- Hirdetés -

Különleges BMW-k a Bálnában

|

- Hirdetés -

Néhány napra idén is Budapest válik Európa egyik legvonzóbb kortárs képzőművészeti találkozóhelyévé: az Art Market Budapest 2022 vásáron október 6-9. között négy kontinens közel 30 országából érkező 116 kiállító és több mint 500 művész alkotása várja a közönséget négy emeleten és mintegy 8000 négyzetméteren a Bálna Budapest épületében. A seregszemlén a BMW Group Magyarország kiemelt partnerként igazi exkluzív kulturális élményt hoz el a BMW 8 X Jeff Koons, egy szlovén művész által megálmodott BMW iX, valamint az új művészeti irányként definiált Forwardizmus első ikonja, az új elektromos luxuslimuzin, a BMW i7 modellek által.

Az elmúlt években a nemzetközi művészeti vásárok mezőnyét jelentősen átrendezték a pandémia okozta nehézségek, a mindkét évben sikerrel megrendezett Art Market Budapest azonban ennek ellenére tovább erősítette nemzetközi pozícióját. Az idén 12. alkalommal megnyíló vásárral szembeni nemzetközi szakmai bizalom és a hazai művészeti piac stabilitása egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy minden korábbinál nagyobb számú és a járvány előtti területi igényeket messze meghaladó kiállítói jelentkezés érkezett az idei évben az Art Market Budapesthez, ami minden eddiginél magasabb színvonalú és szélesebb válogatásra adott lehetőséget a vásár galériatulajdonosokból álló nemzetközi szakmai testülete számára.

A művészeti seregszemle számtalan kísérőprogramja között a Bálna Budapest ad otthont Art Photo Budapest néven Közép- és Kelet-Európa egyetlen nemzetközi fotóművészeti vásárának, az Inside Art nemzetközi művészeti konferenciának, illetve a 360 Design Budapest design kiállításnak is. Az Art Market Budapest díszvendége 2022-ben Szerbia, Maja Gojković szerb miniszterelnök-helyettes, Kulturális és Tájékoztatási Miniszter védnökségével MOST.SERBIA címen a vásáron résztvevő tucatnyi kiállító mellett külső helyszíneken létrejövő kiállításokkal és eseményekkel kiegészített művészeti fesztivál jön létre. Az Art Market Budapest továbbra is a hazai és nemzetközi művészeti élet meghatározó szereplőit és legfrissebb alkotásait felvonultató Liszt Ünnep Nemzetközi Kulturális Fesztivál partnere, a fesztivál kiemelt nemzetközi képzőművészeti elemeként jelentősen hozzájárul Budapest kulturális turisztikai vonzerejéhez.

Közép- és Kelet-Európa vezető művészeti vásárának kiemelt partnere a kultúra támogatásában félévszázados múltra visszatekintő BMW hazai képviselete, a BMW Group Magyarország. A modern és kortárs művészet, a klasszikus zene, a jazz és a hangzás, valamint az építészet és a formatervezés területein útnak indított több mint száz kezdeményezésével a BMW a nemzetközi kulturális élet meghatározó szereplője.

„A BMW Group Magyarország mindig is kereste és keresi azokat a kulturális együttműködési területeket, melyek illeszkednek a vállalat globális törekvései közé, így nagy örömmel járulunk hozzá kiemelt támogatóként az Art Market Budapest 2022 megvalósulásához. Igyekeztünk olyan különlegességekkel készülni, melyek nem csak az autórajongók, hanem a művészet iránt érdeklődők figyelmét is felkelti. Remélem, hogy a kiállított modellek a magyar közönség tetszését is elnyerik, ezáltal hozzájárulhatunk az Art Market Budapest sikeréhez” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

BMW 8 X Jeff Koons

A BMW immár több mint egy évtizede ápol szoros kapcsolatot az attraktív popkultúra meghatározó ikonjával, Jeff Koons-szal, aki idén a BMW M850i xDrive Gran Coupé műszaki alapjaira készített el egy mindössze 99 példányban napvilágot látó, rendkívül limitált szériát. A 2022 februári Frieze Los Angeles művészeti kiállítás színpadán a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás a BMW modelltörténetének eddigi legrészletesebben kidolgozott műalkotásaként ünnepelte világpremierjét. Bemutatását követően a modell többek között a 16-ik Istanbul Contemporary, a Paris Photo, a Goodwood Festival of Speed, az Art Dubai, a West Bund Art & Design Fair Shanghai és az Art Basel Hong Kong színpadán is feltűnt, ahogy az Art Market Budapest művészeti kiállításon is reflektorfénybe kerül.

„A BMW 8-as sorozatra megalkotott különkiadásom álmaim autója! A végeredmény egyszerre lett sportos, feltűnő, minimalista és részletekbe menően kidolgozott. Az autón futó vonalak és csíkok egyre nagyobbak és vastagabbak lesznek, ahogy haladunk a motorháztetőtől a csomagtérajtó felé, ez pedig már álló helyzetben is a haladás érzését kelti, akárcsak a „POP!” maszkolás és a szélörvény. A kék árnyalat az űr végtelen tágasságát idézi. A kérdés az, hogy miként viszonyulunk egymáshoz és mennyire vagyunk tudatosak azokkal, akik és amik korul vesznek minket. Vezetője és utasai számára ez az autó az élmény legmagasabb fokát testesíti meg. Az én autómnak ezt kell kínálnia” – fogalmazott Jeff Koons a különkiadás idén februári világpremierje kapcsán.

A BMW i7 és a Forwardizmus

A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével a vezetési élmény és a személyes mobilitás új korszakát hozta el a luxuskategóriában. Az autóipari mérföldkő bevezető kampányán a BMW Group a világhírű brit divatfényképésszel és művésszel, Nick Knight-tal dolgozott együtt. „A BMW i7 a legmagasabb szintű mérnöki munka megtestesülése, így az volt a célunk, hogy a modellt egy nemzetközileg elismert művész valódi műalkotásként fényképezze le és állítsa színpadra. A Nick Knight-tal való rendkívüli együttműködésünk mindannyiunk számára inspiráló volt. Eddig még egyetlen BMW modellt sem állítottunk reflektorfénybe ennyire művészi és ennyire progresszív stílusban” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója az Art Market Budapest seregszemlén is megtekinthető munka kapcsán.

A BMW i7 a Forwardizmus művészetét testesíti meg. A Forwardizmus, mint irányzat a jövő idő előtti meglátásában és megtapasztalásában rejlő örömöt jelenti. E merőben új kifejezés koncepciója, hogy folyamatosan megkérdőjelezzük és vitatjuk a megszokott konvenciókat, hogy ezáltal a lehető legjobb élményeket éljük át és egy jobb jövőt teremtsünk. Nick Knight munkájának végeredménye egy kiváltképp kifejező, érzéki és esztétikailag megragadó, innovatív fotósorozat, amely a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A fényképek és videók olyanok, mintha fénnyel lennének megfestve, a nézőt az új lehetőségek és érzelmek színes világa felé kalauzolva.

BMW RE:DESIGN iX

A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségének 50. évfordulója alkalmából a BMW Szlovénia fiatal művészeknek kínálta fel a lehetőséget arra, hogy művészi értelemben újragondolják a hosszútávon fenntartható technológiai zászlóshajó karosszériafényezését. A fenntarthatóság, a művészetek és a mobilitás közötti párhuzam leginkább kifejező értelmezését – melyet az Art Market Budapest 2022 látogatói is megtapasztalhatnak –, Urban Klinkon, a ljubljanai Képzőművészeti és Formatervezési Akadémia mesterszakos hallgatója készítette el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Új erőre kapott az ingatlanpiac

2023 májusában, országosan 10.187 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 48 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.Az átmeneti, tavaszi enyhülés után újra erőre kapott a hazai ingatlanpiac. 2023...

Erre is jobban figyelnek a nők

A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak...

Felpöröghetnek a házhoz szállító éttermek

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte,...

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....