- Hirdetés -

Külföldön bővít a Wallis

|

- Hirdetés -

Tovább bővül a Wallis által külföldön forgalmazott új autók köre, miután a Wallis Automotive Europe (WAE) megállapodott a Ssangyong dél-koreai autómárka forgalmazásáról a cseh- és szlovák piacokon. A WAE által eddig Magyarországon és Romániában forgalmazott márka értékesítése világszerte dinamikusan bővül, miután formavilága megújult az eddig is kiemelkedő technológiai színvonal fenntartása mellett. A WAE a mostani megállapodástól árbevételének 5-10 százalékos bővülését várja, és párhuzamosan dolgozik az általa képviselt márkák további piacokra történő bevezetésén, valamint új márkák megszerzésén. A Wallis tavasszal jelentette be, hogy a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt-ben történő befolyásszerzéssel tőzsdére lép a négytagú autós vállalatcsoportja, melynek a WAE is tagja.

A Wallis Automotive Europe (WAE) az általa képviselt négy autómárka közül ezúttal a Ssanyong-gal fűzte szorosabbra a kapcsolatát: mostantól Csehországban és Szlovákiában is exkluzív importőre az egyik vezető dél-koreai márkának, melyet 2012 óta Magyarország mellett Romániában is forgalmaz. A már több mint 25 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkező WAE ezzel a lépéssel jelentősen erősíti nemzetközi pozícióját.

Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a cseh és a szlovák piac nem ismeretlen a Wallis számára, a Ssangyong piaci bevezetése, az értékesítés felfutása ezért gyorsan haladhat. Ezzel a lépéssel a cég négy, egymással szomszédos országban fogja forgalmazni a márkát, mely az értékesítéshez kapcsolódó működés hatékonyságát is jelentősen javítja, hiszen Budapestről a meglévő kapacitásokkal hasonló méret mellett tudnak immáron több mint kétszer akkora piacot kiszolgálni. A négy ország újautó-piaca dinamikusan bővül: idén várhatóan közel 700 ezer autót helyeznek forgalomba, melyből a csehek és a szlovákok 285 és 100 ezer, a magyarok 145, míg a románok 130 ezer darabbal veszik ki a részüket. A WAE a magyar és román piacon 2018-ban várhatóan 400 Ssangyongot, 2 éven belül a négy piacon együtt pedig 1000-et meghaladó számú autót értékesíthet. Andrew Prest kiemelte, hogy a felfutást követően csak a két új piac 2-3 éven belül 5-10 százalékkal növelheti a WAE árbevételét, melyet a további organikus növekedés és az esetleges újabb országok és márkák megszerzése tovább bővíthet.

A Wallis áprilisban jelentette be, hogy a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt-ben történő befolyásszerzéssel tőzsdére lép négytagú autós vállalatcsoportja, melynek legnagyobb tagja a WAE. A Csoport jelentős növekedést ért el 2017-ben, miután az árbevétel közel a duplájára, 66,3 milliárd forintra ugrott (magyar számviteli törvény alapján, nem konszolidált adat). A kiemelkedő teljesítmény hátterében az áll, hogy 2016 második félévében a WAE (tavaly majdnem az ötszörösére, 36,9 milliárd forintra növelte árbevételét) elnyerte a Jaguar és Land Rover járművek, alkatrészek exkluzív importőri jogát a balkáni régió 7 országában. A négy cég árbevételének 49 százaléka származott külföldről, elsősorban az újonnan megszerzett régióból.

A Ssangyong márka nemcsak globálisan, hanem régiónkban is jelentős növekedésen megy keresztül azután, hogy 2011-ben új tulajdonos, az indiai Mahindra&Mahindra vállalat tulajdonába került, majd a szintén Mahindrához került olasz Pininfarina stúdió kezdte el az új modellek külső- és belső megjelenésének tervezését. A Ssangyong jelenleg a harmadik legnagyobb dél-koreai autógyártó, ami fontos tényező a cseh- és szlovák piacon, ahol a dél-koreai márkák hagyományosan erősek és elfogadottak, mivel a cseheknél a Hyundai, míg a szlovákoknál a Kia rendelkezik helyi gyárral. A 4×4 specialista Ssangyong jelenleg 4 modellt forgalmaz, de a jövő év végéig 2 újabb típus megjelenése várható, így a palettán megtalálható modellek átlagéletkora rendkívül alacsony, mindössze 2 év lesz, mely az értékesítés átlagon felüli növekedését támogathatja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA