- Hirdetés -

Különleges fotókkal kampányol Trokán Nóra és a Huawei

|

- Hirdetés -

Az öregedésben rejlő természetes szépséget helyezi fókuszba a Huawei és Trokán Nóra első közös okostelefonos fotókiállítása. A fekete-fehér portrékból álló sorozat olyan 25 és 45 év közötti nők és férfiak képeit mutatja be, akik büszkén viselik az arcukon és a testükön az idő múlásával megjelenő változásokat. A kiállítás megnyitóján Trokán Nóra fotós-színművész, Ott Anna kulturális menedzser, Kiss-Nemes Veronika pszichológus a szépségmítoszokról, a közösségi médiába feltöltött képek és a valóság viszonyáról, valamint a magyarok filterezési szokásairól beszélgettek. A tárlat szeptember 17-28-ig megtekinthető a Société Budapest-ben.

Mi a viszonyunk az öregedésünkhöz? – erre a kérdésre keresi a választ a Huawei és Trokán Nóra első közös portréfotó-kiállítása. Az Észrevétlen szépség elnevezésű projekt célja, hogy hétköznapi emberekről készített fényképeken mutassa meg a természetességben és az öregedés jeleiben rejlő bájt. A fotózás területén szintén otthonosan mozgó fiatal színésznő olyan 25 és 45 év közötti, hétköznapi emberekről – köztük a Huawei munkatársairól – készített portréfotókat, akik elfogadják saját öregedésüket és annak apró jeleit. Trokán Nóra pályafutása során először készített okostelefonos fotósorozatot:

„Mobillal többnyire útközben, impulzívan fotózom, míg egy-egy felkérés esetén profi fényképezővel szoktam készíteni a képeket. Teljesen más a két eszköz, és mivel alapvetően hagyományos géppel dolgozom, nagyon izgalmas volt számomra Huawei P30 Pro-val készíteni a portrékat. Rengeteg beállítási lehetőséget és megoldást kínál, gyakorlatilag mindent le lehet vele képezni, amit egy profi géppel. Szinte már zavarba ejtő a technológiája.” – mondta a fotós-színművész.

Nem egy szarkalábon múlik a boldogság

A kiállítás megnyitóján a természetes szépségségről, az öregedésről, valamint ezek közösségimédia-felületeken való megjelenéséről is beszélgettek a résztvevők. Trubek Zsuzsa, a Huawei PR menedzsere elmondta, okostelefon-gyártóként fontos, hogy ne csak a készülékek technológiai adottságait fejlesszék, hanem a mobilok gyakorlati használatával kapcsolatosan is felhívják a figyelmet az eszköz helyes használatára:

„Nem volt még korábban olyan mobilfotó-kiállítás, amely kifejezetten a ráncok, a kopaszodás és az öregedés jeleinek elfogadására irányult volna. Fontos, hogy a felhasználók felelősséggel bánjanak csúcskészülékeink kameraképességeivel és a természetesség olyan univerzális érték, amelynek megörökítését, népszerűsítését a Huawei is szívesen támogatja. Az okostelefonokkal szebbnél szebb fotókat tudunk készíteni, de egy fénykép akkor igazán átütő, ha az adott személyt, tárgyat, tájat a maga valódi szépségében képes megörökíteni. Az öregedés egy teljesen természetes dolog, amelynek ugyanúgy helye van az internetes felületeken, mint minden más életszakasznak.”- tette hozzá Trubek Zsuzsa.

Kiss-Nemes Veronika pszichológus elmondta, a socialmedia-oldalakon látott képek jelentős hatással vannak a saját önképünk alakulására: „Ha valamit sokat nézünk, egy idő után azt fogjuk szépnek, vonzónak tartani. Az ideálok folyamatosan alakulóban vannak, más volt a szép a 60-as, vagy a 90-es években, illetve más tetszik most. A fontos az, hogy tisztában legyünk a saját értékünkkel, és ne gondoljuk, hogy azért, mert már vannak ráncaink vagy őszül a halántékunk – az Instagramon követett idolunknak pedig nem – ezért kevesebbek lennénk.”

Veronika szerint azzal, hogy az emberek tovább járnak egyetemre, később kezdenek el egzisztenciát építeni és vállalnak gyermeket, mint a szüleik korosztálya, az egyes életszakaszok kitolódtak és az öregedéstől való félelmet az mozgatja, hogy azt hiszik, lemaradnak bármiről.

„A környezetünk, a családunk nyomása és elvárásai, a közösségi médiában látott tökéletesség szorongást válthat ki, és azt a téves benyomást kelti, hogy akik csodálatos képeket osztanak meg magukról és nincs egy szarkalábuk, vagy őszhajszáluk sem, biztosan boldogok. Ez azonban nem feltétlenül igaz.” – tette hozzá a pszichológus.

Önmagunk tükrében

Ott Anna a Société kulturális menedzsere aktív követőtáborral rendelkezik a közösségi oldalakon és számára fontos, milyen példát mutat a követőinek. „Azok, akik az online térben emberek százezreit képesek megmozgatni, felelősséggel tartoznak azért, milyen értékeket közvetítenek. A természetesség univerzális erény és bár egyre több olyan kezdeményezés van, aminek ez áll a középpontjában, még mindig több kedvelés van a filteres, manipulált fotókon. A közösségi média egy izgalmas, hasznos felület, de a szemléletformálás mindig időbe telik. Ha önazonosak vagyunk és megválogatjuk, milyen célok mellé állunk oda, azzal példát is mutatunk és elindulhat a változás.”

A Huawei és Trokán Nóra közös kiállítása a gyártó nemzetközi Infocus mobilfotó-versenyének magyar kísérőrendezvénye. A megmérettetés legjobb alkotásait 123 478 pályamunka közül, 6 kategóriában választotta ki a neves fotóművészekből és a Huawei illetékeseiből álló szakmai zsűri. A tárlatban az Infocus legjobb képei is helyet kaptak, amelyek portréfotókkal együtt várják a látogatókat szeptember 17-től 28-ig a Société Budapest-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...