- Hirdetés -

Különleges szettekkel ünnepel a LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport a fénykardjait magasba emelve tiszteleg a rajongók előtt, akik nélkül nem jöhetett volna létre a LEGO Star Wars 20 éves öröksége, és az évforduló alkalmából 5 új, különleges kiadású szettet mutat be.

20 évvel ezelőtt egy messzi-messzi galaxisban, a LEGO Star Wars univerzum gyerekek és rajongók millióinak vált élete részévé világszerte. A LEGO Csoport áprilisban ünnepli a népszerű kollekció 20. évfordulóját, amely továbbra is megszólítja a rajongók minden korosztályát, és inspirációként szolgált a valaha megépített legnagyobb csaták közül jó párhoz.

A LEGO Star Wars volt a LEGO Csoport első licensz terméke, és azóta is a legnépszerűbb játékok egyike, amely kortól és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül összehozza a rajongókat, akik osztozni szeretnének az izgalmas építési élményében. Mintegy 700 különböző készlet (beleértve 1000 LEGO Star Wars minifigurát), öt videójáték, több televíziós és websorozat, valamint számos egyéb szórakoztató termék jelent már meg a kezdeti bevezetés óta.

A LEGO Star Wars-t 1999 novemberében mutatták be először a New York-i Nemzetközi Játékkiállításon, és azóta is folyamatosan lenyűgözi a rajongókat. Abban az évben 13 izgalmas készlet, valamint egy LEGO MINDSTORMS Droid fejlesztő szett jelent meg. Az évek során közkívánatra számos szettet adtak ki, beleértve a Chewbacca minifigura első változatát is, amelynek kihívást jelentő kialakítása önmagában is siker volt. A tervezőcsapat azzal az ötlettel állt elő, hogy olyan fejet alakít ki, amelynek szőre a törzs hátoldalát és elülső részét is eltakarja. Ezt a megoldást azóta is számos minifigura megalkotásánál használták már.

Derek Stothard, a Lucasfilm engedélyezési alelnöke így nyilatkozott: „A LEGO Csoporttal való együttműködésünk továbbra is nagy sikert arat, mert lehetővé teszi az emberek számára, hogy igazán egyedülálló módon fedezzék fel a Star Wars galaxist. Akár a Millennium Falcon gondos megépítésről van szó, amely később egy gyűjtői polcra kerül, akár LEGO Star Wars modellekről, amelyekkel újra át lehet élni a csatákat, a LEGO Star Wars sorozat lehetővé teszi számunkra, hogy bármilyen korosztályba tartozó rajongót megszólítsunk, aki a Star Wars galaxist ugyanolyan különlegesnek tartja, mint mi.”

A 20. évforduló alkalmából a LEGO Csoport öt különleges szettet mutat be, amelyek ikonikus hajókkal és exkluzív nosztalgia minifigurákkal tisztelegnek a LEGO Star Wars története előtt. Az új készletek, amelyek április 1-jén debütáltak, az elmúlt húsz év néhány legikonikusabb és legnépszerűbb szettjeinek újraalkotásai, valamint egy új altéma, az Action Battle is megjelent. A LEGO játékrendszer segítségével a Star Wars hívőknek még több intergalaktikus kalandban lehet részük azáltal, hogy megépíthetik és életre kelhetik a legkedveltebb témáikat és karaktereiket – a Vukiktól kezdve az Evokokon és Leia hercegnőn át egészen Han Solo-ig.

Szórakoztató tények, amelyeket csak a legelhívatottabb LEGO Star Wars rajongók tudhatnak:

  • Az 1999-es Jar Jar Binks volt a legelső minifigura, amelynek különleges kialakítású LEGO feje volt
  • 2002-ben Yoda és az Evokok voltak az első minifigurák, amelyek rövid lábat kaptak
  • Luke Skywalkeren, Han Solo-n, a harci droidokon és a klónkatonákon kívül R2-D2 a LEGO Star Wars szettekben leggyakrabban feltűnő karakter
  • A Bob Jedi minifigura csak egy LEGO készletben, a 2002-es 7163 Republic Gunshipben található meg
  • A Darth Vader minifigura az évek során sokszor változott, a sisakja azonban változatlan maradt 2002-től 2015-ig
  • A 10177 UCS Millenium Falcon egy napot szaunában töltött, hiszen nem fért volna be a minőségellenőrző sütőkbe, ahol a termék napfénnyel szembeni ellenállását vizsgálják
  • A 7191 X-Wing Fighter pilótafülke szélvédő eleme egy LEGO vonatkészletből származó, 4,5 voltos akkumulátor doboz alapján készült
  • Az 10188-as szettben található 24 minifigura és droid lehetővé teszi a rajongók számára, hogy szinte minden egyes jelenetet rekonstruálhassanak, ami valaha a Halálcsillagon történt
  • A 7133 Bounty Hunter Pursuit készletben található Zam Wesell minifigura volt az egyik első minifigura, amelynek kétoldalas arcfestése volt

A 20 éves LEGO Star Wars története néhány pontban:

  • 1998: licensz-szerződés aláírása a Lucasfilmmel. Ez az első ilyen jellegű engedélyszerződés a LEGO Csoport életében
  • 1999. február: a New York-i Nemzetközi Játékkiállításon a LEGO Csoport és a Lucasfilm közösen bemutatja a LEGO Star Wars-ot
  • 1999: a 20 év után az első új férfihaj elemet Qui-Gon Jinn számára tervezték meg
  • 1999: az első speciálisan kialakított minifigura fej Jar Jar Binks számára készült
  • 1999: a LEGO MINDSTORMS Droidfejlesztő készlet és további 13 szett jelenik meg
  • 2000: Két fejlettebb szett – a 7181-es és az 7191-es – elindítja a LEGO Star Wars Ultimate Collectors sorozatot
  • 2000: a 7190-es szett tartalmazza a Chewbacca minifigura első verzióját. Ez egy igencsak kihívásokat rejtő modell volt, végül a tervezők úgy döntöttek, hogy a fejet beborítják szőrrel, amely leér a törzs hátsó és az elülső oldalán is. Ezt a megoldást azóta több minifigura tervezésénél is használták.
  • 2001: megjelenik az óriási, 43 cm magas 10018 Darth Maul készlet, amely kizárólag a LEGO.com-on illetve a LEGO Store üzletekben kapható
  • 2002: a 7139-es, 7153-as és 7103-as szettben található Evokok, a fiatal Boba Fett és Yoda az első olyan LEGO minifigurák, amelyeknek rövidek a lábaik
  • 2002: megjelenik a csupán 12 elemből megépíthető 3219-es TIE Fighter szett. A készlet az új évezred elején elindított korai LEGO Star Wars Mini szettek egyike
  • 2003: a készletekben megjelenő természetesebb bőrszín a LEGO Star Wars univerzumot is eléri, elsőként a 10123 Cloud City -ben
  • 2007: bemutatják a 10178-es gépi meghajtású Walker AT-AT terméket. A modell képes arra, hogy mozgassa a fejét, illetve előre és hátra sétáljon
  • 2007: megjelenik az 10179 Ultimate Collector sorozat Millennium Falcon szett. Ez a legnagyobb LEGO szett egy ideig
  • 2011: a boltok polcaira kerül a 10221 UCS Super Star Destroyer. 124 cm-es hosszúságával ez a valaha készített leghosszabb LEGO termék
  • 2013: a világ legnagyobb LEGO modellje, a LEGO Star Wars X-Wing starfigther életnagyságú másolatát kiállítják a New York-i Times Square-en. A hatalmas replika 32 mesterépítőt, 5,3 millió LEGO kockát és több mint 17 000 óra építési időt vett igénybe
  • 2014: ismét visszatérnek a kicsi, de ikonikus szettek a MICROFIGHTER sorozatnak köszönhetően. Elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a kézben, de elég nagy ahhoz, hogy egy minifigurát szállítson
  • 2015: ettől az évtől kezdve a CCBS platform (Character and Creature Building System – Karakter és Teremtmény Építő Rendszer) nagyszabású építhető figuráival bekerül a LEGO Star Wars portfólióba
  • 2017: 10 évvel lenyűgöző elődje után megjelenik a 75192-es Ultimate Collector sorozat Millennium Falcon modellje. Az előző 2344 darabos modellt ezúttal egy összesen 7541 darabos szett követi
  • 2019: a 20-ik évforduló alkalmából, a LEGO Star Wars történetének tiszteletére 5 különleges szett jelenik meg, amely ikonikus hajókat és különleges nosztalgikus minifigurákat tartalmaz – felidézve az elmúlt 20 év legikonikusabb és legnépszerűbb készleteit
  • 2019: Star Wars 9. rész… hamarosan kiderül, mit hoz majd a LEGO Star Wars számára
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....