- Hirdetés -

Külföldön is kártyázunk

|

Közel minden második magyar, aki külföldre utazik, magával viszi bankkártyáját és használja is azt – derül ki a Mastercard adataiból. A leggyakrabban a bolti vásárlások során fizetünk kártyával, de az éttermekben is sokszor választjuk a készpénzmentes megoldásokat.

A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett városi szinten reprezentatív kutatást, mely során többek között a külföldi kártyahasználatról is kérdezték a magyarokat. A kutatásban részt vevők 38 százaléka utazott külföldre a 2017 novemberét megelőző 12 hónapban magáncélból. A bankkártyával utazók 65 százaléka szerint fizetéskor és ATM-es pénzfelvétel során egyaránt hasznos lehet a plasztik. Sőt, 46 százalék a készpénz helyett már inkább a bankkártyát viszi magával, hiszen ha kártyával nem is tud fizetni valahol, inkább ATM-ből vesz fel pénzt, mint hogy valutaváltással bajlódjon. A megkérdezettek 28 százaléka ugyan nem használja külföldi utazásai során a bankkártyát, de biztos ami biztos, magával viszi. Így összességében elmondható, hogy a külföldre utazók több mint háromnegyedének zsebében külföldön is ott van a plasztik.

A külföldi kártyahasználattal kapcsolatos ismeretek is javultak a korábbi évekhez képest. A kutatásban résztvevők kétharmada tisztában van az ezzel kapcsolatos lehetőségekkel. A kutatás arra is rámutatott, hogy a kártyahasználati ismeretek szoros összefüggésben vannak a személyes gyakorlati tapasztalattal, tehát aki próbálta már külföldön használni a kártyáját, magabiztosabb ismeretekkel is rendelkezik a témában. Habár azt csak a megkérdezettek egyharmada tudta, hogy a POS terminálok használatának többnyire külföldön sincs használati díja, így nyugodtan fizethetünk bárhol bankkártyával a pihenés során is. A díjmentes belföldi kártyahasználatról ennél jóval többen tudnak, a válaszadók 2/3-a itt már tisztában van ezzel.

A Mastercard kutatásából az is kiderült, hogy hol használjuk legszívesebben a bankkártyánkat. Leggyakrabban (71%) a bolti vásárlások alkalmával kerül elő a plasztik, ideértve az élelmiszerboltokat, a ruházati és egyéb üzleteket is. Az éttermi számlákat is előszeretettel egyenlítjük ki kártyával, a megkérdezettek 65 százaléka utazásai során már így tesz. A szállást továbbra is jellemzően előre fizetjük, de az otthoni foglalások során a megkérdezettek 37 százaléka bankkártyával fizette a költségeket, akár online, akár az utazási irodáknál. A kutatásban részt vevők közel fele (43%) a célországba történő utazáshoz (repülőjegy, vonatjegy, autóbérlés, stb.) is bankkártyáját részesíti előnyben a készpénzzel szemben.

„Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar zsebében van ott a bankkártya akkor is, ha külföldre indul. Kevesebben bajlódnak a pénzváltással és a külföldi valutákkal. A kutatásunk alapján okkal remélhetjük, hogy ez a kedvező trend tovább folytatódik. Fontos számunkra, hogy a kártyabirtokosok több időt töltsenek pihenéssel és felejthetetlen élmények gyűjtésével. Erre pedig továbbra is egyszerű, gyors és kényelmes megoldást jelent a bankkártya, amit külföldön is használhatunk akár egyetlen érintéssel.” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...