- Hirdetés -

Különleges hajóval erősít a BMW

|

Javában tart a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál, egy igen látványos világpremiernek azonban nem a mozivásznak, hanem a dél-franciaországi város kikötője ad otthont. A BMW és a TYDE hajóépítő vállalat itt mutatja be elsőként a THE ICON névre keresztelt, innovatív vízi járművet, amely a fenntartható vízi mobilitás új zászlóshajójaként öltött testet. Kategóriájában a THE ICON a világ első olyan tisztán elektromos meghajtású vízi járműve, amely az emisszió-mentes mobilitást a fejedelmi luxus élményével egyesíti.

A 13,15 méter hosszú, 30 csomó végsebességre képes THE ICON a nagyfeszültségű akkumulátorral szerelt, tisztán elektromos meghajtású vízi járművek új csúcsmodelljeként ünnepli világpremierjét. Az úttörő együttműködés ötletével a BMW állt elő, aki ki is fejlesztette a partnerség koncepciópillérjeit. Az innovatív projekt a bajor prémiumgyártó vezetése alatt, számos mobilitási szakértő átfogó közreműködésével készült el. A THE ICON formanyelvét a BMW Group leányvállalataként Los Angelesben, Münchenben és Sanghajban működő Designworks kreatív szakemberei álmodták meg, a koncepcióból pedig végül a TYDE hajóépítő vállalat alkotott kézzel fogható valóságot. A vízi jármű erőteljes hajtásláncát a BMW i divízió nagyfeszültségű akkumulátorai látják el energiával. Az iparágakon átívelő együttműködés párját ritkító tengeri élményét exkluzív hangzásvilág festi alá, amelyet a monumentális zeneélmény többszörösen díjazott szerzője, Hans Zimmer komponált meg.

A BMW a fenntartható mobilitást éltető innovációk úttörője

A THE ICON megvalósításával a BMW ismét bebizonyította, hogy a fenntartható mobilitás melletti elköteleződése és holisztikus látásmódja az utakon túlra, ezúttal a végtelen vizekre is kiterjed. A számos területen felhalmozott technológiai szaktudás egyesítése olyan úttörő megoldások létrejöttéhez vezetett, amelyek rabul ejtik az emberek szívét.

A THE ICON ugyanakkor a luxus jövőképébe is betekintést enged. Az innovatív vízi jármű egyedülálló formanyelve nem csupán lélegzetelállító, de utasainak a mobilitás merőben új élményét is elhozza. A THE ICON fedélzetének exkluzív atmoszférájában a fejedelmi kényelem és a módszeresen lecsökkentett környezetterhelés találkozik.

A jachtsport innovációi elektrifikációhoz és dekarbonizációhoz vezetnek

A THE ICON mozgatásáról egy nagyfeszültségű akkumulátorokról táplált tisztán elektromos meghajtás gondoskodik, amely számos tekintetben új mércét állít fel szegmensében. A végtelen vizek elektromos mobilitása eddig kizárólag a kisebb méretű, lassabb vízi járművekre korlátozódott, jelentősen kisebb hatótávolság mellett. A gyorsabb, nagyobb hatótávolságú vízi járművek kategóriáját eközben kizárólag a belsőégésű erőforrással szerelt modellek uralták. A THE ICON most újraértelmezi az elektromos vízi járművek méreteivel, végsebességeivel és hatótávolságaival kapcsolatos eddigi ismereteket.

Mindezt a jachtsport egyik innovációja tette lehetővé: a hordszárnyas hajó, amelynek iránymutató kialakítása a hagyományos hajótestekhez képest akár 80 százalékkal is képes csökkenteni a mobilitás energiaszükségletét. Az úttörő technológiának köszönhetően a hajó a vízszint alatt lévő szárnyszerkezeten támaszkodik, a hajótest pedig a vízfelszín felett lebeg. Ez magasabb szintű utazási kényelmet és nagyobb utazósebességet garantál.

A kettő darab, egyenként 100 kW teljesítményű elektromos motor a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt hat darab nagyfeszültségű akkumulátora által előállított, összesen 240 kWh energiával lebilincselő hatótávolságra, több mint 50 tengeri mérföld (körülbelül 100 kilométer) megtételére képes. A vízi jármű optimális működési sebessége 24 csomó, végsebessége pedig 30 csomó (körülbelül 55 km/óra). Innovatív hajtásláncának és egyedülálló hajótest-kialakításának köszönhetően a THE ICON szinte hangtalanul, rezgésektől és rázkódásoktól mentesen suhan, anélkül, hogy hullámokat verne.

A fedélzet hasonlóan lélegzetelállító hangzásvilágáról Dolby Atmos audiorendszer gondoskodik, amely luxus minőségű hangzást garantál. A THE ICON hangzásvilágát – amely a hajtáslánc orgánumát és a kellemes, intuitív funkcióhangokat egyaránt magába foglalja – az Oscar-díjas zeneszerző, Hans Zimmer komponálta meg. A hollywoodi legenda forradalmi hangélményei a fenntartható vízi közlekedés új korszakát hozzák el a jelenbe.

A THE ICON páratlan innovációs erőssége a formanyelvben is visszaköszön

A formatervezők feladata az volt, hogy a THE ICON egyedülálló koncepcióját kézzelfogható élménnyé varázsolják – legyen szó akár az első ránézésről, akár a fedélzeten töltött fejedelmi percekről és órákról. A vízi jármű elegánsan elnyújtott hajóteste néhány tartóelem és megannyi átlátszó felület jövőbe mutató, látnokian harmonikus egységéből épül fel, rendkívül precíz formanyelvet eredményezve. A jármű központi, prizmaszerű vonalvezetése hátul 4,5 méteres szélességet tesz lehetővé, amely a luxus hangulatú lounge rendkívül tágas belépőjét garantálja. A hajótestet a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei mentén álmodták meg a készítők. A hordszárnyas hajók kialakításából eredő, végtelenül lágy ringatózási élmény mentén a formatervezők arra is megragadták a lehetőséget, hogy a hagyományos oldalburkolatokat nagyméretű üvegfelületekkel helyettesítsék. Az utasok előtt így a végtelen vizek káprázatos látványvilága terül el. A THE ICON ikonikus stílusát az orrban és a tatnál elhelyezett, LED-technológiás fénycsíkok, valamint a töltőaljzatok nyomatékosítják.

Kényelmes lounge hangulat, amely bármelyik kikötőt otthonossá varázsolja

Szögletes üvegajtók engednek belépést a lounge hangulatú belső térbe, ahol a luxus szőnyegborítás és a műalkotásként megformált bútorok harmóniája kaleidoszkópszerű élményt ígér. Minden egyes darabot nemes fémlemezből formáltak meg, amelyek szemcsés felületi kialakítása úgy veri vissza a szőnyegre a napfényt, mint a tenger hullámai.

Az élmény középpontjában a 360° fokban forduló ülések állnak, amelytől az alkotók mindent karnyújtásnyi távolságra helyeztek el – még a táblagép-alapú szórakoztató- és információ-szolgáltató rendszert is. Az ülések egyetlen mozdulattal bármelyik szögben fixálhatók, megkönnyítve a közvetlen beszélgetéseket. A THE ICON kényelmes lounge hangulata így bármelyik kikötőt otthonossá varázsolja.

A BMW digitális felhasználói felülete a tengeri műszereket is magába foglalja

A THE ICON vezérlőállása a fedélzet közepén kapott helyet, a BMW formanyelve mentén megtervezett kormánykerékkel és digitális felhasználói felülettel. Utóbbi a hajózáshoz szükséges összes tengeri műszernek is otthont ad. A 6K felbontású, 32” képernyő-átmérőjű digitális felület a BMW iDrive járművezérlő technológia működési modelljét idézi, amely a BMW 8.0 operációs rendszerrel együttműködve a vizuálisan megjelenő információk és a digitális interakció új dimenzióját váltja valóra. Az olyan kulcsfontosságú információk, mint például az aktuális hatótávolság vagy az időjárás-előrejelzés, hangvezérléssel is előhívhatók.

A Cannes partjainál leleplezett vízi jármű se nem tanulmány, se nem koncepció, hanem egy úttörő technológiával felvértezett, teljes egészében gyártásra érett modell. A THE ICON műszaki alapja egy olyan innovatív platformkoncepció, amely mind az érzelmi élmény, mind a belső tér kialakítása terén maximálisan az ügyfél személyes preferenciáihoz, igényeihez és kívánságaihoz igazítható. Felhasználási fókuszában a modern nagyvárosok állnak, amelynek jegyében helyszínt biztosíthat a luxus minőségű személyes tárgyalásoknak és közlekedési eszközként is alkalmazható. A THE ICON műszaki alapjain megálmodott vízi járművek felgyorsítják az emisszió-mentes vízi mobilitás elterjedését és egy vadonatúj szegmens előtt nyitják meg a kapukat. Közös missziójuk, hogy teret adjanak a zéró emissziójú vízi közlekedésnek, amelynek értelmében nem szennyezik a környezetüket és nem bocsátanak ki zajt, miközben maximális kényelmet kínálnak.

A THE ICON erőteljes hajtáslánca zajt és káros anyagot sem bocsát ki. Hajótest-kialakítása úgy tesz lehetővé nagysebességű utazást, hogy nem ver hullámokat és nem képez örvényt maga mögött. Ehelyett minden egyes útján pihentető kényelmet és határtalan élményt garantál.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...