.
A Wallis áprilisban jelentette be, hogy a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt-ben történő befolyásszerzéssel tőzsdére lép négytagú autós vállalatcsoportja, melynek legnagyobb tagja a WAE. A Csoport jelentős növekedést ért el 2017-ben, miután az árbevétel közel a duplájára, 66,3 milliárd forintra ugrott (magyar számviteli törvény alapján, nem konszolidált adat). A kiemelkedő teljesítmény hátterében az áll, hogy 2016 második félévében a WAE (tavaly majdnem az ötszörösére, 36,9 milliárd forintra növelte árbevételét) elnyerte a Jaguar és Land Rover járművek, alkatrészek exkluzív importőri jogát a balkáni régió 7 országában. A négy cég árbevételének 49 százaléka származott külföldről, elsősorban az újonnan megszerzett régióból.
A Ssangyong márka nemcsak globálisan, hanem régiónkban is jelentős növekedésen megy keresztül azután, hogy 2011-ben új tulajdonos, az indiai Mahindra&Mahindra vállalat tulajdonába került, majd a szintén Mahindrához került olasz Pininfarina stúdió kezdte el az új modellek külső- és belső megjelenésének tervezését. A Ssangyong jelenleg a harmadik legnagyobb dél-koreai autógyártó, ami fontos tényező a cseh- és szlovák piacon, ahol a dél-koreai márkák hagyományosan erősek és elfogadottak, mivel a cseheknél a Hyundai, míg a szlovákoknál a Kia rendelkezik helyi gyárral. A 4×4 specialista Ssangyong jelenleg 4 modellt forgalmaz, de a jövő év végéig 2 újabb típus megjelenése várható, így a palettán megtalálható modellek átlagéletkora rendkívül alacsony, mindössze 2 év lesz, mely az értékesítés átlagon felüli növekedését támogathatja.