- Hirdetés -

Különkiadással ünnepel a MINI márka

|

A MINI a Cooper családdal megkötött együttműködése hatvanadik évfordulóját ünnepli. Az utakon átélhető maximális vezetési élmény és a legendás motorsport-sikerek iránti közös szenvedélynek ezúttal egy 740 darabos limitált széria állít emléket a MINI Cooper, a MINI Cooper S és a MINI John Cooper Works modellek palettáján.

A 98 évvel ezelőtt született John Cooper neve mára nemcsak a Formula-1 kimagasló sikereivel, de a MINI márka legendásan sportos szellemiségével is összeforrt. John Cooper hatvan esztendővel ezelőtt fektette le a klasszikus Mini motorsport-sikereinek alapját, amellyel a MINI és a Cooper család közötti páratlan, mind a mai napig tartó együttműködés is kezdetét vette. A maximális vezetési élmény iránti közös szenvedély először az 1961 szeptemberében bemutatott első Mini Cooper modellben öltött testet, a több évtizedes hagyományt pedig az aktuális MINI portfólió végtelenül sportos MINI John Cooper Works modelljei viszik tovább.

A rendhagyó együttműködés hatvanadik évfordulóját a brit prémiumgyártó a háromajtós MINI különkiadásával ünnepli, a történelembe való visszatekintést forradalmi csúcstechnológiával egyesítve. A MINI Anniversary Edition egy jubileumi főhajtás a 2000-ben eltávozott John Cooper szellemisége előtt. A nevével fémjelzett, maximális vezetési élmény megtestesülése a prémium kisautó-szegmensben.

A MINI azon rajongói számára, akik szenvedéllyel éltetik a márka sportos történelmét és egyként osztoznak a John Cooper nevével fémjelzett értékekben, a MINI Anniversary Edition különkiadás exkluzív kiegészítőkkel és felszereltségi opciókkal kínál vonzó alternatívát. A mindössze 740 darabos limitált széria a háromajtós MINI Cooper, a háromajtós MINI Cooper S és a MINI John Cooper Works modellek palettáján válik elérhetővé. A 740 darab arra a 74-es rajtszámra utal, amelyet a klasszikus Mini Cooper az első sikeres versenypálya-szereplésekor viselt.

John Cooper az 1950-es években, középmotoros sportautóival vívta ki magának a motorsport úttörőjének járó elismerést, amellyel forradalmasította a Formula-1 világát. Azóta is alkalmazott alapötlete, amely szerint a motort nem a pilóta elé, hanem mögé kell beépíteni, 1959-ben és 1960-ban is világbajnoki címhez segítette a Formula-1 Cooper versenyautóiban induló Jack Brabham-et. Szokatlan járműépítési megoldásaival John Cooper hasonlóképpen gondolkodott, mint barátja és társtervezője, Alec Issigonis, aki a klasszikus Minivel forradalmasította a kisautók szegmensét.

John Cooper első ránézésre felismerte a kompakt négyülésesben rejlő sportos potenciált és azon nyomban egy sportos kisszéria gyártását kezdeményezte, nagyobb fékrendszerrel és 34 lóerőről 55 lóerőre növelt maximális teljesítménnyel. Így született meg a hatalmas sikernek örvendő, első Mini Cooper, a Cooper márka és a vörös körbe foglalt név pedig mára legendává vált. Két évvel később a még erősebb Mini Cooper S is bemutatkozott, lefektetve a Monte Carlo Ralin aratott 1964-es, 1965-ös és 1967-es abszolút győzelmek alapját.

Ezt követően a Mini sorozatgyártásban kínált modelljeihez elérhető John Cooper teljesítménynövelő csomagok is egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek. És mielőtt 2001-ben bemutatkozott az első modern MINI, a John Cooper Works márkanév is megszületett, amelynek égisze alatt a Formula-1 csapatfőnökének fia, John Michael „Mike” Cooper folytatta az együttműködést a MINI-vel.

2008 óta a John Cooper Works modellek a brit prémiumgyártó aktuális portfóliójának csúcsán trónolnak – ma már 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és motorsportos szaktudással megtervezett futómű-technológiával. A MINI és a John Cooper Works páratlan együttműködését az elmúlt másfél évtizedben a Dakar Ralin aratott hat abszolút győzelem koronázta meg. A legújabb modellgeneráció kifejlesztésében Charlie Cooper versenyautó-pilótaként és márkanagykövetként is közreműködött, tovább folytatva a családja és a MINI között megkötött együttműködést.

A jubileumi különkiadás karosszériáján és utasterében egymás után fedezhetők fel a MINI és a Cooper család közös történelmének elegáns részletei. Tekintve, hogy a John Cooper tervezte első versenyautók sajátjai a zöld karosszériafényezések és a fehér kiegészítők voltak, a MINI Anniversary Edition is British Racing Green metál karosszériafényezési árnyalatban pompázik. Alternatívaként a Midnight Black metál karosszériafényezési lehetőség, a MINI John Cooper Works modellhez pedig a Rebel Green árnyalat is elérhető. Mindegyikhez fehér tető, külső visszapillantó-házak, kilincsek és fényszóró-keretek társulnak. A többi karosszéria-kiegészítő magasfényű Piano Black színt visel.

A külső jegyeket a motorháztetőn vörös szegélybe foglalt fehér versenycsíkok, a motorháztetőn és az ajtókon pedig – a motorsport-karrier első lépésének emlékeként – a 74-es rajtszám nyomatékosítja, amellyel a klasszikus Mini Cooper megszerezte első versenypályás győzelmét.

A MINI Anniversary Edition a MINI John Cooper Works felszereltségi csomag tételeit olyan exkluzív kiegészítőkkel egyesíti, amelyek még tovább erősítik a modell sportos karakterét és történelmi gyökereit. Az adaptív futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítóit például 18” méretű, Circuit Spoke küllő-dizájnú, kéttónusú MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Eközben a küszöbléceket, az oldalsó irányjelző-paneleket, a C-oszlopokat és a Nappa bőrözött sportkormány központi küllőjét „COOPER” felirat díszíti.

A limitált széria utastéri felszereltségét Carbon Black árnyalatú Dinamica / bőrözött MINI John Cooper Works sportülések, antracit-árnyalatú tetőkárpit, rozsdamentes acélból készült pedálsor és magasfényű Piano Black dekorbetétek színesítik. Az eredeti John Cooper logót ölelő vörös kör a csomagtérajtón és az utastér utasoldali felületein is visszaköszön.

Az utastér vezetőoldali felületei John, Mike és Charlie Cooper kézjegyeit viselik. A különkiadás exkluzivitását a vezetőoldali ajtó kerete hangsúlyozza, amelyen John Cooper aláírása mellett a „1 of 740” felirat és a „60 YEARS OF MINI COOPER – THE UNEXPECTED UNDERDOG” szavak olvashatók.

A MINI Anniversary Edition exkluzív, sportos kisugárzását az eredeti MINI tartozékok utólagosan felszerelhető opciói fokozhatják tovább. A karosszéria fekete és fehér kiegészítőivel a Piano Black árnyalatú övvonal alkothat vonzó kontrasztot. A további opciók között a MINI Sport tetőantenna és a szénszálból készült kipufogóvégek is megtalálhatók. A MINI John Cooper Works modell különkiadásához lyuggatott, mart MINI John Cooper Works féktárcsák is elérhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...