- Hirdetés -

Különleges jeges program a Városligetben

|

- Hirdetés -

A Városliget Café társadalmi célú kezdeményezése, hogy felelevenítse és visszahozza a ligeti korcsolyázás egykori fényét, hiszen a Műjégpálya már a XIX.-XX. század fordulóján is a főváros legnépszerűbb szabadidős központjának számított. Ezt felidézve a február a századelős romantika jegyében zajlik egy nosztalgia fotófal-játékkal és egy különleges záróeseménnyel.

A városligeti csúszkálás már a műjég létrehozása előtti időszakban is népszerű volt a pestiek között. A szabadságharc előtti időkben is sokan használták a befagyott tavat a téli szórakozásra, igaz ekkor még a korcsolya szinte ismeretlen fogalom volt Magyarországon. A mai műjég ötlete a Steingasser vagy más néven a Petőfi kávéház kártyatermében született Kresz Géza jóvoltából, aki 1869 novemberében mintegy száz fős tagságot toborozva létrehozta a Pesti Korcsolyázó Egyletet. Ezután két hónappal megnyílt a Városligeti Műjégpálya és felépültek a korcsolyázók kényelmét biztosító fabódék.

Az Egylet tagjai a kezdetektől egy olyan társasági teret képzeltek el itt, ahol címkék nélkül élvezhette együtt a sportot és a friss levegőt a város apraja, s nagyja. Mivel a korizás lassan társadalmi eseménnyé nőtte ki magát, sok házasság és szerelmi viszony születetett a jégen. Ezek után nem meglepő, hogy a kezdeti két fabódé 1874-es leégése után, az újjáépített állandó épületben nagytermében még a gardedámoknak is jutott hely. A legenda szerint a nagyteremből pont emiatt jól belátható volt a jégpálya egésze. A Lechner Ödön tervezte első épületben – a már említett nagytermen kívül – egy nyitott terasz is rendelkezésre állt, ahol a zenekar élőben játszhatta a felhőtlen szórakozáshoz elengedhetetlen muzsikát. Az alsóbb szinten alakították ki a melegedőt és a korcsolyacsatolót, valamint itt kapott helyet az első büfé is. Az első kőépületet rövidesen újra átépítették Francsek Imre tervei alapján, így a korcsolyázás szerelmesei már 1893-ban az új, impozáns, 115 méter hosszú, neobarokk jégcsarnok avatását köszönthették. Ezt az épületet újították fel és nyitották újra 2011-ben.

Megszületik Európa második műjégpályája

Már az 1800-as évek végén is szembesültek az Egylet tagjai azzal a problémával, hogy a természetes tó az enyhébb teleken nem fagyott be teljesen, így lehetetlenné tette a jégpálya használatát. Emiatt az Egylet tervei szerint a ma is látható magasságba emelték a beton tófeneket, mintegy 8000 négyzetméteres alapterületen. Végül a mai értelemben vett műjégpálya – az I világháború miatt némi késéssel – 1926-ban készült el és a második ilyen építmény volt az európai kontinensen. Bár felülete végül 5600 négyzetméterre zsugorodott, kompresszora és a meder alá beépített hűtőrendszerének köszönhetően az enyhébb teleken is képessé vált az állandó minőségű jég fenntartására. A Műjégpálya az egyik legkedveltebb szabadidős helyszíne lett Budapestnek, és ez a népszerűség töretlen mindmáig. Az egykori korok csodás hangulatát hivatott felidézni az a Nosztalgia kampány, amely februárban zajlik a jégen.

Nosztalgiázz a Műjégen!

A múltidéző kampány első részeként a Műjégpálya területén, a Hütte előtt felállítottak egy fotófalat, amelyen egy XIX. századi korcsolyázó pár látható. Ezzel párhuzamosan elindul egy online játék is: ha valaki a fotófallal készít egy szelfit és azt kiposztolja a Facebook oldalán, akkor nyerhet egy kétszemélyes vacsorát a Városliget Caféban. Ehhez nem kell mást tennie, mint a nosztalgikus fotót két hastaggel ellátni: #korianno #varosligetcafe. A játékosok közötti sorsolás február 24-lesz. A nyertesek nevét másnap, a Nosztalgia Jégzáró rendezvényen hirdetik ki a szervezők. A fotófal egyébként valódi különlegességnek számít, hiszen a Fortepan gyűjteményéből való és hihetetlen érzékkel nyújt bepillantást a letűnt idők hangulatába. A fotófalon jól kivehető az egykori Lechner Ödön féle épület, amelyet csak 1895-ben váltott fel a Francsek Imre féle neobarokk palota. A két korcsolyázó autentikus ruházatban látható a fotón, a hölgyről nem hiányzik a kalap, a muff és a hosszú szoknya, míg a páros férfi tagja klasszikus sportruházatnak számító bridzsesznadrágban feszít.

Korizz vissza 120 évet az időben!

A Városliget Café Budapest romantikáját szeretné felidézni azzal a hagyományteremtő rendezvénnyel, amelyet most először szerveznek meg 2018. február 25-én a Műjégpályán. A Nosztalgia Jégzáró célja, hogy visszahozza a századfordulós Városliget népszerűségét, és egy különleges, múltidéző korcsolyázási lehetőséget biztosítson a fővárosiaknak. A vendégek megkóstolhatják majd a Hüttében a 120 éves Nosztalgia menüt, ami az akkori gasztrodivatnak megfelelően sós perecből, virsliből és tormából áll. Ezek voltak ugyanis az 1800-as évek végén és a XX. század elején a legnépszerűbb étkek a Városliget akkori Lacikonyháiban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....