- Hirdetés -

Különkiadással ünnepel a MINI márka

|

- Hirdetés -

A MINI a Cooper családdal megkötött együttműködése hatvanadik évfordulóját ünnepli. Az utakon átélhető maximális vezetési élmény és a legendás motorsport-sikerek iránti közös szenvedélynek ezúttal egy 740 darabos limitált széria állít emléket a MINI Cooper, a MINI Cooper S és a MINI John Cooper Works modellek palettáján.

A 98 évvel ezelőtt született John Cooper neve mára nemcsak a Formula-1 kimagasló sikereivel, de a MINI márka legendásan sportos szellemiségével is összeforrt. John Cooper hatvan esztendővel ezelőtt fektette le a klasszikus Mini motorsport-sikereinek alapját, amellyel a MINI és a Cooper család közötti páratlan, mind a mai napig tartó együttműködés is kezdetét vette. A maximális vezetési élmény iránti közös szenvedély először az 1961 szeptemberében bemutatott első Mini Cooper modellben öltött testet, a több évtizedes hagyományt pedig az aktuális MINI portfólió végtelenül sportos MINI John Cooper Works modelljei viszik tovább.

A rendhagyó együttműködés hatvanadik évfordulóját a brit prémiumgyártó a háromajtós MINI különkiadásával ünnepli, a történelembe való visszatekintést forradalmi csúcstechnológiával egyesítve. A MINI Anniversary Edition egy jubileumi főhajtás a 2000-ben eltávozott John Cooper szellemisége előtt. A nevével fémjelzett, maximális vezetési élmény megtestesülése a prémium kisautó-szegmensben.

A MINI azon rajongói számára, akik szenvedéllyel éltetik a márka sportos történelmét és egyként osztoznak a John Cooper nevével fémjelzett értékekben, a MINI Anniversary Edition különkiadás exkluzív kiegészítőkkel és felszereltségi opciókkal kínál vonzó alternatívát. A mindössze 740 darabos limitált széria a háromajtós MINI Cooper, a háromajtós MINI Cooper S és a MINI John Cooper Works modellek palettáján válik elérhetővé. A 740 darab arra a 74-es rajtszámra utal, amelyet a klasszikus Mini Cooper az első sikeres versenypálya-szereplésekor viselt.

John Cooper az 1950-es években, középmotoros sportautóival vívta ki magának a motorsport úttörőjének járó elismerést, amellyel forradalmasította a Formula-1 világát. Azóta is alkalmazott alapötlete, amely szerint a motort nem a pilóta elé, hanem mögé kell beépíteni, 1959-ben és 1960-ban is világbajnoki címhez segítette a Formula-1 Cooper versenyautóiban induló Jack Brabham-et. Szokatlan járműépítési megoldásaival John Cooper hasonlóképpen gondolkodott, mint barátja és társtervezője, Alec Issigonis, aki a klasszikus Minivel forradalmasította a kisautók szegmensét.

John Cooper első ránézésre felismerte a kompakt négyülésesben rejlő sportos potenciált és azon nyomban egy sportos kisszéria gyártását kezdeményezte, nagyobb fékrendszerrel és 34 lóerőről 55 lóerőre növelt maximális teljesítménnyel. Így született meg a hatalmas sikernek örvendő, első Mini Cooper, a Cooper márka és a vörös körbe foglalt név pedig mára legendává vált. Két évvel később a még erősebb Mini Cooper S is bemutatkozott, lefektetve a Monte Carlo Ralin aratott 1964-es, 1965-ös és 1967-es abszolút győzelmek alapját.

Ezt követően a Mini sorozatgyártásban kínált modelljeihez elérhető John Cooper teljesítménynövelő csomagok is egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek. És mielőtt 2001-ben bemutatkozott az első modern MINI, a John Cooper Works márkanév is megszületett, amelynek égisze alatt a Formula-1 csapatfőnökének fia, John Michael „Mike” Cooper folytatta az együttműködést a MINI-vel.

2008 óta a John Cooper Works modellek a brit prémiumgyártó aktuális portfóliójának csúcsán trónolnak – ma már 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és motorsportos szaktudással megtervezett futómű-technológiával. A MINI és a John Cooper Works páratlan együttműködését az elmúlt másfél évtizedben a Dakar Ralin aratott hat abszolút győzelem koronázta meg. A legújabb modellgeneráció kifejlesztésében Charlie Cooper versenyautó-pilótaként és márkanagykövetként is közreműködött, tovább folytatva a családja és a MINI között megkötött együttműködést.

A jubileumi különkiadás karosszériáján és utasterében egymás után fedezhetők fel a MINI és a Cooper család közös történelmének elegáns részletei. Tekintve, hogy a John Cooper tervezte első versenyautók sajátjai a zöld karosszériafényezések és a fehér kiegészítők voltak, a MINI Anniversary Edition is British Racing Green metál karosszériafényezési árnyalatban pompázik. Alternatívaként a Midnight Black metál karosszériafényezési lehetőség, a MINI John Cooper Works modellhez pedig a Rebel Green árnyalat is elérhető. Mindegyikhez fehér tető, külső visszapillantó-házak, kilincsek és fényszóró-keretek társulnak. A többi karosszéria-kiegészítő magasfényű Piano Black színt visel.

A külső jegyeket a motorháztetőn vörös szegélybe foglalt fehér versenycsíkok, a motorháztetőn és az ajtókon pedig – a motorsport-karrier első lépésének emlékeként – a 74-es rajtszám nyomatékosítja, amellyel a klasszikus Mini Cooper megszerezte első versenypályás győzelmét.

A MINI Anniversary Edition a MINI John Cooper Works felszereltségi csomag tételeit olyan exkluzív kiegészítőkkel egyesíti, amelyek még tovább erősítik a modell sportos karakterét és történelmi gyökereit. Az adaptív futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítóit például 18” méretű, Circuit Spoke küllő-dizájnú, kéttónusú MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Eközben a küszöbléceket, az oldalsó irányjelző-paneleket, a C-oszlopokat és a Nappa bőrözött sportkormány központi küllőjét „COOPER” felirat díszíti.

A limitált széria utastéri felszereltségét Carbon Black árnyalatú Dinamica / bőrözött MINI John Cooper Works sportülések, antracit-árnyalatú tetőkárpit, rozsdamentes acélból készült pedálsor és magasfényű Piano Black dekorbetétek színesítik. Az eredeti John Cooper logót ölelő vörös kör a csomagtérajtón és az utastér utasoldali felületein is visszaköszön.

Az utastér vezetőoldali felületei John, Mike és Charlie Cooper kézjegyeit viselik. A különkiadás exkluzivitását a vezetőoldali ajtó kerete hangsúlyozza, amelyen John Cooper aláírása mellett a „1 of 740” felirat és a „60 YEARS OF MINI COOPER – THE UNEXPECTED UNDERDOG” szavak olvashatók.

A MINI Anniversary Edition exkluzív, sportos kisugárzását az eredeti MINI tartozékok utólagosan felszerelhető opciói fokozhatják tovább. A karosszéria fekete és fehér kiegészítőivel a Piano Black árnyalatú övvonal alkothat vonzó kontrasztot. A további opciók között a MINI Sport tetőantenna és a szénszálból készült kipufogóvégek is megtalálhatók. A MINI John Cooper Works modell különkiadásához lyuggatott, mart MINI John Cooper Works féktárcsák is elérhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...

Felével nőtt az első hat hónapban az e-autók iránti kereslet

Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég elemzéséből. A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....