- Hirdetés -

Különleges filmsorozattal jelentkezik a Nat Geo

|

A varsói felkelés kitörésének 80. évfordulója alkalmából a National Geographic csatorna a Varsói Felkelés Múzeumával együttműködve három rövidfilmet készített, amelyeket 2024. augusztus 1-jén láthatnak először a nézők. Az archív források és a történészek tudása lehetővé tette, hogy a 80 évvel ezelőtti események innovatív módon jelenjenek meg a képernyőn. Számos érdekesség most először lát napvilágot.

1939 szeptemberében a hitleri német csapatok a szovjetekkel szövetségben lerohanták Lengyelországot és felosztották azt egymás között. A németek oldalán Magyarország 1941-ben lépett be a háborúba. Idő közben a lengyelek létrehozták a Honi Hadsereget, valamint egy emigráns kormányt a németek és az oroszok ellen. 1944 júliusában döntöttek a varsói felkelés kirobbantásáról, hogy visszafoglalják fővárosukat még azelőtt, hogy az teljesen a Vörös Hadsereg uralma alá kerülne.

A magyarok bár a németek oldalán vettek részt a háborúban, a két ország közti barátság miatt nem váltak a lengyelek ellenségévé, sőt, kifejezetten tartózkodtak attól, hogy a varsói felkelés leverésében részt vegyenek és visszautasították az erre vonatkozó német parancsokat. A nyugati szövetségesek hatékony segítsége nélkül azonban a lengyelek nem tudták legyőzni az őket megszálló csapatokat, így a Honi Hadsereg katonái több mint két hónapig küzdöttek hősiesen, mielőtt 1944 októberében megadták magukat.

Filmsorozat a 80. évforduló alkalmából

„A varsói felkelés” (Warsaw Uprising) sorozat három rövidfilmje más-más szempontból dolgozza fel a témát, hogy a történelmi eseményt kellően hitelesen ábrázolja, ugyanakkor innovatív módon adja át a történelmet az új generációknak. Az alkotók célja az volt, hogy a felkelést tanulságos, magával ragadó és érzelmekkel teli módon mutassák be. Minden animációt valósághű hangeffektekkel gazdagítottak. Az első epizód a varsói felkelés kitörésének pillanatát örökíti meg, a második az ebben részt vevő nőkről szól, a harmadik pedig a harcokhoz csatlakozó külföldiek történetét meséli el. Számunkra azért is különösen érdekes a sorozat, mert a két ország között lévő évszázados barátság a varsói felkelés alatt erősödött meg különösen annak köszönhetően, hogy a felkelés során a magyarok inkább segítették a lengyeleket.

Az akciódús animációkkal ötvözött archív fotók és a ma is élő résztvevők emlékeiből összeállított filmek teljesen lekötik a nézőt, és egyedülálló módon repítik el őket az 1944-es felkelés idején Varsóba. „Az innovatív videokollázs technikának, a témához illő zenének és a magával ragadó narrációnak köszönhetően sikerült olyan egyedi rövidfilmeket alkotnunk, amelyek méltóképp tisztelegnek a varsói felkelés résztvevőinek bátorsága és áldozatkészsége előtt” – mondta Marta Szafrańska, a The Walt Disney Company CEE vállalati kommunikációs, társadalmi szerepvállalási igazgatója. „A három filmet nemcsak Lengyelországban, hanem a kelet-közép-európai régió többi részén, így Romániában, Magyarországon, a Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Albániában, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Montenegróban, Koszovóban, Észak-Macedóniában, Szerbiában és Szlovéniában is bemutatják. Így a National Geographic, küldetésének megfelelően, széles közönséggel ismerteti meg a történetet” – teszi hozzá.

A rövidfilmek 2024. augusztus 1-jétől lesznek megtekinthetők a National Geographic csatornán. A rövidfilmek a Varsói Felkelés Múzeumával közösen készültek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...