- Hirdetés -

Különleges hangzást kapnak a legújabb e-autók

|

- Hirdetés -

A vezetés zéró emissziójú élményét átfogó akusztikai installáció fokozza – elsőként a háromajtós, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper modellben.

A MINI új, tisztán elektromos meghajtású modellcsaládjának vezetési élményét egyedülálló hangzásvilág emeli új dimenzióba. Az akusztikai portfólión teljesen új, utastérben hallható menethangok, összetéveszthetetlenül egyedi jelenlétet garantáló, kívülről hallható márkahang, az új vezetési üzemmódok (MINI Experience Modes) szólamai, illetve az információ-szolgáltató és figyelmeztető funkciók új hangikonjai egyaránt megtalálhatók.

„Az új hangzásvilág a digitális élmény szerves része, kifejezetten az egyes modellek egyediségéhez komponálva. A megalkotott hangok érzelmeket váltanak ki az utasokból, miközben a járókelőknek egyértelműen jelzik az autó jelenlétét. Mindezt a MINI összetéveszthetetlenül egyedi stílusában” – mondta Oliver Heilmer, a MINI vezető formatervezője. Az akusztikai installáció a háromajtós, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper modellben mutatkozik be.

A MINI új hangzásvilága a márka alapvető értékrendjére építkezik és pozitív hangulatot áraszt. Az új vezetési üzemmódok (MINI Experience Modes) teljesen új szólamokat szólaltatnak meg. Az analóg hangszerek, a digitális technológia és a mesterséges intelligencia varázslatos együttműködéséből olyan hangzásvilág született, amely hamisítatlanul a MINI sajátja, mialatt információkat közvetít és érzelmeket kelt.

Négy menethang az egyedülálló vezetési élményért

A „Core”, „Go Kart”, „Timeless” és „Balance” vezetési üzemmódok önálló menethangokat kaptak, amelyek gyorsítás közben intenzív visszajelzéseket adnak a vezetőnek. Ezek a menethangok a MINI új modellcsaládjának utasterében lesznek hallhatók, a vezetés élményét új szintre emelve és az adott vezetési szituációról részletes információkat kínálva.

Az új MINI modellcsalád alapbeállításként aktiválódó hangzásvilága a „Core” lesz, amely az egyetlen olyan menethang, amely nem csupán az utastérben, de kívülről, a járókelők számára is hallható. A MINI márkahangjaként a „Core” hangzásvilág egyszerre hívogató, energikus és inspiráló. „A MINI új hangzásvilágát Kopernikusz ihlette, aki kidolgozta a heliocentrikus világképet, amely szerint a Föld és a többi bolygó a Nap körül kering” – fogalmazott Renzo Vitale, a BMW Group modelljeinek hangzását összeállító részleg kreatív igazgatója. „A „Core” menethang megkomponálásához az új modellcsalád OLED központi kijelzőjének kör alakjából merítettünk ihletet, hiszen az a meleget sugárzó központi égitestre emlékeztet minket. A bolygók analógiája mentén – amelyek értelmében mindegyik a maga módján tükrözi vissza a Nap fényét – különböző hangkomponenseket terveztünk, amelyek az adott vezetési szituáció függvényében változnak” – tette hozzá.

A „Go Kart” vezetési üzemmód menethangja a kifejezetten sportos vezetés élményét élteti – intenzív hangszínekkel és átvezetésekkel garantálva az agilis és dinamikus vezetés erőteljes hangaláfestését.

A „Timeless” vezetési üzemmód menethangja a hagyományt és a fejlődést egyesíti. A belsőégésű erőforrással hajtott modellek motorhangjai – a klasszikus Minitől egészen a MINI John Cooper Works GP sportmodellig – itt a „Core” menethang futurisztikus szólamaival vegyülnek, az utastérbe korszakokon átívelő akusztikai élményt varázsolva. Minél intenzívebben gyorsul az autó, a hangzásvilág annál inkább alakul át a belsőégésű erőforrások uralta múltból a tisztán elektromos meghajtású jelenbe.

A negyedik menethangot a „Balance” vezetési üzemmód kelti életre. Ezt a hangzást a mérnökök eredetileg a MINI Vision Urbanaut tanulmányautó számára komponálták meg, alapját pedig az erdőkben tapasztalható más-más nappali és éjszakai hangok adják: a csobogó patakoktól kezdve, a tücskök ciripelésén és a szél zúgásán át, egészen a fák lombjainak susogásáig. Az így született menethang végtelen nyugalmat áraszt a MINI új modellcsaládjának utasterébe.

Jellegzetes szólamok és egyedülálló hangikonok

A MINI új modellcsaládjának vezetési üzemmódjait önállóan megkomponált menethangok kísérik, amelyek aktiválását jellegzetes szólamok jelzik. Ezek a rövid hangsorozatok előre ráhangolják az utasokat a jármű új beállításaira.

Az új modellcsalád hangzásvilágának merőben új elemeiként mutatkoznak be a hangikonok, amelyek a látható ikonokhoz hasonlóan egy-egy eseményre vagy információra figyelmeztetnek. A mérnökök mintegy harminc új hangikont fejlesztettek ki: az irányjelzők akusztikai megjelenésétől kezdve, a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzésen keresztül, egészen a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) hangjaiig. A hangikonok a jövőben egyértelműen azonosítható, jellegzetes és a márkára jellemző hangjelzésekként fogják betölteni funkcióikat, különböző hangkarakterisztikájukkal és intenzitásukkal hívva fel az utasok figyelmét és figyelmeztetve egy-egy lehetséges veszélyre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....