- Hirdetés -

Külföldön is terjeszkednek a magyar franchise-cégek

|

- Hirdetés -

Kevésbé érintette a franchise hálózatban működő cégeket a koronavírus miatti válság a Magyar Franchise Szövetség tapasztalatai szerint. Az elmúlt időszakban a magyar franchise cégek korábban nem tapasztalt mértékű külföldi terjeszkedésbe kezdtek.

A koronavírus-járvány számos gazdasági szereplőt negatívan érintett, főként azokban a szektorokban, ahol az üzletek hetekre, hónapokra bezárni kényszerültek. Nehéz helyzetbe került, aki egy ilyen helyzetben csakis önmagára számíthatott, a hirtelen megváltozott körülményekkel egyedül kellett szembenéznie.

„Tapasztalataink azt mutatják, hogy a franchise hálózatban működő cégeket a válság kevésbé érintette, tompította sérelmeiket az összetartás, a biztos háttér, amit ez a rendszer nyújt” – tudtuk meg dr. Mandel Katalintól, az idén 30 éves Magyar Franchise Szövetség főtitkárától.

A gazdasági és üzleti tanácsadó arra is rámutatott, hogy az elmúlt másfél évben a hálózatban bővülést tapasztaltak, különösen az oktatással és az ételházhozszállítással foglalkozó területeken. Az online oktatás térnyerése óriási lehetőségeket nyitott meg azok számára, akik eleve ezen a területen működtek, illetve akik a körülményekre gyorsan reagálva fejlesztéseket végeztek ebben az irányban. A vendéglátóhelyek bezárása, illetve az otthoni munkavégzés elterjedése felpörgette a házhozszállításokat, azon belül az étel házhozszállítást is. A hagyományos ételválaszték mellett egyre több speciális étrendet kínáló cég is megjelent a piacon.

Védőháló a cégek alatt

Egy franchise hálózatban az újonnan alakuló vállalkozás eredményes üzleti koncepciót vesz át, egyéni sikeressége minimális rizikót rejt csak magában. Az elinduláshoz, és azt követően is támogatásra számíthat, a régebb óta működő hálózati tagok tapasztalataik megosztásával is segítik az újonnan belépőket. Időt, energiát és főként erőforrásokat spórolhat az, aki egy már bevezetett, ismert és kedvelt terméket vagy szolgáltatást vesz át, nem „nulláról” kell indítania a vállalkozását.

Ha valaki egy olyan hálózathoz csatlakozik, amelyik több országban is jelen van, nemzetközi szinten is jelentős mennyiségű tudásanyagra tehet szert.

„Mindezen hívogató előnyök mellett óvatosságra inteném azokat, akik késztetést éreznek a franchise felé fordulni, hogy alaposan informálódjanak, mielőtt csatlakoznak egy hálózathoz, hogy az valóban az e, aminek mutatja magát” – hangsúlyozta dr. Mandel Katalin, hozzátéve, hogy a Magyar Franchise Szövetség a hozzá fordulóknak ebben is segítséget nyújt.

Irány a nagyvilág

Az elmúlt időszakban a magyar franchise cégek korábban sosem látott mértékű külföldi terjeszkedésbe kezdtek. „Budapest VII. kerületében már öt éve működik a népszerű Makery étterem, ahol a vendégre bízzák az általa kedvelt étel elkészítését. Első két külföldi egysége nemrégiben nyílt meg Bécsben, illetve Pozsonyban, és a tervek szerint még az idén két további Makery DIY étterem kezdi meg működését európai városokban franchise partnerek bevonásával. De említhetném a gyerekek programozásra oktatásával foglalkozó, egy magyar házaspár által alapított Logiscool-t is, amely már az ötödik kontinensen nyitja meg iskoláját, jelenleg 131 intézménnyel rendelkeznek világszerte, 22 partnerrel együttműködésben” – mondta dr. Mandel Katalin.

A magyar franchise hálózatok térhódításához nagy részben hozzájárul a DIEGO is, amely az elmúlt egy évben három országban – Magyarországon, Szlovákiában és Romániában – összesen 10 egységet nyitott meg. 2020-ban a bevételük 12 százalékkal növekedett 2019-hez képest, 2021-ben pedig 17 százalékos növekedést várnak az előző évhez viszonyítva.

A Magyar Franchise Szövetség 1991-ben alakult a franchise vállalkozói közösség érdekképviseleti szervezeteként. A Szövetség szervezi és összefogja a franchise vállalkozási formában tevékenykedő vállalkozásokat, képviseli az érdekeiket és támogatja a nemzetközi gazdasági kapcsolatok fejlesztését.

„Szövetségünk jelenleg 70 tagot számlál, folyamatosan bővül a tagságunk. Tagjaink között megtalálhatóak az induló hálózatoktól kezdve a legsikeresebb franchise rendszerek hazánkban, például Duna House, Otthon Centrum, BENU Gyógyszertár, COOP, DIEGO, Oázis Kertészet, Herbária, Fornetti, Alma Gyógyszertárak, BioHair, Borháló, Alpha Zoo, BÁV stb. A hozzánk csatlakozóknak szigorú etikai normáknak és jogi elvárásoknak kell megfelelniük. A hálózatok tagjai készséggel osztják meg egymással a birtokukban lévő tudást, számukra különböző rendezvények szervezésével folyamatos keretet biztosítunk a tapasztalatcserére. Ez igen értékes egy induló vállalkozás számára, hiszen szakterületén a legnagyobbaktól tanulhat” – emelte ki a gazdasági és üzleti tanácsadó.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...