- Hirdetés -

Különleges étterem nyílt Budapesten

|

Az este’r partners belsőépítészeti koncepciója alapján valósult meg a Mol Campus egyik új étterme, az irodaház földszintjén működő Zazie Bistro & Bar. Igazi áramlásélményben lehet részünk a terekben, a természet nemcsak a nagy üvegfelületeken, de az enteriőrben is beköszön. A kényelmes lounge-részen kis öblökben pihenhetünk, az ételeket pedig menő éttermi bokszokban fogyaszthatjuk el.

Funkcionális szempontból az volt a cél, hogy egy olyan bisztró jöjjön létre, ahol az itt, az épületben dolgozók és a kívülről érkezők egyaránt otthonosan érzik magukat és reggeltől estig bármikor betérhetnek egy reggelire, ebédre, üzleti vacsorára vagy akár egy munka utáni, lazító koktélra is.

Budapesten sehol máshol nincs étterem, ahol ilyen Duna-élménye lehet a vendégnek

Budapesten kifejezetten kevés az olyan éttermi tér, ahol egy hosszú ebéd vagy egy esti program alatt a folyópart közelében ülhetünk. A Mol Campus ráadásul különleges adottságokkal bír: míg a londoni Foster+Partners által tervezett, modern magasházban a kortárs építészet a közegünk, az épületből a budai folyópart egykori gyárépületeire láthatunk rá, a Lágymányosi-öböl folytatásában. A modern üvegfelületekhez, a lenyűgöző látványhoz és a távolban kirajzolódó régi ipari negyedhez szép természeti adottságok járnak: szélben táncoló pampafüvek, zöld folyópart és napsütés.

A belsőépítész csapat tehát erre a – máshol hiányzó – budapesti Duna-élményre épített. A tervezés egyik alapgondolata az volt, hogy az urbánus, modern adottságokat, melyek az épületből és környezetéből erednek, párba lehet állítani a természettel, hogy ebből egy meghitt, hívogató, könnyed enteriőrt alakítsanak ki, ahol a munkanapok rutinjából kiszakadva kikapcsolódhat a látogató.

A Zazie-ban a design-élmény hömpölyög. A folyó vizén ringat. Megérkezünk.

„Az éttermi enteriőr tervezésekor az inspirációnkat a dunai evezés adta: az az élmény, amikor megnyugtató lassúsággal áramlik alattad a folyó, be-beevezel a nádasba és mindenhol új, kis világok nyílnak meg. Ezt szerettük volna lefordítani a design nyelvére egy olyan térrel, amely megnyugvást ad, komfortot sugall, mégis felpezsdít, attól függően, hogy melyik napszakban érkezel” – mondja Radnóczy Eszter belsőépítész, vezető tervező.

Belépéskor a kávézó részen szó szerint körbeölelhetünk egy fát: itt akkor foglaljunk helyet, ha laptopról dolgoznánk, vagy csak egy munkahelyi meetingre ültünk be, amelynek élményét kávé és péksütemények fokozzák. Ennek a térnek fontos eleme egy nagy, rusztikus asztal is, ami mellett napközben nyugodtan lehet tartani egy kötetlenebb meetinget, munka után pedig körbe lehet ülni a kollégákkal és meginni egy koktélt.

Valamivel beljebb, az étterem öblében különleges lounge-zóna fogad minket: kényelmes kanapék, fonott lámpák, természetközeli színek és anyaghasználat.

„Egy étterem akkor jó, ha a vendég bárhol leül egy székre, úgy érzi, hogy az övé a legjobb hely. A Zazie-ban nagy és viszonylag szabálytalan térről van szó, ezt nem volt könnyű megvalósítani. Az egyes funkciók mentén haladva, egységes hangulatú, de változatos megoldásokat választottunk. Minden szögből más élményt kap, aki ide bejön, de a látvány mindenhonnan lenyűgöző” – meséli Radnóczy Eszter belsőépítész, vezető tervező.

A bisztróba a belső, íves falat követve jutunk el, ahol a közösségi és az intim terek váltják egymást. A szigetszerű, zárt, kerek asztalok bensőséges hangulatát fonott lámpaernyők adják. A külső, döntött üvegfal mentén haladva szellősebb asztalsorok következnek. Középen húzódik az ún. szaletli – ezek szintén bensőségesebb hangulatú, zártabb, 4 férőhelyes boxok. A tér belső oldalán, a szaletli mögé pedig egy dobogó került, hogy a vendégek onnan is kilássanak az öbölre.

Kényszermegoldásból az étterem meghatározó designeleme

A külső üveges héjjal párhuzamosan hullámzó teljes belső falat – amely egyben az étterem konyhai részét is elválasztja a vendégtértől – egy nagyon különleges áttört anyag, a Mutina által gyártott égetett rácsos dísztéglája alkotja. A hatást fokozza, hogy a nagy, áramló, íves fal felett a mennyezeten, lebegő textilek hullámoznak.

„Tervezői kihívás volt, hogy eltakarjuk a konyhát az étterem arculatához illeszkedő felülettel. Így esett a választásunk erre a különleges, agyagból készült, áttört téglaburkolatra, mely egy meghatározó design elemévé vált az étteremnek, hiszen végighúzódik a teljes belső falfelületen. Az étterem hátsó falára azért került tükör, hogy a tágasság és végtelenség érzete megmaradjon” – mesél a kihívásokról Radnóczy Eszter belsőépítész, vezető tervező.

Egyedi minták, kisszériás darabok, különleges elemek

A padlóburkolat megfogalmazása is az evezős élményre erősít rá, amikor egy nagy léptékű terrazzo burkolatba beleáramlik a sok apró körből álló vöröses körmozaik és vezeti végig a vendéget a leghátsó sarokig. Ezt az áramlást leképezi az egyedi mintával készített, a habzó folyót idéző színes szőnyeg is, amelyet az este’r partners tervei alapján valósított meg az olasz Radici gyár. Ebbe az egységes és mégis sokszínű anyagváltásba harap bele a mosott fát szimbolizáló trópusi padlóburkolat, mely a Lágymányosi-öblöt idézi.

Az éttermi részen egyedi tervezésű kárpit vezeti a szemet, amelyet a piacvezető olasz textilgyár, a Flukso anyagaira készített saját tervezésű mintával képzelt el az este’r partners. A mozgalmas mintát rózsaszínes-barackos tónusok ellensúlyozzák, az oszlopokat alul párnaszerű, puha burkolat fedi.

„A természetesség és a fenntarthatóság vezérfonala mentén haladtunk. A padlóburkolat is szándékosan mosott, kicsit fa hatású. Ezért kerültek fonott fa „kosarak” a bejáratnál található négy asztal fölé – olyanok, mint négy buborék, mely elkülöníti a bejárati részt az étterem belső tereitől. Ezeket egyedileg, nekünk gyártották. Összességében jellemző, hogy sok az egyedi gyártású elem, melyeket hazai cégek kiviteleztek, ahogy az asztalos- vagy a lakatosmunkát is. A különálló asztalokat és székeket különböző gyártóktól vásároltuk, de ezek is kisszériás darabok” – zárja gondolatait a belsőépítész, vezető tervező Radnóczy Eszter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...